داماد قلابی؛ سارق زنجیره‌ای

امشب عروسی‌ام است و یک خودرو می‌خواهم؛ شاهرخ در حالی که کت و شلوار خوش دوختی پوشیده بود این جمله را گفت و ادامه داد: خودرویی که کرایه‌اش حدود 500 هزار تومان باشد. مرد میانسال که صاحب آژانس کرایه خودرو بود آلبوم خودروها را مقابل داماد جوان گذاشت. 500 هزار تومان برای یک شب کرایه وسوسه‌کننده‌ بود و او می‌توانست یکی از خودروهای مدل بالایش را در اختیار شاهرخ قرار بدهد.
کد خبر: ۶۹۱۵۵۹
داماد قلابی؛ سارق زنجیره‌ای

شاهرخ همان‌طور که با دقت آلبوم را نگاه می‌کرد چشمش به خودروی ماکسیمایی افتاد و خطاب به همسرش گفت: این چطور است؟ با تائید زن جوان، خودروی ماکسیما با پیش پرداخت 500 هزار تومان برای چند ساعت به همراه راننده کرایه داده شد. لحظاتی بعد زوج جوان به همراه راننده به راه افتادند. زوج جوان درباره کارهایی که برای عروسی باید انجام می‌دادند، صحبت می‌کردند و راننده خودروی ماکسیما نیز با این تصور که آنها عروس و داماد واقعی هستند به طرف شرکت فیلمبرداری و بعد از آن گلفروشی به راه افتاد. غافل از این‌که مرد جوان سارق حرفه‌ای سریالی خودروهای مدل بالا با همدستی همسرش است و پلیس چند وقتی است که در تعقیب او است.

رسیدگی به این پرونده از اواسط سال گذشته آغاز شد. ابتدا مردی میانسال به پلیس آگاهی استان لرستان مراجعه و از سرقت خودرواش آن هم به شیوه‌ای عجیب شکایت کرد. مرد میانسال که مدیر آژانس کرایه خودرو بود، در رابطه با سرقت خودرواش گفت: مدیر آژانس کرایه خودرو هستم و افراد زیادی برای کرایه خودرو به مغازه‌ام سر می‌زنند. ساعاتی پیش مرد جوانی حدود بیست و شش یا بیست و هفت ساله با لباس دامادی به همراه خانم جوانی به آژانس آمد. او گفت امشب عروسی‌اش است و به یک خودرو نیاز دارد. داماد جوان گفت می‌تواند برای کرایه خودرو از 300 تا 500 هزار تومان پرداخت کند. خودروها را به او نشان دادم و داماد جوان خودروی ماکسیمایی را انتخاب کرد. آنها سوار بر خودرو شدند و آژانس را ترک کردند. ساعاتی بعد راننده‌ام تماس گرفت و گفت خودرو را سرقت کرده‌اند. او گفت به همراه زوج جوان برای فیلمبرداری به محلی رفته و بعد از سوار کردن فیلمبردار راهی مغازه گلفروشی شدند تا خودرو را گل آرایی کنند. طبق گفته راننده‌ام زمانی که کار گل‌آرایی خودرو تمام شد، داماد جوان از او خواست چند لحظه‌ای پشت فرمان بنشیند تا ببیند که اگر راننده داماد باشد به او می‌آید و چه حسی دارد؟ سارق با همین بهانه به همراه همسرش سوار خودرو شدند و آن را سرقت کردند.

خودروهای عروس

ماموران در نخستین گام از تحقیقات سراغ فیلمبردار و مرد گلفروش رفتند و در رابطه با داماد فراری پرس‌وجو کردند اما مشخص شد هیچ‌کدام از آنها در این سرقت نقش ندارند و خودشان نیز از داماد فراری به دلیل پرداخت نکردن هزینه فیلمبرداری و گل‌آرایی خودرو شکایت دارند.

تحقیقات برای یافتن خودروی ماکسیما و دستگیری سارقان آن ادامه داشت تا این‌که کارآگاهان مبارزه با سرقت‌های پلیس آگاهی استان لرستان با سرقت‌های مشابه به این شیوه و شگرد مواجه شدند. عامل سرقت‌ها کسی نبود جز همان داماد قلابی که به بهانه‌های متفاوت در فرصتی مناسب پشت فرمان خودرو می‌نشست و نقشه سرقت را اجرا می‌کرد.

دزدی از بیمارستان

تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این‌که مرد جوانی اوایل خرداد امسال در تماس با پلیس از سرقت خودرواش در بیمارستانی در شهرستان خرم‌آباد خبر داد. او به پلیس گفت: بر اثر بی‌دقتی و سهل‌انگاری در یک حادثه سرم شکست و چون کسی نبود کمکم کند خودم سوار خودروام شدم و به تنهایی به بیمارستان رفتم. هنگام پارک خودرو در داخل حیاط بیمارستان، مرد جوانی به من فرمان داد و کمک کرد. در اورژانس دکتر زخم سرم را معاینه می‌کرد که همان مرد جوان سراغم آمد. او خودش را به عنوان پارکبان معرفی کرد و گفت خودرو را بد جایی پارک کرده‌اید، سوئیچ را بدهید تا آن را جابه‌جا کنم. من هم به تصور آن‌که او واقعا پارکبان بیمارستان است سوئیچ را دادم. بعد از مداوا هنگام خروج متوجه شدم خودروی پژو 405 من داخل پارکینگ نیست. این در حالی بود که کارت پارکینگ داخل جیبم بود. فکر می‌کنم نگهبان پارکینگ نیز با سارق جوان همدست باشد.

در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد عامل این سرقت نیز همان داماد فراری است. سرهنگ دالوند، رئیس پلیس آگاهی استان لرستان در این رابطه می‌گوید: در تحقیقات مشخص شد که نگهبان پارکینگ در این سرقت نقشی نداشت و فقط به سبب اهمال در کار، اجازه خروج خودروی پژو 405 را داده بود. شماره پلاک خودروی سرقتی به تمامی واحدهای گشت اعلام شد و بررسی‌ها در این رابطه ادامه داشت تا این‌که پلیس با پرونده‌ای دیگر مواجه شد.

استخدام 2 پرستار

چند روز پس از سرقت خودروی پژو، مرد جوانی سوار بر خودروی پژو 405 سرقتی به یکی از مراکز پرستاری در تهران رفت و به مسئول آنجا گفت: مادرم مریض است و خودش نمی‌تواند کارهایش را انجام بدهد. به دو پرستار جوان حدود بیست ساله نیاز دارم و پس از ارائه مدارک به همراه دو پرستار جوان سوار بر خودروی پژو سرقتی شد و به خانه مرد جوان رفتند.

ساعاتی بعد، یکی از پرستارها با مرکز پرستاری تماس گرفت و گفت: مردی که چند ساعت قبل به مرکز آمد و همراه ما آنجا را ترک کرد یک کلاهبردار و شیاد است. زمانی که به خانه‌اش رسیدیم تازه متوجه شدیم او تنها زندگی می‌کند و اصلا مادرش در تهران نیست. او قصد آزار و اذیت ما را داشت اما در فرصتی مناسب توانستیم گوشی تلفن همراهش را برداریم و فرار کنیم البته شماره پلاک خودرو او را هم یادداشت کردیم. الان هم با تلفن مرد کلاهبردار تماس می‌گیرم.

پلیس تهران به‌دنبال تماس دو پرستار جوان وارد عمل شد و از آنجایی که پلاک خودروی پژو، سرقتی اعلام شده بود و از طرفی شماره تلفن مرد جوان نیز متعلق به شهرستان خرم آباد بود موضوع به پلیس خرم‌آباد اعلام شد.

شناسایی مرد سابقه‌دار

سرهنگ دالوند ادامه ماجرا را این طور تعریف می‌کند: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مرد کلاهبردار و سارق خودروی پژو یک نفر و همان داماد قلابی است. در تحقیقات معلوم شد مرد جوان سوار بر خودروی پژو مجددا به شهرستان خرم‌آباد فرار کرده است. در بررسی‌های صورت گرفته هویت متهم جوان به نام شاهرخ فاش شد. تحقیقات نشان می‌داد شاهرخ سارقی سابقه‌دار است که پیش از این چند بار به اتهام سرقت بازداشت شده است. با به‌دست آمدن هویت شاهرخ، اکیپی از کارآگاهان راهی خانه این مرد شدند. آنها در بازرسی مقدماتی از خانه موفق نشدند مرد جوان را پیدا کنند. ماموران که مطمئن بودند شاهرخ در خانه مخفی شده است، او را داخل کمد دیواری در حالی که پتویی دور خود پیچانده بود دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان می‌گوید: متهم به سرقت 14 خودرو با همدستی همسرش در استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، لرستان و خوزستان اعتراف کرد. او پس از سرقت خودروهای زانتیا، پژو، ماکسیما و... آنها را اوراق و لوازم داخلی خورو را سرقت و آن را کنار جاده رها می‌کرد.

بنا به این گزارش، شاهرخ در بازجویی‌ها شگردش را برای این کار توضیح داد و گفت در تمام موارد از غفلت و اعتماد رانندگان خودروها استفاده می‌کرد. او توضیح داد شغل مشخصی نداشت و هزینه‌ زندگی‌اش را از طریق این دزدی‌ها تامین می‌کرد.

شاهرخ در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از وی در حالی ادامه دارد که به اعتقاد کارآگاهان ممکن است وی دزدی‌های بیشتری انجام داده و هنوز به ارتکاب آنها اعتراف نکرده باشد. (ضمیمه تپش)

مرجان همایونی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها