شبکه تلویزیونی الجزیره دیروز در خبری به نقل از خبرنگار این شبکه در یمن گزارش داد که 38 نفر در درگیری با حوثی‌ها در منطقه شملان واقع در شمال غربی صنعا کشته شده‌اند و بیشتر آنها از نیروهای ارتش و غیرنظامیان بوده‌اند. این در حالی است که دیروز جمال بن عمرو، فرستاده سازمان ملل متحد برای دیدار با عبد الملک حوثی وارد شهر صعده در شمال یمن شد و انصارالله نیز اعلام کرد موفق شده است منطقه الجوف را از وجود تکفیری‌ها پاکسازی کند.
کد خبر: ۷۱۸۳۱۵

در پی درگیری‌ میان افراد مسلح قبایل حامی حزب اصلاح و ارتش از یک سو و گروه حوثی‌ از سوی دیگر در شمال صنعا تعداد زیادی کشته شدند. با ادامه درگیری‌ها میان حامیان حزب اصلاح با حوثی‌ها، ارتش یمن پایگاه‌های حوثی‌ها را در الجوف هدف قرار داد.

در روزهای اخیر دولت صنعا حملات متعددی علیه انقلابیون و جنبش انصارالله این کشور انجام داده است. کارشناسان معتقدند هدف دولت از این است که اعتراضات حوثی‌ها را به خشونت بکشاند. به گزارش فارس، در همین رابطه روز سه‌شنبه جنگنده‌های ارتش یمن طی 20 حمله، مواضع جنبش انصارالله را در «الغیل» واقع در استان «الجوف» در شمال یمن هدف قرار دادند. حملات نظامی اخیر علیه جنبش انصارالله در این​باره تحلیل می‌شود که دولت مرکزی پس از ناامیدی به انجام هرگونه معامله سیاسی با انقلابیون سعی دارد با تحمیل هزینه‌های نظامی و جانی، معترضان را به حداقل مطالبات قانع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها