مخالفان یمنی و حوثی ها، پس از درگیری با نیروهای قبایلی سلفی و ارتش یمن، ساختمان تلویزیون این کشوررا تسخیر کردند.
کد خبر: ۷۱۹۱۲۷
مخالفان، تلویزیون دولتی یمن را تسخیر کردند

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه پرس تی وی اعلام کرد؛ شرایط در این کشور بیش از پیش رو به وخامت می‌رود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، شاهدان در صنعا، پایتخت یمن، روز شنبه اعلام کردند: ساختمان تلویزیون دولتی این کشور پس از سه روز گلوله باران شدید حوثی ها با خمپاره، دچار آتش سوزی شد.

دولت یمن تمامی مدارس و دو دانشگاه این کشور را در صنعاء، پایتخت، به علت نگرانی‌های امنیتی تعطیل کرد.بر اثر شلیک راکت به اطراف ورزشگاهی در شمال صنعا هم 5 نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

پروازهای بین المللی به فرودگاه بین المللی صنعا در شمال پایتخت یمن همچنان متوقف است و در این شهر درگیری ها بین جنبش انصارالله و جنگجویان تحت حمایت ارتش ادامه دارد.

تنها هواپیمایی که در این فرودگاه به زمین نشست یک هواپیمای نظامی بود که شب گذشته جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل متحد را بدون دستیابی به توافق آتش بس از صعده ، پایگاه جنبش انصارالله در شمال یمن ، به صنعا بازگردانده بود.

بن عمر پس از سه روز گفتگو با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: من تلاش کردم فاصله بین دو طرف را کاهش دهم و درباره شماری از نکاتی که می تواند به عنوان پایه ای برای توافق به کار رود توافق حاصل شد.

احتمال توافق بین دولت و معترضان یمنی

منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن از امضای قریب الوقوع توافق با گروه الحوثی خبر دادند.

به گزارش شبکه الحدث، توافق شامل آتش بس، تشکیل دولت و برچیده شدن چادرهای تحصن کنندگان در صنعا است.اجرای توافق آتش بس در چند ساعت آینده در پایتخت یمن آغاز خواهد شد.

صدها نفر در صنعا به علت حملات خمپاره ای پراکنده نیروهای وابسته به علی محسن الاحمر به مناطق مسکونی اطراف محل حضور تحصن کنندگان در پایتخت یمن مجبور به ترک خانه های خود شدند.

در همین حال یکی از رهبران جنبش انصارالله گفت: هنوز توافقی میان هیاتهای مذاکره کننده یمنی حاصل نشده و تنها تفاهم هایی صورت گرفته است.

علی العماد افزود: جنبش انصار الله اصرار دارد که توافق با هیات سازمان ملل در یمن، در چارچوب مطالبات سه گانه این جنبش باشد.

کناره گیری دولت، اجرای تصمیمات گفتگوی ملی و لغو تصمیم های قبلی در خصوص افزایش قیمتهای سوخت، مطالبات سه گانه این جنبش اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها