حدود دو سال است که ازدواج کرده‌ایم، همسرم مرد بدی نیست اما چند اخلاق دارد که مرا خیلی آزار می‌دهد. او با خانم‌های دیگر بسیار راحت است و در هر مجلس و مهمانی که می‌رویم خیلی از آنها تعریف می‌کند.
کد خبر: ۷۲۹۷۶۹
شوهرم از زنان دیگر تعریف می‌کند

جام جم سرا: بخشی از این تعریف در مقابل رویشان است مثلا از آشپزی، سلیقه، خانه‌داری و... آنها تعریف می‌کند و بخشی از آن هم بعد از برگشت از مهمانی و پشت سرشان است. همیشه به من می‌گوید: فلان خانم چقدر خوش‌لباس است یا این اواخر حتی یکبار گفت کاش تو هم مثل فلان دوستت بودی! دیگر تحمل این رفتار او را ندارم. نمی‌توانم تحمل کنم...

پاسخ مشاور: شما حق دارید که از این رفتار همسرتان آزرده شوید، اما چند نکته در حرف‌های شما وجود دارد که خود می‌تواند نشانه امیدی برای بهبود روابط باشد. اول از همه گفت‌وگویتان را این‌طور شروع کردید: همسرم مرد بدی نیست! یعنی شما او را مرد نامناسب و بیمار و هوسبازی نمی‌دانید. رفتار او با خانم‌ها باعث ناراحتی شما شده نه شک شما!

باید چند چیز را مورد توجه قرار دهید. اول این‌که احتمالا رفتار ایشان از اول همین‌طور بوده و شما با علم این‌که خط قرمز‌های رفتاریشان کم است، بله گفتید و ازدواج کردید. دوم این‌که شاید برخی از این تعاریف همان ضرب‌المثل قدیم است که به در می‌گوید تا دیوار بشنود! ممکن است همسرتان احساس کمبودی دارد یا خواسته‌ای را نمی‌تواند مستقیم بیان کند، آن وقت از دیگران تعریف می‌کند تا شما هم تغییری در خود ایجاد کنید.پیشنهاد من مانند همیشه این است که با همسرتان در این خصوص صحبت کنید. به او بگویید که رفتارش باعث دلخوریتان می‌شود، اما فراموش نکنید اگر به گونه‌ای حرف بزنید که احساس کند در حال محاکمه او هستید یا می‌خواهید برای او و رفتارهایش خط قرمز تعیین کنید، نه تنها نمی‌پذیرد بلکه بیشتر جبهه گرفته و ممکن است برعکس رفتار کند.

اگر از آشپزی زنی تعریف می‌کند، شما هم سعی کنید غذاهای مورد علاقه او را درست کنید. اگر از لباس پوشیدن زنی تعریف می‌کند، شما هم سعی کنید مطابق سلیقه همسرتان لباس بپوشید.

همسر شما این تغییرات را می‌بیند و زمانی که در یک جلسه گرم خانوادگی با مهربانی و بدون توهین، به او بگویید که در زمان تعریف کردن زیاد او از زنان، چقدر احساس بدی را تجربه می‌کنید و حس می‌کنید شما را دوست ندارد یا در رفتارتان مشکلی وجود دارد که او چنین حرفی را می‌زند، مطمئن باشید او هم پذیرش بیشتری پیدا می‌کند.

تنها راه نفوذ در مردان این است که احساسات آنها را درگیر کنید. اگر بخواهید در مقابلشان لشکرکشی کنید، چیزی جز یک جنگ دائمی نصیبتان نمی‌شود و کسی که بیشتر آسیب می‌بیند شما هستید زیرا روحیه آقایان با جنگ، همخوانی بیشتری دارد. پس با رسیدگی به خود، خانه و اموری که برای همسرتان مهم است اول از همه خود را در نظر او پررنگ‌تر کنید و سپس در یک فضای مناسب از او بخواهید تا بیشتر رعایت کند. امیدوارم موفق شوید. (ضمیمه چاردیواری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۲۰
آلاله
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۶
۱۴
مردی كه از زنهای دیگه تعریف میكنه تو دلش ازاونا خوشش میاد.وحسرت میخوره كه همسرش مثل اونا نیست.بهش بفهمون كه بهت برمیخوره وناراحتی ازرفتارش.قبل ازاینكه زندگیت ازهم بپاشه.خودتوگول نزن كه مرد خوبیه.اگه خوب بودبه خودش اجازه نمیداداززنای نامحرم پیش زنش تعریف كنه
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۱
۲
خوب متاسفانه رفتار این آقا درسیت نیست و نباید دیگری رو با همسر خودش مقایسه كند چه بسا كه خانوم ایشان از زن مذكور بهتر و برتر باشد. ولی از سوی دیگر این خانوم هم بهتر است ببیند كه همسر خودش چه چیز هایی را دوست دارد و در مورد زنان آن را بهتر میبیند و خودشو به آن تطبیق دهد
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۴
۱
نمیدونم چرا شما به جای توجه كردن به خواسته های شوهر همیشه سعی میكنید خودتان را مبرا كنید. همیشه مردان را هوسباز جلوه میدهید .مگه هوس فقط مخصوص مردان است؟مشاور محترم درست اشاره نمودند بجای سرسختی و پافشاری بر حرف خودتان و لجبازی بهتره ببینید شوهرتان از شما چه میخواهد و جای متهم كردن او به خواسته هایش توجه كنید.
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۱
۲
خواهر عزیزم شما همسرتان را بهتر می شناسید انسان خوبی است ولی مقصر شما هستید كه خواسته های ایشان را برآورده نمی كنید مثلاً چه ایرادی دارد شما هم مثل آنها لباس بپوشی یا خانه مرتب داشته باشی و یا در آشپزی بیشتر دقت كنی من مطمن هستم اگر این كارهای كه شوهرتان تعریف میكند را انجام دهی چشم شوهرتان سیر میشود و دیگر از هیچ كس تعریف نمیكند ، اون اعلان كمبود محبت دارد ،حتماً هر موقع به شما گوشزد میكند شما با جنگ جواب می دهی بجای این كار رفتارت را تغییر بده من خودم قبلاً همیطوری بودم كه با تغییر رفتارهای همسرم اعلان همسرم را بیشتر جانم دوستش دارم و نیازی به بیرون ندارم . با اعتماد به نفس یكبار آزمایش كن حتماً جواب میگیری انشااله.............
بانو
United States
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۲
۲۴
این مشكل را دقیقا منم دارم باید بگم این راه حلی كه نوشتین اصلا جواب نمیده، مشكل اینجاست كه بقیه خانمها چه خوب چه بد به چشم این اقا میان و بدلیل توجهی كه به آنها میكنه هی ازشون تعریف و تمجید میكنه! حتی اگه زن خودش صد پله بهتر از اونها باشه باز هم چشمش دنبال زنهای دیگه اس و چون مغزش درگیره تعریف از اونها رو به زبون میاره......اینجور تلقی نكنین كه زن این اقا بره به خودش برسه و غذای مورد علاقه اقا رو یاد بگیره واسش درست كنه. اینكارها غیر از تحقیر كردن این خانم محترم هیچی دیگه نداره.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۳
۱۲
شما خانوما وقتی مردا رو زیاد تحویل بگیرید هول برشون میداره.خانوما هم از مردای دیگه جلو شوهرشون تعریف كنن،هر كاری كه مرد انجام داد شما هم جبران كنید.
حاج مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۴
۸
موقعی كه اسلام تاكیدبرحفظ حجاب دارد برای همین است اگر زنان دیگر جلوی نامحرم حجاب را رعایت میكردند واین مرد هم چشم چرانی نمی كرد چنین مشكلاتی برای خانواده ها بوجود نمی آمد.
آقا پسر متاهل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۲
۱۳
من خودم همسری دارم بسیار عزیز و خانم!
من تصور می كنم هرآنچه كه خودم می خواستم در وجود همسرم هست
همچنین میبینم كه جامعه نیز از صلابت و صداقت و نجابت همسر خوب من نیز تعریف می كنند
بنابراین با قدرت می گویم هرگاه خدای ناكرده از زنان دیگری بخواهم تعریف كنم این بدان معنی است كه من در ذهن خود آنقدر درگیری جنسی و اخلاقی داشته ام كه باعث شده است در زبان مجبور به بیان تعریف از دیگر زنان بشوم!
خانم محترم همسر شما بر خلاف اینجانب در هر لحظه و زمان در رویای خوش نشینی و مجادله و هم كلامی با زنانی بسر می برد كه تعریفشان را می كند و این یك خیانت محرز فكری است در در عمل نیز بصورت نا محسوس سر می زند و قطعا محسوس خواهد شد.
من واقعه را برایتان تفسیر كردم و نه درمان را شاید كه درمانی باشد ولی خیانت ذهنی هرگز از افكار ما مردان محو شدنی نیست
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۲۵
۱
خوب كاری می كنه زنهای ایرانی وظایفشان را در مقابل شوهرانشان به درستی انجام نمی دهند
ارتین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۱۰
۵
اتفاقا برعكسشم هست بفرما نمونه ش خودم... زن من مدام از شوهرای دوستاش تعریف میكنه فلانی اینجوریه بهمانی اونجوریه... پس هی ربطش ندید به مردا اینقدرم فمنیست بازی در نیارید اگه راست میگید بیا یه گزارش از خودم تهیه كن ببین زن من چه هیولاییه... این خانم حتما خودشم یه مشكلی داره منتها زنهای امروزی بد بار اومدن فقط بلدن ایراد بگیرن
منصوره
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۰
۱۵
خوب شما هم از مردان دیگه تعریف كن ببین چه حالی بهش دست میده ؟!.
سلاله
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
موافقم
موافق نیستم
United States
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۴
۱۱
اصلا موافق توصیه این مقاله نیستم . یعنی چی اگر همسرمون از یكی دیگه تعریف میكنه نشانه اینه كه ما ازش كم گذاشتیم و حالا باید خودمون رو همه جوره براش خرج كنیم . خیلی موارد رو می شناسم كه از همه لحاظ زن خوبی دارن ولی مرداشون از این حرفا می زنند . اصلا خوب مشاوره ندادید مشكل از كسی دیگس زن باید خودش رو بكشه .
شیر باغ وحش
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۰
۱
حسد زندان روح است من ودخترم در قفس زنم گیر افتادیم اونم با شلاق ذهن بیمارش ،مارا از این طرف به اون طرف میرونه ! یكی ما رو نجات بده نه تعریف از زنی در كاره نه چیزی
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۵
وقتی یك زن و مرد با هم عهد و پیمان زناشویی می بندند . دیگر باید هوای همدیگرو داشته باشند و از كس دیگه ای حرفی نزنند . اگر هم مشكلی بین آنها هست بایستی منطقی و دوستانه با هم حل كنند . مقایسه همسر خود با دیگران كاری احمقانه و بیهوده است و نتیجه آن رنجش طرفین است. من یك مرد هستم و طرف صحبتم هر دوی زن ومرد است . دوستان عزیز وقتی كسی را با همسر خودتان مقایسه می كنید هم خود را سبك می كنید و هم به همسرتان توهین می كنید . به جای آن صادقانه بگویید من دوست دارم تو اینطوری باشی . نه اینكه بگویید من دوست دارم تو مثل فلانی باشید .
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۱
۶
نظر من اینه كه همیشه مرغ همسایه غازه ! یه نكته مهمی هم وجود داره كه متاسفانه اقایان قبل از ازدواج چشاشون بستس و بعد از ازدواج چشاشون باز میشه و شروع میكنن به مقایسه ( البته كلی نیست) ولی منم این تجربه رو دارم و چندین بار بدون منظور از كسایی تعریف كردم ، هر چند خانمم نشون نمیداد كه ناراحت شده ولی بعدا متوجه شدم كه ناراحت شده ! در كل اگه از كسی هم خوشمون بیاد ( چه مرد و چه زن ) نباید خیلی ازش تعریف كنیم چون هر دوی ما دچار سوء برداشت میشیم
Saeid MI
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۱
۰
مغز انسان خاصیتی به نام یكنواخت سازی دارد؛این به این معناست كه تمام امور،افراد،لذتها،سختی ها بعد از مدتی (بسته به نوع) برای انسان یكنواخت میشوند،در اصطلاح از چشم می افتند و در مواردی انسان بدان عادت میكند،این موضوع برای یك فرد فقیر جنبه مثبت دارد،چراكه به سختی های زندگی خود عادت میكند و كمتر عذاب میكشد،ولی اگر این موضوع در مورد خصوصیات فردی زن و شوهر اتفاق بیفتد چطور؟؟طبیعیست كه آنها پاسخ خواهند داد:دیگر آن لذت اول با هم بودن وجود ندارد یا كمرنگ تر شده!
مهمترین نكته ای كه نباید فراموش كرد این است كه تنها وجود تنوع ،تغییر و تازگی در خصوصیات فردی باعث پر رنگ نگاه داشتن رابطه میشود:
سعی كنید تا جایی كه میتوانید هنر هایی مانند موسیقی، نقاشی،آواز خواندن،كار های دستی وآشپزی (بخصوص برای خانمها)و... را بخوبی یاد بگیرید كه تنوع وتازگی به زندگیتان میدهد،سعی كنید یكدیگر را كشف كنید و آنطور كه دوست دارید یكدیگر را بیارایید سعی كنید راه حل مشكلات موجود را در خود و همسرتان بیابید،سعی كنید ذهنیت یكدیگر را از شرایط موجود در جهت درست تغییر دهید. ایجاد تغییر در فرد كار ساده ای نیست ولی بهترین وپایدار ترین راه است.
خانم محترم،شما و تمام زن وشوهر هایی كه دچار چنین مشكلاتی میشوند مسلما مدتهاست كه تغییری به زندگی خود نداده اید.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۱
۱۲
مثل خودش رفتار كن اگه گفت توی فلان مهمونی فلانی خیلی خوب بود شما هم بگو شوهرش یا برادرشم خیلی خوب بود و كلی تعریف كن.با هر كسی باید مثل خودش رفتار كنی تا متوجه اخلاق زشتش بشه.منكه همیشه اینكارو كردم و راضی هستم.
ش ج ا ع
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۸
۲
خواهر ارجمندباید بدانید همه تمیزی وزیبائی رادوست دارندپس بهتره به خواسته های شوهرتان احترام بزاریداگه امكانات رابرایتان مهیا میكند پس براش كم نزاریدخانم من فكر میكندكه ارایشی كه موقع عقدانجام داده بس است به فرزندانم میگه پدرتان همینطوری دوستم داره منم بخاطر شر بپانشه میگم بله مردان تنوع طلبندشاید خانمها هم باشندپس بهتره خانمها شلخته بازیها راكنار بزارند
yas
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
۰
۷
شوهرمو خیلی دوست دارم عاشقشم، اونم عاشقمه حس دوست داشتنشو همیشه بهم ثابت كرده، تنها چیزی كه برام خیلی غیر قابل تحمله اینه كه خیلی زیاد با دختر خالم صمیمیه خودم مطمئنم كه هیچ نظر خاصی نداره از حرفاش ولی بشدت آزارم میده حتی عكس منو دختر خالمو رفته بزرگ زده داخل قاب میگه دوست داشتنیه، نمیدونم چرا انقد اینا آزارم میده، بشدت داره روی اعصاب و روانم تاثیر میذاره

نیازمندی ها