سیزدهمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه

۳۷۰ شهید و ۲۶۲۵ نفر زخمی شدند

با گذشت 12 روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی

شهدای غزه از مرز 330 نفر گذشت

در حالی که تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه همچنان بی‌نتیجه مانده است، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در کنار نیروهای زمینی این رژیم به حملات خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند. ادامه این حملات باعث شده تعداد شهدای غزه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در 12 روز پیش، به 337 نفر برسد. بنا به گزارش منابع خبری، با کشته شدن 65 فلسطینی، روز جمعه خونبارترین روز از آغاز این حملات بود.
کد خبر: ۶۹۷۳۰۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، در حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه 20 فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار شهدای فلسطینی طی 12 روز حملات اسرائیل، به 320 نفر افزایش یافت. از این تعداد، 72 نفر از آنها کودک، 24 نفر زن و 18 نفر افراد مسن بوده‌اند. گفته می‌شود بیش از 2300 نفر نیز براثر این حملات زخمی شده‌اند. سخنگوی خدمات اورژانس فلسطین گفت صبح دیروز اجساد پنج فلسطینی از زیر آوارهای یک خانه در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه که شب گذشته بمباران شده بود، بیرون کشیده شد.

در نخستین ساعات دیروز نیز در حمله‌ای دیگر هفت فلسطینی از جمله یک زن هنگام خروج از مسجدی در خان یونس به شهادت رسیدند. گفته می‌شود سه نفر از این افراد، از اعضای یک خانواده بودند. چهار نفر دیگر نیز کمی بعد در حملاتی جداگانه در بیت حانون (شمال نوار غزه) و دیر البلح (مرکز نوار غزه) و خان یونس (جنوب) به شهادت رسیدند. از سوی دیگر، شلیک موشک‌های مقاومت تاکنون کشته شدن یک نظامی و یک شهروند اسرائیلی را به‌دنبال داشته است.

در همین حال، سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد شمار آوارگان فلسطینی از زمان شروع حملات زمینی بیش از دو برابر شده و به ۵۰ هزار نفر رسیده است. این میزان تقریبا برابر با تعداد افرادی است که سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ آواره شدند. دفتر سازمان ملل در امور فلسطینیان می‌گوید ۲۵ هزار نفر از این افراد فقط در یک روز و در زمان آغاز حمله زمینی صهیونیست‌ها به مدرسه‌ها پناه برده‌اند. آوارگان در ۴۴ مدرسه‌ای پناه گرفته‌اند که توسط سازمان ملل در غزه اداره می‌شود. سازمان ملل برای کمک به آوارگان فلسطینی درخواست ۶۰ میلیون دلار کمک اضطراری کرده است.

حمایت و هشدار اوباما به نتانیاهو

جمعه شب باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص اوضاع غزه گفت‌وگو کرد.

وی پس از این تماس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به توضیح این مطلب پرداخت. به گزارش منابع خبری، اوباما در ابتدای این تماس تاکید کرد که واشنگتن از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند. وی ضمن هشدار درخصوص افزایش تعداد کشته‌شدگان فلسطینی، اظهارکرد: امیدواریم اسرائیل به گونه‌ای به اقدامات خود ادامه دهد که تلفات غیرنظامی را به حداقل برساند. ما به وی گفتیم که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا آماده سفر به منطقه است. ما تلاش داریم تا توافق آتش‌بس نوامبر 2012 اجرا شود. البته منابع خبری روز گذشته اعلام کردند سفر جان‌کری به قاهره که قرار بود روز جمعه انجام شود، برای بار دوم لغو شده است.

از سوی دیگر، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز گذشته با هدف برقراری آتش‌بس وارد منطقه خاورمیانه شد. جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل پیش از این سفر گفته بود: سفر بان‌ کی‌ مون به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کمک می‌کند تا با بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن خشونت و دستیابی به راهکار قابل اجرا همکاری کنند.

ادامه حملات ارتش صهیونیستی به غزه باعث افزایش انتقادهای بین‌المللی شده است. در همین راستا، وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از وخامت اوضاع منطقه غزه بر اثر حملات نیروهای صهیونیستی ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به آغاز عملیات زمینی نیروهای رژیم صهیونیستی در دو روز اخیر آمده است: این واقعه وضع منطقه غزه را خطرناک‌تر کرده است. لیو جیئی، نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز در یکی از نشست‌های فوری شورای امنیت درباره وضع خاورمیانه از رژیم صهیونیستی و فلسطین خواست فورا به آتش‌بس دست یافته و از هرگونه عملیات نظامی زمینی و دیگر اقداماتی که ممکن است به تشدید بیشتر ناآرامی‌ها در نوار غزه منجر شود، اجتناب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها