در خدمت انسان
نگاهی به شخصیت و اندیشه شهید چمران

در خدمت انسان

رییس شورای شهر تهران از افزایش حقوق غسالان بهشت زهرا(س) از 12 به 17 ماه خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۷۸۶
حقوق غسالان بهشت زهرا (س) افزایش می یابد

برنامه کشف تهران از سلسله برنامه های رییس شورای شهر برای بازدید از مکان های ناشناخته و کمتر شناخته شده تهران پیش از ظهر امروز جمعه نهم خردادماه برگزار شد.

احمد مسجد جامعی این هفته در بهشت زهرا(س) حضور پیدا کرد. در این برنامه وی ضمن دیدار با غسالان و بانوان غسال بهشت زهرا، افزایش حقوق کارکنان قراردادی این بخش از بهشت زهرا را خبر داد و گفت: افرادی که تاکنون به صورت قراردادی فعالیت می کردند حقوق سالیانه آنها از 12 ماه به 17 ماه افزایش پیدا می کند.

وی افزود: موضوع استخدام غسالان و سختی کار آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

مسجد جامعی ضمن حضور در پژوهشکده بهشت زهرا، گفت: خوشحال هستیم که پیشنهادمان برای ایجاد پژوهشکده به نتیجه رسید و اکنون این پژوهشکده هزار نفر از مشاهیر دفن شده در بهشت زهرا را شناسایی کرده و در قالب نرم افزاری زندگی نامه و محل دفن آنها را نشان داده است.

وی پیشنهاد کرد: موزه ای نیز برای این مجموعه ایجاد شود.

هیات همراه مسجد جامعی همچنین در محل جلوس امام (ره) در زمان ورود به کشور حضور یافتند و پیشنهاد دادند که این بخش توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شود.

140 آرامستان در تهران

مسجد جامعی همچنین گفت: در تهران 140 آرامستان داریم که 50 آرامستان ناشناخته مانده و یا به پارک تبدیل شده است. 90 درصد آن در منطقه یک واقع شده است چرا که این منطقه دارای امامزاده های بسیاری است. برخی از متوفیان ناشناخته بودند مانند قبری که در امامزاده زید وجود داشت و متعلق به سال 547 هجری قمری بوده است، این قبر متعلق به فرزند مولانا است.

در این برنامه، اکبر توکلی مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: 900 تن از شهدای آرمیده در قطعه شهدا از قشر کارگران هستند. ما مراسمی را برای آنها در روز کارگر برگزار خواهیم کرد. همچنین در بهشت زهرا 225 شهیده و 1500 شهید سادات داریم به همین منظور می خواهیم تا شهدا را از نظر صنفی دسته بندی کنیم و برای هر یک برنامه ای خاص داشته باشیم.

هیات همراه مسجد جامعی همچنین بر سر مزار «ننه علی» مادر شهیدی که بیش از 17 سال به صورت شبانه روزی بر سر مزار یگانه فرزندش زندگی می کرد، حضور یافتند.

خواهر ننه علی که در این مراسم حضور یافته بود درباره خواهرش و اتفاقاتی که برای او در این مدت پیش آمده به مسجد جامعی توضیحاتی داد و گفت: ننه علی خواب دیده بود که دکتر چمران از او ناراحت بوده و گفته شما برای همه رفتگان سوره یاسین را خوانده اید به جز من.

در این برنامه همچنین از نخستین نرم افزار زیارت مجازی قطعات مطهر شهدا رونمایی شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها