دختر 18‌ساله‌ای که در توهمی شیشه‌ای، پسری جوان را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، دستگیر شد و علاوه بر آن که به جرمش اعتراف کرد، گفت از 12 سالگی به کشیدن شیشه اعتیاد داشته است.
کد خبر: ۷۱۲۷۹۴
توهم شیشه‌ای، علت جنایت دختر 18‌ساله

جام جم سرا: به گزارش خبرنگار ما وقوع درگیری منجر به جرح در بلوار فردوس ساعت 24 روز17مرداد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به ماموران اعلام شد و با حضور آنها در محل مشخص شد فردی 32‌ساله به نام علیرضا بر اثر اصابت ضربه چاقو به دستش دچار جراحت شدید و پارگی عروق شده است.

مصدوم بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل و اقدامات درمانی آغاز شد. از سویی در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد درگیری میان دختری جوان به نام مهسان و علیرضا رخ داده و مهسان پس از مجروح‌کردن علیرضا، از محل متواری شده است.

در شرایطی که پرونده مقدماتی با موضوع نزاع تشکیل شده و در کلانتری در حال رسیدگی بود، از بیمارستان خبر رسید علیرضا به علت شدت جراحت وارده، فوت شده است. به این ترتیب پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران برای ادامه رسیدگی و دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان ویژه مبارزه با قتل قرار گرفت.

کارآگاهان ابتدا به محل درگیری واقع در مجتمعی مسکونی رفتند و اطلاع پیدا کردند نزاع در منزل یکی از دوستان مهسان به نام سولماز (21‌ساله) صورت گرفته است. سولماز توضیح داد این آپارتمان را اجاره کرده بود و قصد داشت اثاث‌کشی کند به همین علت با دوست خود «مهسان» تماس گرفت و از او برای بسته‌بندی اسباب و اثاثیه کمک خواست. روز درگیری نیز مهسان همراه مقتول برای کمک به منزل وی رفته بودند.

سولماز به کارآگاهان گفت: «پس از پایان کار بسته‌بندی اسباب و اثاثیه، در حال گردو خوردن بودیم که مهسان از علیرضا درخواست کرد از خانه بیرون برود. ناگهان درگیری لفظی آنها شروع شد و مهسان با چاقویی که در دست داشت، ضربه‌ای به دست علیرضا زد و به سرعت از خانه خارج شد.»

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده اطلاع پیدا کردند مهسان پس از درگیری از تهران خارج شده و به منزل یکی از دوستان خود در کرج رفته است. بلافاصله این محل شناسایی و معلوم شد دوست مهسان پس از اطلاع از موضوع درگیری، این دختر را از خانه بیرون کرده است.

سرانجام با شناسایی مخفیگاه «مهسان» در منزل یکی از بستگانش واقع در غرب کشور، کارآگاهان پس از اخذ نیابت قضایی این دختر 18‌ساله را دستگیر و به تهران منتقل کردند. مهسان در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت پس از مصرف شیشه دست به جنایت زده است.

او در اعترافاتش گفت: «پس از پایان کار بسته‌بندی اسباب و اثاثیه منزل، با سولماز شیشه کشیدیم. در همین هنگام علیرضا پس از خرید غذا وارد خانه شد. در شرایطی که در توهم مصرف شیشه قرار داشتم به علیرضا گفتم دیگر با او کاری ندارم و از وی خواستم از خانه خارج شود. همین موضوع باعث درگیری دو نفر شد. علیرضا پیش از آن نیز مرا بارها مورد ضرب‌وشتم قرار داده بود و حتی یک‌بار نیز به علت آسیب شدیدی که از ناحیه بینی دیده بودم از وی شکایت کردم اما در کلانتری به او رضایت دادم. با توجه به سابقه ضرب‌وجرح از سوی علیرضا، زمانی‌که وی به سمتم آمد تا با من درگیر شود با چاقو ضربه‌ای به دست او زدم و از خانه خارج شدم.»

در ادامه تحقیقات با بررسی سوابق متهم مشخص شد وی علاوه بر سابقه مصرف موادمخدر، دارای سابقه دستگیری به اتهام سرقت نیز هست. مهسان توضیح داد مصرف موادمخدر را از سن 12‌سالگی آغاز کرده و آشنایی وی با سولماز نیز به واسطه مصرف موادمخدر بوده است.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضایی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.» (شرق)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها