گفته می شود حسین هدایتی بیش از یک میلیارد تومان را در اختیار مهران مدیری این چهره سرشناس سینما و تلویزیون ایران گذاشت تا بتواند فیلم کمدی بسازد.
کد خبر: ۷۰۹۱۴۰
آیا مهران مدیری پول میلیاردر مشهور را پس می دهد؟

همه چیز از یک دیدار ناگهانی آغاز می شود، از حضور حسین هدایتی پشت صحنه مجموعه شوخی کردم. دو طرف مشغول رایزنی می شوند تا شاید بتوانند هدایتی را به عنوان اسپانسر در کنار این مجموعه داشته باشند اما این اتفاق نمی افتد چون هدایتی به عنوان سرمایه گذار، ترجیحش بر این بود تا صاحب معنوی پروژه باشد اما «گلرنگ رسانه» سرمایه گذار کار، حاضر به واگذاری امتیاز اثر نبود؛ پس هدایتی به مدیری قول سرمایه گذاری در پروژه ای سینمایی را داد.

گفته می شود او بیش از یک میلیارد تومان را در اختیار این چهره سرشناس سینما و تلویزیون ایران گذاشت تا بتواند فیلم کمدی بسازد، فیلمی که تهیه کننده اش کسی نبود غیر از محمد کمالی پور و پروژه ای به اسم «این بچه مال کیه؟»؛ فیلمنامه ای که طرح ابتدایی اش را یک تراشکار ساده نوشته بود.

کمالی پور همزمان با مدیری با بهروز افخمی به توافق می رسد و به این کارگردان چکی 700 میلیون تومانی می دهد، چکی که شامل دستمزد کارگردان و تمام هزینه های تولید فیلم می شود. از سوی دیگر اما 500 میلیون تومان از پول حسین هدایتی به عنوان دستمزد در اختیار مهران مدیری و رقمی نزدیک به 200 میلیون تومان هم در اختیار محسن تنابنده دیگر بازیگر فیلم قرار می گیرد و باقی پول هم بخشی از سرمایه ای می شود که در اختیار تهیه کننده می ماند. این اطلاعاتی است که یکی از نزدیکان پروژه در اختیار ما قرار داده، مسئولی که البته می خواهد نامش منتشر نشود.

ولی این پروژه خیلی زود به مشکل می خورد. مدیری بعد از مدتی و با اضافه شدن افخمی، به سراغ پروژه تلویزیونی اش می رود و از این کار انصراف می دهد اما چون طرف حساب او شخص حسین هدایتی بوده، در شرایطی که سخت درگیر پروژه ای ساختمانی در لواسان بوده، بازپرداخت این دستمزد را به بعد موکول می کند؛ اتفاقی که حسین هدایتی دو روز قبل درباره اش گفت: «من دنبال ماجرا هستم. من حرفی درباره کل مبلغ نمی زنم اما ما یک پولی به آقای مدیری برای ساخت یک پروژه سینمایی داده بودیم که قرار شده این پول یا برگشت داده شود یا فیلم را بسازند.» هدایتی البته کمی دلخور بود از محمد کمالی پور، تهیه کننده این پروژه سینمایی و مدام اصرار داشت که «من دوست ندارم در این باره خبرسازی شود. لطفا چند روز به من وقت بدهید چون درگیر مذاکره هستم. می خواهم با این دوستان به توافقی برسم که تکلیف فیلم مشخص شود و بدانم کارمان به کجا می رسد؟»

این بی پولی ناشی از دور شدن اصل سرمایه فیلم، پروژه را به سمت تعطیلی پیش برد. بهروز افخمی هم که برای این کار با کمالی پور به توافق رسید، وقتی دید قرار نیست پولی به پروژه تزریق شود، سراغ فیلم «تله» رفت تا این کار را آغاز کند؛ اتفاقی که پایانی بود بر داستان ساخت «این بچه مال کیه؟» هدایتی و کمالی پور اما دوست نداشتند این حقیقت را بپذیرند. هدایتی چون سرمایه اش را برای این کار گذاشته بود و خیلی دوست داشت کار با مهران مدیری را هم در کارنامه فعالیت های ورزشی، هنری اش داشته باشد و کمالی پور که فکر می کرد سرانجام یک پروژه سینمایی را با کلی ستاره بدون مشکل به پایان می رساند؛ برای همین هم هست که این دو از هم دلخورند: «من در این باره روزه سکوت می گیرم. فقط از جانب من بنویسید آقای هدایتی به تعهداتش عمل نکرد.» این جمله را کمالی پور می گوید؛ او که بیشتر فیلم های در دست ساختش جنجالی شده اند. از شرط اول تا آیینه و شمعدون و حالا «این بچه مال کیه؟»

هدایتی اما یک هفته بعد با انرژی تر از کمالی پور حرف می زند. او که جلساتش را با مدیری و دوستان برگزار کرده می گوید: «مشکل مالی من با دوستان حل شده و از کل پولی که برای این پروژه گذاشته بودم، فقط 50 میلیون تومانش باقی مانده است.» او یا پول هایش را گرفته یا برای ادامه کار با مدیری و تنابنده در پروژه ای دیگر به توافق رسیده است. این سرمایه دار در یکدهه گذشته در فوتبال هم نشان داده اهل دعوا با ستاره ها نیست و همیشه دوست دارد صف سلبریتی هایی که کنارشان می ایستد و عکس های دوستانه به یادگار می گیرد را طولانی تر کند. (تی وی پلاس به نقل از تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها