اگر در روزهای اخیر به اپاستور آیفون یا آیپد سر زده باشید، با صفحه اول سرخ رنگ آن مواجه شدهاید.
این رنگ قرمز که به بیشتر اپلیکیشنهای اپاستور نیز سرایت کرده و با عنوان apps for red شناخته میشود، نماد حرکت خیرخواهانه اپل برای مبارزه با ایدز است. این شرکت در اقدامی خیرخواهانه با همکاری موسسه red product تمام درآمد حاصل از فروش اپلیکیشنهایش را از سوم تا شانزدهم آذر صرف کمک برای مبارزه با ایدز کرده است؛ درآمدی که از مرز ۷۰ میلیون دلار گذشتهاست. این حرکت خیرخواهانه به دیگر محصولات دیجیتال اپل از جمله خانواده رد آیپاد و کاورهای آیفون و آیپد کشیده شده است. دلارهای سرخ این بار به جای اینکه جیب مدیران سیب گاز زده را پر کند، برای مبارزه با هولناکترین بیماری جهان یعنی ایدز در قاره آفریقا خرج میشود. گفتنی است موسسه red product یکی از مراکزی است که برای درمان و پیشگیری بیماریهایی نظیر ایدز و مالاریا فعالیت میکند. این شرکت چند سال پیش نیز با همکاری شرکت ورزشی نایکی دست به تولید محصولات سرخ زد و با همکاری چهرههای مطرح ورزشی جهان مانند دیوید بکهام، لمپارد و کوبیبرایان، کمکهای مالی زیادی برای مبارزه با ایدز جمعآوری کرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
رضا بدرالسماء هنرمند پیشکسوت عرصه نگارگری در گفتوگو با «جامجم»:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگوی اختصاصی با «جامجم» مطرح کرد:
حسین الحاج حسن، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» بیان کرد:
در گفتوگو با دکتر سیدمرتضی موسویان، ضرورت و اهمیت داشتن دکترین در رسانه و دلایل قوت و ضعف رسانههای داخلی و معاند را بررسی کردهایم