نمایش سریال «فوق‌سری» به کارگردانی مهدی‌ فخیم‌زاده در ایام نوروز از شبکه یک

قصه قایم‌باشک قورباغه و قناری!

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «قورباغه و قناری» گفت: بیش از نیمی از مشکلات ما پیرامون جابه‌جایی لوکیشن و مسائل حاشیه‌ای است و ما دوباره کار را آغاز کردیم.
کد خبر: ۷۳۷۵۸۱
تصویربرداری «قورباغه و قناری» از سر گرفته شد

حبیب الله کاسه‌ساز درباره توقف دوباره این سریال گفت: در این مدت یکسری مشکلات وجود داشته اما در اصل و بیش از نیمی از مشکلات مان پیرامون جابه جایی لوکیشن و مسائلی حاشیه ای بود. وگرنه موضوع خاصی نیست و هم چنین لوکیشنی داشتیم که در حال آماده شدن است و کار را دوباره آغاز کردیم.

وی ادامه داد: به هر حال همه سریال ها دچار مشکلات حاشیه ای می شوند و اگر هم سریالی با این پروداکشن را بخواهیم بسازیم به هر ترتیب این مشکلات هم شامل حالمان خواهد شد.

این تهیه کننده با اشاره به سریال «در چشم باد» افزود: یادم می‌آید زمانی که در حال ساخت این سریال بودیم نیز هر از گاهی دچار مشکلاتی از جمله جا به جایی لوکیشن و حاشیه‌ها می‌شدیم که به ناچار مجبور بودیم پروژه را متوقف کنیم.

وی درباره هزینه هایی که برای ساختن لوکیشن ها در نظر گرفته‌اند گفت: تا الان هزینه سنگینی برای ساخت لوکیشن‌هایمان نکردیم. هر چند بخشی از این کار مربوط به تهیه تجهیزات نظامی است که خوشبختانه توسط ناجا در اختیارمان قرار گرفته است.

کاسه ساز ادامه داد: تا الان حدود 50 درصد از کار را ضبط کردیم و مونتاژ هم به صورت همزمان با تصویربرداری انجام می شود. بابرنامه ریزی هایی که صورت گرفته فکر می کنم تا دو ماه آینده ضبط سریال به اتمام برسد.

وی ضمن اشاره به لوکیشن های این سریال تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از لوکیشن های اصلی مان بود که توسط گروه دکور بازسازی شده بود که حدود یک ماه در آن فضا تصویربرداری داشتیم. چند خانه که مربوط به کاراکترهای اصلی سریال بودند و هم چنین لوکیشن های خیابانی.

این تهیه کننده درمورد زمان پخش قورباغه و قناری بیان داشت: امیدوارم هستیم که این سریال یکی از گزینه‌های پخش در ایام عید نوروز باشد. از آنجایی که در کنار اینکه سریال علاوه بر تم پلیسی اش ماهیت کمدی هم دارد؛ پیشنهاد دادیم که دوستان برای ایام نوروز این سریال را پخش کنند که دیگر تصمیم‌گیری‌ها با مدیران شبکه است که موافقت کنند یا خیر. اگر این سریال در ایام نوروز پخش شود بالطبع ما مخاطبان بیشتری را خواهیم داشت اما در هر حال هفته نیروی انتظامی نیز مناسبتی است که مخاطب خود را دارد.

وی در ادامه درباره اینکه تعدد تولیدات ناجا ممکن است به کیفیت آثار لطمه بزند گفت: این موضوع را قبول ندارم چرا که هر تهیه کننده و کارگردانی درست است سفارشی را از ارگانی می گیرند، اما در نهایت با در نظر گرفتن اهداف ارگان مورد نظر، طبق سلیقه خودشان آن را می سازند و هر سریالی نویسنده کارگردان و تهیه کننده خود را دارد. ضمن اینکه هیچ گاه ناجی هنر کیفیت را فدای کمیت نخواهد کرد.

وی درباره تفاوت در ساخت قورباغه و قناری با سایر سریال ها گفت: به هر حال موضوع این سریال مواد مخدر و پیشگیری و هشدار یکی از اهداف مان است، اما ما بخش خانوادگی را هم به این سریال اضافه کردیم و مسائل خانوادگی افرادی را نشان دادیم که در ارتباط با مواد مخدر قرار می گیرند. هم چنین مامورینی را نشان می دهیم که مسئولیت پیگیری این پرونده ها را به عهده دارند، تا از این طریق خانواده ها را هم به این دیدن سریال تشویق کنیم.

