خبرهای دیروز یمن حکایت از درگیری‌های شدید میان ارتش یمن و مخالفان در پایتخت این کشور داشت. این درگیری‌ها در شرایطی روی داد که فرستاده سازمان ملل متحد تلاش می‌کرد گفت‌وگوهای میانجی‌گرانه خود را که تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است، ادامه دهد.
کد خبر: ۷۱۷۸۸۷

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درگیری‌ها بیشتر در منطقه شمال شرقی صنعا رخ داده است. بنا به اعلام منابع خبری طی 48 ساعت گذشته 22 نفر در این درگیری​ها کشته شده​اند. به همین دلیل حوثی‌ها با قطع مذاکرات خواستار رسیدگی قضایی به این حوادث شدند. درهمین رابطه شبکه المیادین گزارش داد، گروه انصارالله از سرگیری مذاکرات با دولت یمن را به آغاز تحقیقات درباره تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در صنعا مشروط کرده است. محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: «مذاکرات به حال تعلیق درآمد تا متهمان کشتار تظاهرکنندگان در صنعا محاکمه شوند. ما همچنین سوالاتی درباره علت تصمیم حکومت یمن برای تغییر نمایندگانی در کمیته مذاکرات داریم.»

روز دوشنبه سازمان وکلای بدون مرز در گزارشی با اشاره به حوادث روزهای یکشنبه و سه‌شنبه گذشته در یمن، که به کشته شدن ده نفر و زخمی شدن حدود 160نفر منجر شد، تاکید کرد تظاهرکنندگان یمنی تجمعی بدون خشونت داشتند، اما نیروهای دولتی این تجمع را به خاک و خون کشیدند. دریک رخداد دیگر روزدوشنبه گروه الناصری یمن به علت بی‌توجهی حکومت به طرح پیشنهادی این گروه برای حل بحران، وزیر خود را از کابینه خارج کرد. این گروه بر تکمیل روند انتقالی در یمن تاکید دارد. ناظران درباره از سرگیری درگیری‌ها در یمن هشدار می‌دهند و خواستار اقدام فوری برای احیای مذاکرات و امتیازدهی هر دو طرف برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند. مردم یمن در پی شکست مذاکرات بین جنبش انصارالله به عنوان نماینده مخالفان و دولت بر ادامه اعتراضات مسالمت‌آمیز خود تا تحقق همه خواسته‌ها تاکید کردند.

به گزارش فارس، مردم یمن از سه هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت‌آمیز خود را برای تحقق سه خواسته اصلی خود شامل سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی این کشور را به رهبری جنبش انصارالله آغاز کردند.

روز گذشته یک بار دیگر عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن خواستار پایان یافتن اختلافات با جنبش انصارالله شد و گفت: من امیدوارم اختلافات ما با جنبش انصارالله پایان یابد تا بتوانیم نتایج گفت‌وگوهای ملی را اجرا کنیم. جنبش انصارالله روز دوشنبه اعلام کرد، به علت دخالت آشکار طرف خارجی در روند مذاکرات، از ادامه گفت‌وگو با مقامات یمنی منصرف شده است. حسین الصعیدی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه العالم گفت:کشورهای مختلف با هدف جلوگیری از به نتیجه رسیدن مذاکرات، فشارهای زیادی وارد می‌کنند و تلاش‌هایی نیز برای جلوگیری از حل بحران و دستیابی مردم به مطالباتشان در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها