نیروهای مبارزه با ترویسم عراق، "ابویمامه الدوسری" از سرکردگان عربستانی "داعش" را در شهر بیجی واقع در شمال تکریت به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۶۸۵۷۴۷
فرمانده عربستانی "داعش" در تکریت کشته شد

به گزارش پایگاه خبری العالم، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با انتشار بیانیه اعلام کردند: "ابویمامه الدوسری" از سرکردگان عربستانی "داعش"، در حمله ناکام تروریست ها به پالایشگاه بیجی در شمال تکریت واقع در استان صلاح الدین به هلاکت رسیده است.

"قاسم عطا" سخنگوی نیروهای مسلح عراق پیشتر از هلاکت 40 عنصر تروریستی داعش در حمله به پالایشگاه بیجی، خبر داده بود.

پس از این حمله ناکام نیروی هوایی ارتش عرق مواضع تروریست ها را در اطراف پالایشگاه بمباران کرد.

عربستان سعودی دو روز پیش راه حل بحران جاری در عراق را تشکیل دولت وفاق ملی دانست و مدعی شد که بغداد توجهی به حقوق اقلیت های کشور ندارد.

دولت عراق در پاسخ به سعوی ها، با بیان اینکه عربستان از گروه های تروریستی در عراق حمایت مالی می کند، تاکید کرد که ریاض مسئول بحران کنونی در عراق است.

الغد پرس عراق گزارش داد که کابینه عراق روز سه شنبه عربستان سعودی را مسئول «جنایت های خطرناک» عراق و حمایت از تروریسم در این کشور دانست.

بیانیه نخست وزیری عراق می افزاید: اطلاق صفت انقلابی به تروریست ها در رسانه های عربستانی مشروعیت بخشی به جنایت های آنها در عراق است.

روز گذشته همچنین، یک منبع امنیتی به رسانه های عراقی گفت که نیروهای امنیتی در حمله ای به کاروان گروه تروریستی داعش، 100 خودروی اهدایی عربستان سعودی را منهدم و 15 داعشی را کشتند.

به گزارش پایگاه خبری الاتجاه، این منبع امنیتی گفت: افسران میدانی 15 داعشی را کشتند و 100 خودروی «پیک آپ» را که پلاک های عربستانی داشتند در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه در نینوا منهدم کردند.

در خبری مرتبط، «محمد الجبوری»، یکی از شیوخ عشیره «الجبور» استان «الانبار» عراق افشا کرد که عربستان سعودی پیشنهاد داده به هر شیخ عشیره عراقی که سلاح برداشته و به مقابله با نیروهای امنیتی عراق بپردازد، ماهیانه یک هزار دلار پرداخت می‌کند و هم اکنون برخی نیز فریب خورده و به ابزار دست عربستان و مزدور ریاض تبدیل شده‌اند.

الجبوری که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می‌گفت، توضیح داد که برخی از شخصیت‌های عراقی مرتبط با دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی به برخی از شیوخ الانبار که به عملکرد دولت در این استان اعتراض داشتند، پیشنهاد پرداخت ماهیانه یک هزار دلار به آنها و 600 دلار به افراد عشیره آنها در صورت برداشتن سلاح و مبارزه با نیروهای امنیتی و نظامی عراقی را داده‌اند.

همه شواهد در بحران عراق، دخالت آشکار و مستقیم عربستان سعودی را نشان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
۰
۰
در صورتی كه كلیه مسلمانان متحد شوند و ریشه داعش را در سوریه و عراق قطع كنند . و به عربستان و دیگر حامیان آنان كه بویی از بشریت نبرده اند بفهمانند دست از ایجاد تفرقه بین مسلمانان بردارند پیشرفت مسلمانان بیش از پیش محقق خواهد شد . مرگ بر سردمداران عربستان و وهابیت
شكارچی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
۰
۰
مرگ بر وهابیت لعنت بر عربستان
عباس
Netherlands
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
۰
۰
عربستان سعودی هنوز در دوران جاهلیت بسر میبرند , فقط پول نفت است كه موجب شده مدل زندگی شان تغییر كند یعنی بجای شتر سوار كادیلاك , بنتلی , رولز ویس , مرسدس بنز , هواپیما می شوند و بجای شمشیر اسلحه بدست می گیرند اما هنوز ...
حسنعلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
۰
۰
امریكا -انگلیس-فرانسه بدانند... چموش داعش كه بزرگ كردند- هم گازشان خواهدگرفت -هم لگدشان خواهدزد-هم زمینشان خواهدزد

نیازمندی ها