تولید سریال‌های طنز به شبکه تهران واگذار شد

شبکه تهران سریال‌های اطاق عمل، سه جلد، خوشبختی در می‌زند، 39 هفته و تقدیر را در نیمه دوم سال تولید می‌کند.
کد خبر: ۶۹۴۶۵۰
تولید سریال‌های طنز به شبکه تهران واگذار شد

شورای عالی نمایش در تلویزیون، شبکه تهران را به عنوان شبکه طنز معرفی کرده و از این پس آثار طنز متعددی در این شبکه تولید می‌شود.

مدیر گروه فیلم و سریال تلویزیون با اشاره به ساخت سریال‌های طنز در شبکه تهران گفت: گروه فیلم و سریال شبکه تهران برای تحقق این ماموریت، اقداماتی چون بازنگری مجدد در بخش طرح و برنامه، ترکیب جدید شورای طرح و برنامه و دعوت و همفکری با کارگردان‌ها و نویسندگان مطرح در حوزه طنز را در سرفصل کاری خود قرار داده است.

سیدعلی‌اکبر مهریزی ضمن اشاره به آماده‌سازی سریال‌های شبکه تهران برای نیمه دوم سال 93 گفت: سریال طنز اطاق عمل به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی اکنون در مرحله پیش‌تولید و نگارش فیلمنامه است. این سریال طنز در 90 قسمت تولید خواهد شد و داستان آن درباره اتفاقات یک بیمارستان است که فیلمنامه آن از سوی چند نویسنده مطرح حوزه طنز نوشته شده است.

به گفته مهریزی، گروه نویسندگان این سریال عبارت است از مهدی ژوله، خشایار الوند، پیمان و محراب قاسم‌خانی و الهه زارع‌نژاد که این گروه زیر نظر مهران مدیری فیلمنامه را می‌نویسد.

همچنین بازیگری این مجموعه را جمعی از بازیگران طنزپرداز و شناخته شده طنز و کمدی تشکیل می‌دهند.

مجموعه تلویزیونی سه‌ جلد، یکی دیگر از آثار حوزه طنز شبکه تهران است که به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی جمال گلی تولید خواهد شد. این روزها فیلمنامه این مجموعه توسط پیمان عباسی در دست نگارش است و طبق برنامه‌ریزی‌ تا پایان مرداد به پایان می‌رسد.

به گفته مهریزی، انتخاب کامل عوامل و بازیگران و پیش‌تولید این سریال در شهریور انجام می‌شود و تصویربرداری از اول مهر آغاز خواهد شد.

مهریزی درباره داستان این سریال گفت: سه جلد روایتی کمدی اجتماعی دارد و درباره سه خانواده است که در سه نقطه مختلف تهران زندگی می‌کنند و به دلایلی زندگی آنها به هم گره می‌خورد.

پیش‌تولید این سریال از شهریور آغاز می‌شود و در مهر کلید خواهد خورد. سریال طنز خوشبختی در می‌زند که در 15 قسمت ساخته می‌شود، برای نوروز 94 در نظر گرفته شده است.نگارش فیلمنامه این سریال به پایان رسیده است و بزودی پیش‌تولید آن آغاز خواهد شد.

این مجموعه تلویزیونی دارای مضمون خانوادگی اجتماعی با لایه‌های طنز است و خلاصه داستان آن درباره زندگی زوجی است که به دلیل برخی اختلافات و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی، با وجود دو فرزند قصد جدایی از یکدیگر را دارند و اما به‌واسطه اتفاقی که برای زن خانواده می‌افتد، آنها باید تصمیم دیگری بگیرند.

یکی دیگر از سریال‌های شبکه تهران، 39 هفته نام دارد که در هفت قسمت برای پخش در هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است. مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران درباره داستان این مینی‌سریال گفت: 39 هفته در مورد زندگی یک زوج جوان است و از زندگی مشترک آنها 20 روز می‌گذرد که مرد به عنوان بسیجی به جبهه اعزام می‌شود. فیلمنامه این سریال به قلم احمد رفیعی‌زاده نوشته شده است.

مهریزی با اشاره به سریال‌های شبکه تهران تاکید کرد: این شبکه در کنار تولید آثار طنز، برای پاسداشت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تولید سریال تقدیر را در دستور کار قرار داده است. این مجموعه تلویزیونی در 40 قسمت به قلم مسعود بهبهانی نوشته شده است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران از پایان تصویربرداری سریال جاده چالوس در نیمه‌های شهریور خبر داد و گفت: تاکنون 40 درصد از تصویربرداری این مجموعه انجام شده و تا پایان تابستان برای پخش از تلویزیون آماده خواهد بود. سریال جاده چالوس براساس طرحی از آرش قادری از سوی شعله شریعتی و اعظم بهروز، نوشته شده است و احمد معظمی آن را کارگردانی می‌کند. این سریال روایت یک خانواده است که در تهران زندگی می‌کنند، پدر به علت بی‌تدبیری شریکش ورشکست می‌شود و اعضای خانواده با اتحاد همدیگر سعی در حل مشکلات خود دارند.

بیژن امکانیان، فاطمه گودرزی، نیما شاهرخ‌شاهی، محسن افشانی، علی رام‌نورایی و سیما خضرآبادی در این سریال بازی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها