مکانی برای آرامستان جدید تهران اعلام نشده است

مخالفت فرمانداری تهران با جریمه جدید طرح ترافیک

فرماندار تهران گفت: با توجه به اینکه قبرهای بهشت‌زهرای تهران در حال پنج طبقه شدن است، مکان جدیدی در جاده سمنان جایابی شده و از سال 92 اموات تهران به آرامستان جدید منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۵۴۹۴۶۰
سمنان مکان جدید گورستان تهران

عیسی فرهادی در نشست خبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مکان جدیدی در جاده سمنان برای آرامستان تهران شناسایی شده که شهرداری باید امکانات و دسترسی این مکان را فراهم کند تا کم‌کم این مکان جهت انتقال اموات آماده شود و با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته، به دنبال این هستیم تا از سال 92 آرامگاه جدید را ایجاد کنیم. با توجه به اینکه ظرفیت آرامستان تهران تکمیل شده و قبرها در حال پنج طبقه شدن است، باید از سال آینده مکان جدید آماده شود.

وی درباره برخی از آرامگاههایی که در قالب امامزاده‌ها،‌ همچون امامزاده عبدالله در داخل تهران قرار دارد و طبق مصوبه قانونی، پس از 30 سال امکان تبدیل آنها به فضای سبز توسط شهرداری وجود دارد نیز گفت: شهرداری باید برای این اماکن طرحهای جدیدی را ارائه دهد، اما هر طرحی که ارائه دهد، بلامانع است و می‌تواند این گونه آرامگاه های داخل شهر را ساماندهی کند.

فرماندار تهران همچنین در مورد افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 92، اظهارداشت: هر نوع افزایش نرخ کرایه‌ها نباید بیشتر از نرخ مصوب اعلام شده از سوی وزارت کشور باشد لذا تاکنون مصوبه وزارت کشور درباره نرخ های کرایه‌ تاکسی به فرمانداری نرسیده، لذا شورا نمی‌تواند قانونی را تصویب کند که قانون بالادستی آن مبلغی غیر از آن را مصوب کرده باشد. بنابراین 20 درصد افزایش نرخ‌ کرایه‌ها در سال 92 در حد پیشنهاد است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها