آرامستان هفت روستای چالوس به دلیل داشتن معارض غصبی از آب درآمد. طبق گفته‌های مسئولان محلی و صاحبان ملک‌های مورد نظر، این اتفاق به دلیل ناهماهنگی دستگاه‌های دولتی در واگذاری زمین و بخشیدن آن به طور همزمان به جنگل‌نشینان و اهالی یک روستا ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۰۹۲۴۴

قبرستان جدید چالوس از سال 87 در زمینی به مساحت هفت هکتار در منطقه آشکاردشت چالوس دایر شده و تاکنون شش جنازه نیز در آن دفن شده است، اما صاحبان این ملک اکنون از شورای آشکاردشت و اداره اوقاف و امور خیرین نوشهر و چالوس به دلیل تجاوز و تصرف غیرقانونی ملک خود شکایت کرده‌اند.محمدحسین خزایی کوهپری در این باره به مهر گفت: طبق دستورالعمل سال 72 قرار شد در قبال طرح خروج دام از مراتع جنگلی به دامداران زمینی داده شود که این هفت هکتار زمین در آشکاردشت به ما واگذار شد و اکنون متوجه شدیم به طور غیرقانونی 17 هزار متر آن مورد تجاوز قرار گرفته است.

به گفته وی، با توجه به این که دادگاه از یک کارشناس در این باره نظر خواست و ایشان به رستی سند و ملک صحه گذاشتند، ولی هیات امنای مسجد همچنان بر ادعای خود مبنی بر قبرستان بودن ملک پافشاری می‌کند و شکایت‌های ما نیز تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

محمدحسین خزایی کوهپری با بیان این که من و برادرم فقط زمین خود را می‌خواهیم تاکید کرد: پرسش ما از مسئولان این است مگر می‌شود در زمین غصبی قبرستان درست کرد؟

عباس خزایی کوهپری دیگر مالک زمین نیز گفت: از لحاظ زیست‌محیطی این زمین برای آرامگاه مناسب نیست، چون در زیر آن مخزن آب‌های زیرزمینی است و این زمین در محدوده دامنه واقع شده است که با رانش زمین آب و املاح وارد کانال می‌شود و اگر اجساد دفن شود، این املاح و اجساد با آب‌های زیرزمینی مخلوط شده و وارد زمین‌های کشاورزی و آب آشامیدنی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها