یک پسر بچه آمریکایی اهل لوئیزیانا که به دلیل ابتلا به عارضه‌ای نادر، از بدو تولد، بدون مغز پا به دنیا گذاشته بود پس از ۱۲ سال زندگی و به رغم مراقبت دلسوزانه والدینش از دنیا رفت.
کد خبر: ۷۱۳۲۸۸
کودک بدون مغز در ۱۲ سالگی مُرد +عکس

جام جم سرا: این کودک زمان تولدش در سال ۲۰۰۱ میلادی تنها یک ساقه مغزی داشت و به عارضه نادری موسوم به «هیدروسفالی» مبتلا بود که موجب می‌شود نیمکره‌های مغزی تشکیل نشده و با کیسه‌های حاوی مایع مغزی – نخاعی جایگزین شوند.

به گزارش جام جم سرا، پزشکان گفتند این پسربچه ۱۲ ساله به اسم «تریوور جاج والتریپ» از آنجا که دارای ساقه مغز بود می‌توانست نفس بکشد و ضربان قلب داشته باشد و به برخی محرک‌ها پاسخ دهد. هرچند قادر نبود از قدرت بینایی خود استفاده کند یا ارتباط کلامی داشته باشد. پزشکان که امید نداشتند این کودک تا ۱۲ هفتگی نیز زنده بماند از ادامه حیات او تا ۱۷ ماهگی هم شوکه شده بودند.

به نقل از ایسنا، طبق اعلام موسسه ملی سلامت روش قطعی برای درمان این عارضه وجود ندارد و علائم آن ممکن است شامل تشنج، رشد ناکافی، معلولیت و نارسایی‌های ذهنی باشد.

به نقل از فاکس نیوز، این کودک با کمک تغذیه از راه لوله و تحریک کردن ماهیچه‌ها و مفصل‌ها توانست تا سن ۱۲ سالگی زندگی کند. همچنین در سال ۲۰۰۵ میلادی این کودک وضعیت جسمی بهتری پیدا کرده بود، ‌ وزنش افزایش یافته و ۱۵ دندان داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سحر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
اینكه دكترها امیدی نداشتند نشانه اینه كه پدرو مادر این بچه چه زحمتی كشیدن جاشون تو بهشت باشه

نیازمندی ها