کاسه ساز ادامه داد: کمدی که ما به این سریال پلیسی اضافه کردیم به خاطر این بود که مخاطب مان را خسته نکنیم و به او یک سریال صرفا پلیسی نشان ندهیم.

تهیه کننده سریال قورباغه و قناری در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه امسال سال فرهنگ نام گذاری شده و با احترام به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند به فرهنگ بیشتر از گذشته اهمیت دهیم، ما و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی هم در همین راستا اقداماتی را انجام دادیم که در همین اثنی پیشگیری از این جرایم را با موضوعات فرهنگی نشان دادیم. که به عقیده من تاثیر بهتری دارد تا اینکه بخواهیم به طور مستقیم این جرایم را پیشگیری کنیم.

وی درباره کارگردانی مهدی فخیم زاده و هم چنین بازی او در یکی از نقش های اصلی داستان افزود: فکر نمی کنم که بازیگری ایشان به کارگردانی شان لطمه بزند چراکه در این چند سال توانایی شان به همگان ثابت شده است و در اکثر سریال های خودشان هم بازیگر و هم کارگردن بوده اند. شاید چند درصد از سرعت کار کم شود اما به نظر من ارزش این را دارد. ضمن اینکه از همان ابتدا که پیش تولید داشتیم این موضوع مشخص شده بود.

این تهیه کننده در پایان در مورد ساخت سریال دیگری که قرار است توسط مهدی فخیم زاده برای شبکه آی فیلم ساخته شود گفت: ایشان طبق تعهدی که به این کار دارند هیچ گاه این پروژه را نیمه کاره رها نمی کنند و به دنبال ساخت اثری دیگر نمی روند و حتی من فکر نمی کنم حتی الان و در حال ساخت قورباغه و قناری به سریال دیگری هم فکر کنند.

او درباره اینکه اگر روزی فخیم زاده به دلیل توقف های این سریال بخواهد به آن پروژه پاسخ مثبت دهد، آیا حاضرید این سریال را با کارگردان دیگری ادامه دهید، گفت: این سریال خاص فخیم زاده هست و قطعا ایشان چنین کاری نمی کنند و لوکیشن ها را دیده اند و از فردا در لوکیشن بهارستان کلید خواهیم زد که دوازده روز در آن منطقه هستیم.

به گزارش فارس، فیلمنامه «قورباغه و قناری» را حسین تراب‌نژاد نوشته و داستان این سریال درباره عملیات ویژه نیروی انتظامی است. عملیاتی که در این سریال به تصویر کشیده شده است عملیاتی فوق سری است که فقط 5 نفر از آن اطلاع دارند. «سرهنگ مقدم» باید به جای «ناصر پاپتی» در میان قاچاقچیان نفوذ کند و ماموریت ویژه‌ای را به سرانجام برساند. این ماموریت هم برای پلیس و هم برای قاچاقچیان مواد مخدر ویژه است.

این مجموعه تلویزیونی با هدف نحوه پیشگیری و برخورد با عاملین فروش مواد مخدر و همچنین آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها درخصوص چگونگی نفوذ تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان مواد مخدر در بین جوانان به تصویر کشیده می‌شود.

مهدی فخیم‌ زاده در سریال پلیسی «قورباغه و قناری» علاوه بر کارگردانی این مجموعه، ایفاگر دو نقش متفاوت از جمله «سرهنگ نصراللهی» و «ناصر پاپتی» است.

وی پیش از این چند سریال پلیسی به نام‌های «خواب و بیدار»، «حس سوم»، «بی‌صدا فریاد کن» و «ساختمان 85» را برای تلویزیون ساخته است.

مهدی فخیم زاده، حبیب دهقان نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیر محمد زند، مهدی کاسه ساز، گلناز خالصی، حمید قلی خانی، رانا قیصر نژاد، مهدی محمودی نژاد، حکیمه وثاقتی، ساناز بندانی و محمد صادقی از بازیگران این مجموعه‌ی پلیسی هستند.

این سریال در 10 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما ساخته می‌شود. (خبرگزاری فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها