یک آزمون ساده برای باروری مردان

تعداد و سرعت اسپرم شما چقدر است؟

پژوهشگران در تازه‌ترین تحقیق خود دریافتند:

مردان خوش‌چهره کیفیت اسپرم پایین‌تری دارند!

محققان اسپانیایی در یکی از تحقیقات خود بر گروهی از دانشجویان مرد دریافتند که بین صورت‌های خوش‌چهره با کیفیت پایین اسپرم ارتباطی وجود دارد؛ این ارتباط حاکی از آن است که چهره‌های زیباتر توان باروری کمتری دارند!
کد خبر: ۷۱۳۷۸۴
مردان خوش‌چهره کیفیت اسپرم پایین‌تری دارند!

جام جم سرا: برخی از محققان اسپانیایی میگویند همان طور که افزایش سطح تستوسترون موجب مختل شدن تولید اسپرم می‌شود، نتایج یافته جدید نیز حاکی از ارتباط منفی بین چهره زیباتر و میزان باروری است.

آنها در دانشگاه والنسیا با استفاده از روشی موسوم به PLFH، توانایی باروری 62 دانشجوی مرد از نژاد قفقازی را مستقل از عواملی مانند زمینه‌های فرهنگی اما با توجه به تحرک و غلظت اسپرمشان بر اساس معیارهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) مورد ارزیابی قرار دادند و سپس اقدام به عکسبرداری از سمت راست و چپ صورت افراد کردند؛ تمامی عکس‌های رنگی، اسکن شده و یک ماسک بیضی‌شکل سیاه و سفید بر روی تصاویر قرار داده شد تا ویژگی بصری مدل مو به حداقل برسد.

به نقل از مجله Evolutionary Biology، نتایج به دست آمده در این مطالعه نشان داد: اگر چه مردم حساسیت زیادی به جذابیت چهره دارند، اما نکته قابل توجه این است که مردان بیش از زنان این تصاویر چهره را جذاب عنوان می‌کردند.

به نقل از ایسنا، بخش اصلی این مطالعه نیز عنوان می‌کند که مردان خوش‌چهره از کیفیت پایین‌تر منی برخوردار هستند و بنابراین خوب است برای داشتن فرزندان سالم و باهوش، در هنگام انتخاب شریک زندگی تنها به خوش‌چهره بودن مردان اکتفا نکنید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۱
ای بخشكی شانس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
نه خوش چهرگی ارزش است ونه كیفیت اسپرم.
در شگفتیم كه هدف ازدرج چنین مطالب چیست؟
دانستن این رشته از مسایل علمی چه مشكلی را حل می كند؟
میرزا قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
ببین جام جم جان كار هر مرد نیست خرمن كوفتن گاو نر می خواهد و مرد كوهن اگراعصاب روان درست و پول زیادو غیره باشه هرچی تو بخوای میشه؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
كجای این مسائل علم است؟ كی گفته كه این مسا ئل عامی است؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
۰
۰
سلام خیلی ببخشید اینو میگم من هم خودم خوش چهره هستم هم دایی هام ولی ماشالله همگی عیال وار نمیدونیم با این مخارج چیكار كنیم
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
شاخص های ناباروری ربطی به میزان عیال بار بودن نداره. و در جواب حسن هم باید عرض كنم در این آزمایش از دو گروه استفاده شده - خوش چهره و بد چهره- و اگر قرار بود در اسپرم ها اختلال پیش بیاد برا هر دو گروه پیش میاد- اصلا روش ازمایشی این موارد را به دقت كنترل می كنه. البته باید منتظر آزمایشات بعدی هم بود

نیازمندی ها