۲۹ ساله‌ام. شوهرم به من بی‌توجه است. طوری با من برخورد می‌کند که احساس می‌کنم از ازدواج با من پشیمان شده است. راهنمایی‌ام کنید؛ باید چه کار کنم؟
کد خبر: ۷۱۸۹۰۸
شوهرم دیگر مرا نمی‌خواهد!

جام جم سرا: برای پاسخ لازم است اطلاعات بیشتری مانند اینکه چند سال است ازدواج کرده‌اید، چه مدت در دوران عقد بوده‌اید، آیا فرزندی دارید یا خیر و... داشته باشیم اما به طور کلی باید گفت زمانی که یکی از زوجین در قبال طرف مقابل رفتارهایی انجام می‌دهد که به بی‌تفاوتی و بی‌توجهی تفسیر می‌شود، از آنجا ناشی می‌شود که طرف مقابل در پاسخ به انتظاراتش از سوی همسرش احساس کمبود می‌کند و تصمیم به بی‌توجهی می‌گیرد.

دلیل بی‌تفاوتی را کشف کنید

باید جست‌و‌جو کنید تا دریابید که کدام یک از انتظارات همسرتان را نتوانسته‌اید، برآورده کنید. هر کدام از خواسته‌های همسرتان که پاسخ مناسبی به آن‌ها نداده‌اید، می‌تواند دلیل اصلی بی‌توجهی همسرتان به شما باشد. با این حال و اگر فرض را بر این بگیریم که ازدواج شما با رضایت شخصی هر ۲ نفرتان و خانواده‌ها انجام شده و در اوایل ازدواج مشکلات خاصی از این دست نداشته‌اید، پس می‌توان این حدس را زد که در جریان زندگی باورهایی در همسرتان درباره شما ایجاد شده و رفتارهایی انجام داده است تا شما احساس مورد بی‌توجهی قرار گرفتن داشته باشید.

انتظارات همسرتان را شناسایی کنید

برای گام اول در خود و همسرتان بررسی کنید که خواسته‌ها و انتظارات شما از یکدیگر چه هستند و تا چه اندازه در اجرای آن موفق بوده‌اید. در صورتی که در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته‌اید و با وجود توجه به نیازهای همسرتان باز هم این رفتار‌ها در همسرتان ادامه دار شده است، باید این مسئله در همسرتان بررسی شود که آیا نسبت به زندگی مشترک کنونی‌اش احساس رضایت دارد یا خیر و به طور کلی چه ارزیابی از وضعیت کنونی خودش دارد. پیشنهاد می‌شود در این زمینه با همسرتان صحبت کنید و در صورت نیاز از کمک حرفه‌ای یک مشاور متخصص در مسائل زوجین هم بهره‌مند شوید. (جواد غفوری نسب - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یوسف
United States
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
اصولا نوع تربیت در خانوادههای ایرانی (اكثرا)طوری است كه سطح توقع بسران از همسرانشان بسیارزیادواصولابرای زندگی وتشكیل خانواده امادگی ندارندوخصلتهای ذاتی خود را بعدا ظاهر میسازند(لوس وننر)هستند.به زنانشان به چشم یك عروسك نگاه میكنند.میشودراجع به اینموضوع یك كتاب نوشت.
ایوب مرادی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
نظر آقای غفوری نسب كاملاً صحیح است البته در تأیید بیانات ایشان باید بگویم این مسئله می تواند باقوه خطرناك باشد به گونه ای كه همسر شما ممكن است این انتظارات را در جایی كه راحت تر باشد بیان و یا حتی ابراز كند لذا كالبدشكافی ارتباط شما با همسرتان ریشه این مشكل را برملا خواهد ساخت. همچنین می توان این احتمال را نیز مطرح كرد كه همسر شما احتمالاً به دلیل واكنش هایی كه شما نسبت به طرح انتظارات وی داشته اید اكنون حالت منفعلانه تری گرفته و تلاش دارد از طریق بی توجهی به شما حرف خود را به كرسی بنشاند و این درست جایی است كه شما باید بی پروا جهت رفع آن بكوشید، یعنی به دور از احساس خورد شدن فضا را برای طرح نیازهای متقابل خود و همسرتان فراهم كنید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها