جشنواره زیر چتر لبخند با موضوع طنز برگزار می شود

شادی‌آفرینی رادیو «زیر چتر لبخند»

رادیو در راستای شادی‌آفرینی در میان شنوندگان و جریان‌سازی در این زمینه جشنواره «زیر چتر لبخند» را طراحی کرده است.
کد خبر: ۷۰۲۳۰۸
شادی‌آفرینی رادیو «زیر چتر لبخند»

این جشنواره با محوریت طنز، مسابقه، مشاعره و موسیقی از نوزدهم مرداد با همکاری شبکه‌های رادیویی صبا، ایران، جوان و فرهنگ برگزار می‌شود. در این جشنواره از برنامه‌هایی که در طول سال گذشته فعالیت مناسبی در زمینه طنز و سرگرمی‌، مسابقه و مشاعره داشته‌اند، قدردانی خواهد شد.

فراموش کردن غم‌ها در سه روز

صادق رحمانیان، مدیر رادیو صبا و دبیر اولین جشنواره زیر چتر لبخند در نشست خبری این برنامه گفت: معاونت صدای سازمان صدا و سیما در راستای شادی‌آفرینی در میان شنوندگان رادیو این جشنواره را راه‌اندازی کرده تا بتواند لحظات شادی‌بخشی را برای مخاطبانش فراهم کند. به همین دلیل چهار شبکه رادیویی صبا، ایران‌، فرهنگ و جوان‌، متولی پخش برنامه‌های شادی‌آفرین در زیر چتر لبخند هستند.

دبیر جشنواره با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره به مدت سه روز برگزار می‌شود و هر روز از برنامه‌هایی که در طول سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه طنز و سرگرمی‌، مسابقه و مشاعره داشته‌اند، قدردانی می‌شود. جشنواره روزهای نوزدهم، بیستم و بیست‌ودوم مرداد برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد: بعد از اعلام فراخوان این جشنواره، رادیوهای قرآن و معارف هم اعلام آمادگی کردند که در بخش مسابقه با ما همکاری می‌کنند.

رحمانیان عنوان کرد: افزایش برنامه‌های طنز، شادی‌بخش، مشاعره و سرگرمی در دستور کار شبکه‌های رادیویی قرار دارد و معاونت صدا با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش شادی و شاد بودن، تلاش گسترده‌ای انجام داده تا بتواند به بهترین شکل این کار را انجام بدهد. یکی از اقدامات این معاونت راه‌اندازی رادیو صبا از بهمن سال 92 است. ما منابع این شبکه رادیویی را از برنامه‌های طنز و شادی‌آفرین دیگر شبکه‌ها تامین می‌کنیم. همچنین تولیدات متنوع طنز برای پخش فراهم کرده‌ایم.

/Media/Image/1393/05/14/635428373689641322.jpg

وی ادامه داد: این شبکه رادیویی از ساعت 16 تا 22 برنامه پخش می‌کند، اما بزودی ساعت پخش برنامه‌های این شبکه افزایش می‌یابد و از ساعت 8 تا 20 خواهد بود. همچنین قصد داریم از ظرفیت طنز خرده‌فرهنگ‌ها برای تولید برنامه‌های طنز در این شبکه رادیویی بهره ببریم.

مدیر رادیو صبا با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این جشنواره گفت: دو کارگاه آموزشی برگزار می‌‌کنیم. رضا ساکی آموزش تهیه‌کنندگی و اسماعیلی امینی هم آموزش نویسندگان طنز را برعهده دارد که در استودیوی شماره هشت برگزار می‌شود.

یک گروه جدید موسیقی

یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و جوان رادیو جوان با اشاره به برنامه این شبکه رادیویی به مناسبت این جشنواره گفت: رادیو جوان مسابقه صدای آزاد را نوزدهم مرداد از ساعت 17 تا 19 به صورت زنده برگزار می‌کند و جوایز برگزیدگان این بخش هم اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از تولید و پخش مسابقه صدای آزاد هم در راستای برآورده کردن مطالبات مخاطبان جوان و کشف استعدادهای موسیقی است. در نوزدهم مرداد هم یک گروه موسیقی جوان برای اولین‌بار یک قطعه جدید را اجرا خواهد کرد. در این برنامه هنرمندانی همچون همایون رحیمیان، فریدون خشنود، افشین یدالهی، پیام حصیری و امیر تاجیک حضور دارند.

علیرضا خمسه مهمان ویژه رادیو ایران

حمید شیخ‌محمدی، مدیر رادیو ایران درباره حضور این برنامه در جشنواره زیر چتر لبخند گفت: رادیو ایران سابقه طولانی در حوزه تولید و پخش برنامه‌های طنز دارد که در این باره می‌توانم به برنامه‌های جمعه ایرانی، کوی نشاط، دلخنده و... اشاره کنم. از این رو این شبکه رادیویی با بهره بردن از برنامه‌سازان مجرب طنز، برنامه شاد و طنزی را برای بیستم مرداد تدارک دیده که از ساعت 17 تا 19 از رادیو ایران پخش می‌شود.

مدیر رادیو ایران ادامه داد: این ویژه‌برنامه در راستای جشنواره بزرگ زیر چتر لبخند پخش می‌شود و هنرمندان طناز در این برنامه حضور دارند. همچنین قطعات نمایشی طنز همراه با موسیقی پخش می‌شود. علیرضا خمسه مهمان ویژه این برنامه است و بازیگران شاخص طنز هم حضور دارند. اجرای این برنامه به‌عهده علیرضا جاویدنیا و اردشیر منظم است. قرار است در بخشی از ویژه‌برنامه رادیو ایران، جوایز برگزیدگان بخش‌های طنز در رادیو هم اهدا شود.

مشاعره طنز

محسن شریف‌زاده، مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: در متون و میراث ادب فارسی همیشه به شادمانه زندگی کردن تاکید شده و درباره اهمیت زندگی آرام و دور از فشار و هیجانات کاذب گفته شده است. بیست و دوم مرداد ماه از ساعت 17 تا 19 در سالن کوثر ساختمان اداری صداوسیما مراسم مشاعره را با اجرای امیر زنده‌دلان و علیرضاتابان برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: شرکت برای عموم آزاد است، اما باید از قبل با شبکه هماهنگ شود. ضمن این‌که در این مراسم شرکت‌کنندگان طناز، مشاعره خواهند کرد و اشعار طنز قرائت می‌شود. همچنین از یک گروه موسیقی محلی دعوت کرده‌ایم تا قطعاتی را اجرا کنند. جواد انصافی و گروه هنری، نمایشی را اجرا می‌کنند. البته برنامه ما زنده پخش نمی‌شود و بعد از تدوین گزیده برنامه در یکی از روزها پخش خواهد شد. همچنین در این روز جوایز بخش مشاعره هم اهدا می‌شود. (روابط عمومی معاونت صدا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها