امروزه انواع و اقسام کابینت‌ها در رنگ و طرح‌های مختلف به کمک خانم‌های خانه‌دار آمده است تا هم به سهولت بتوانند لوازم خود را در آنجای دهند و هم زیبایی و چشم نوازی آشپزخانه خود را دوچندان کنند. با این حال هزینه ساخت و نصب انواع کابینت که از ملزومات هر آشپزخانه‌ای است بسیار گران تمام می‌شود و درصد زیادی از مردم این توانایی را ندارند که هر از گاهی کابینت‌های آشپزخانه خود را عوض کنند.
کد خبر: ۷۱۳۶۶۱
۵ راهکار برای افزایش عمر کابینت

جام جم سرا: به نظر می‌رسد یادگیری مهارت مراقبت و نگهداری از کابینت‌ها با توجه به هزینه زیاد خرید یا تعویض آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه مطلب شما را با روش‌های مراقبت و تمیز نگه داشتن کابینت آشنا می‌کنیم.

* اول از همه به یاد داشته باشید در صورتی که کابینت آشپزخانه خراب شد و مشکلی برایش پیش آمد، از فردی که در این کار مهارت دارد، کمک بگیرید تا مشکل به طور کامل رفع شود. البته باز هم مانند بقیه امور زندگی و خانه، بهتر است ابتدا از خرابی و بروز مشکل پیشگیری کنید تا نیازی به تعمیر نباشد.

بعضی از کابینت‌ها، فلزی و در مقابل آب مقاوم‌تر است، ولی جنس بعضی دیگر چوبی یا از مواد MDF است و اگر با آب تماس داشته باشد، به مرور می‌پوسد و از بین می‌رود. بنابراین اگر کابینت‌های خانه شما هم چوبی است، هیچ وقت آن را با آب تمیز نکنید. به جای این کار از مواد شوینده مناسب و دستمال نم دار کمک بگیرید.

* بهتر است هنگام خرید یا ساخت کابینت، جنس مرغوب و مناسبی انتخاب کنید. برخی از قسمت‌ها مانند کابینت‌های اطراف سینک ظرف شویی معمولا در معرض رطوبت بیشتری قرار دارد و خیلی زود خیس می‌شود، به همین دلیل بهتر است برای این قسمت‌ها جنسی انتخاب شود که در برابر آب مقاوم است.

* گوشت، مرغ، نان و… را هم نباید مستقیم روی کابینت برش دهید. با این کار نه تنها روی صفحه کابینت خش می‌افتد و ظاهر نامناسبی پیدا می‌کند بلکه به مکان مناسبی برای تجمع باکتری‌ها و آلودگی‌های مختلف نیز تبدیل می‌شود.

* همیشه به لولاهای در کابینت توجه داشته باشید و نقاط مختلف آن را روغن کاری کنید تا بر عمر آن افزوده شود.

* دقت کنید که پایه‌های کابینت متناسب و هم اندازه باشد و در صورت نیاز آن‌ها را تنظیم کنید. توصیه جدی ما این است که از چسباندن اشیای تزیینی حتی با استفاده از آهن ربا به کابینت‌ها خودداری کنید چون این کار باعث خش دار شدن تدریجی بدنه کابینت می‌شود به ویژه اگر کابینت فلزی باشد.


آشپزخانه زیبا با کابینت‌های زیبا‌تر

حتما شما هم تاکنون در آگهی‌های خرید و فروش خانه و آپارتمان دیده‌اید که برای تبلیغ، درباره جنس و نوع کابینت‌ها هم مطالبی می‌نویسند، اما آیا واقعا جنس، طرح و رنگ کابینت تا این حد در زیبایی خانه مهم است؟

پاسخ این پرسش صددرصد مثبت است. به این معنی که با انتخاب رنگ و طرح مناسب می‌توان آشپزخانه‌ای کوچک و دلگیر را شاد و حتی بزرگ‌تر جلوه داد یا اینکه حس و حال متفاوتی به خانه بخشید. به عنوان نمونه اگر آشپزخانه شما کوچک است، سعی کنید از کابینت‌هایی استفاده کنید که رنگ تند و گرم مانند قرمز ندارد، چون این رنگ‌ها محیط آشپزخانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها