وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش و اسناد خود نام 131 نفر از 31 کشور جهان از جمله 28 سعودی را در فهرست حامیان مالی گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) و شبکه القاعده قرار داده است.
کد خبر: ۶۸۷۵۲۷
آمریکا 28 سعودی را در فهرست حامیان داعش قرارداد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت عراق القانون نوشت: گزارش و اسناد و مدارک آمریکا اسامی 131 نفر از اعضای دانشگاهها، فعالان و شیوخ 31 کشور مختلف دنیا را فاش کرد که از هسته ها و گروههای مسلح حمایت می کنند و درمیان آنان نام 28 شخصیت سعودی حامی به اصطلاح "جهادگران" به چشم می خورد.

وزارت خارجه امریکا در گزارش خود که در ابتدای ماه جاری میلادی منتشر شد، کمک های مالی ویژه برخی از کشورهای عرب خلیج فارس را منبع اصلی تامین بودجه گروههای تروریستی دانسته است.

این اسناد حاکی است حمایت از این گروههای مسلح به هفت روش انجام می شود که مهم ترین آن حمایت مالی از طریق جمع آوری صدقات، کمکهای مالی و زکات است.

اسناد و مدارک بیانگر این است که حمایت لازم از برگزاری کنفرانسها و همایشها برای گسترش روابط فرماندهان گروههای مسلح یا نمایندگان آنان برای هماهنگی و توسعه عملیات به اصطلاح جهادی و راههای تامین بودجه و تعیین ماموریتهای آنان از جمله راه های دیگر حمایتی است.

براساس این اسناد، حمایت به روشهای مختلف انجام می شود که علاوه بر انتشار کتابها و نامه ها و دیگر مطبوعات، تخصیص بودجه کافی برای توسعه وب سایت های گروهها و گروهک های به اصطلاح جهادی را شامل می شود.

این اسناد همچنین از 12شخصیت سیاسی و شیوخ عراقی حامی گروههای مسلح اشاره می کند که بیشتر آنها به دلیل داشتن رابطه با رژیم سابق ثروتمند شده اند و علاوه بر سرمایه گذاری در زمینه صنعت و فعالیتهای تجاری گوناگون، هم اکنون با شرکت های تجاری، مالی و بانک های داخلی در بازارهای عراق فعالیت دارند.

براساس گزارشهای امنیتی پیشین، عملیات مسلحانه عراق ماهیانه به دو میلیون دلار نیاز دارد که همه آن از خارج تامین می شود.

گفتنی است مبالغی که افراد داوطلب در کشورهای مختلف اسلامی پرداخت می کنند، هنوز یکی از منابع مهم مالی گروههای مسلح و سازمان القاعده در عراق است و روشهای کلاسیک برای تامین منابع مالی، گرفتن مالیات از فعالیتهای تجاری و صنعتی در مناطق تحت سیطره این گروههای مسلح می باشد.

سایت دولت قانون مهمترین اسامی حامیان گروههای مسلح را براساس گزارش و اسناد آمریکا منتشر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها