«حیات وحش» نام مجموعه‌ای طنز است که به کارگردانی علی درخشی و تهیه‌کنندگی محمد ابوالحسنی در شرکت «نسل اندیشه سبز» تولید شده و در برنامه شما و آی فیلم از شبکه‌ آی‌فیلم به نمایش در آمده است.
کد خبر: ۶۹۲۴۵۷
شوخی با «حیات وحش» در یک انیمیشن ایرانی

علی درخشی سال ۱۳۵۵ در تهران متولد شده است و «شهر سالم» یا همان «اژدر آقا و قند عسل» و مجموعه کارتونی «آقا معلم و بچه‌ها» از معروف‌ترین آثار انیمیشنی علی درخشی هستند.

حیات وحش، انیمیشنی است که مدت‌ها در فضای اینترنتی مطرح بود و در نهایت نیز از رسانه ملی پخش شد. درخشی معمولا طراحی شخصیت، تدوین و نویسندگی آثاری را که خودش کارگردانی می‌کند، بر عهده دارد. سبک کاری علی درخشی شدیدا متاثر از جواد علیزاده است چنان که او در مصاحبه‌ای با مجله طنز و کاریکاتور گفته بود در دوره‌ای چنان مجذوب این سبک شده بوده که سبک‌های کاریکاتور را به دو سبک جواد و غیرجواد برای خودش تقسیم‌بندی کرده است.

این سبک بصری را در انیمیشن «کاراکتر انیمیشن» یا «انیمیشن شخصیت‌پردازانه» می‌نامند که در آن تمرکز اثر روی شخصیت‌های کارتونی بدون توجه و پرداختن به زمینه‌ها و دیگر فضاهای مربوط به یک انیمیشن است. سادگی این سبک موجب می‌شود تا سریع با مخاطب عام ارتباط برقرار کند و البته تولید آن نیز آسان باشد؛ گرچه این سبک نیاز به ایده‌های قوی و مؤثر دارد تا بتواند در عین سادگی، مخاطب را جذب کند ولی معمولا هنرمندان کاریکاتوریست به آن تمایل بیشتری دارند.

مجموعه انیمیشن حیات وحش قرار بود در ۵۲ قسمت تولید شود؛ اما به‌دلیل مشکلاتی که در روند تولید پیش آمد، تا قسمت ۱۷ بیشتر ساخته نشد.

این کار به شیوه دو بعدی با طراحی‌های ساده و جذاب کار شده است. داستان‌های این مجموعه، ماجراهای فانتزی و خنده‌داری به سبک مستند‌هایی از حیوانات مثل راز بقاست و در هر قسمت زندگی یک گونه از حیوانات مثلا بزهای کوهی، سوسمارها، گورخرها، عقاب‌ها و گرگ‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و به شیوه طنزآمیزی به مشکلات آنها و نحوه زندگی‌شان که گهگاه بی‌شباهت به دنیای آدم‌ها نیست، می‌پردازند. پس از دیدن بزهای کوهی در سالن مد یا شیوه خواستگاری آنها اصلا تعجب نکنید یا اگر دلایل انقراض دایناسور‌ها و علت بی‌خاصیتی شتر مرغ‌ها یا دلیل راه راه بودن گورخر‌ها را نمی‌دانید، حتما دیدن این قسمت‌ها را از دست ندهید.

در پانزدهمین «جشن مستقل انیمیشن خانه سینما» یک قسمت از این مجموعه به نام پالاگوس، جزیره در حال انقراض برنده تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم انیمیشن و بهترین طراحی صدا شد. علاوه بر این، این کار در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین لی اوت و فضاسازی انیمیشن نیز نامزد دریافت جایزه بوده است.

حیات وحش در جشنواره انیمک چین برنده جایزه هیأت داوران و در هفتمین جشنواره پویا​نمایی تهران عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی را به خود اختصاص داد. (ضمیمه قاب کوچک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها