برنامه نود ذره بین فوتبال ماست

بزرگان فوتبال در مورد عادل چه گفته اند؟

در یک پایان نامه دانشگاهی با تعدادی از اهالی فوتبال درباره برنامه نود و عملکرد عادل فردوسی پور صحبت شده است. علی کفاشیان، علی دایی، قلعه نویی و خداداد عزیزی هر کدام نظرات متفاوتی درباره نود دارند.
کد خبر: ۶۷۶۸۵۱
بزرگان فوتبال در مورد عادل چه گفته اند؟

علی کفاشیان: به هر حال خوب است که این همه آدم را دوشنبه شب تا نصف شب می‌گذارد سر کار. بد است من را سوژه می‌کند و مردم خوشحال می‌شوند؟ من که خودم راضی هستم این اتفاق بیفتد. بالاخره یک گیری به ما می‌دهد و دل مردم را شاد می‌کند. این برنامه و برنامه‌هایی از این دست قطعا به فوتبال کمک می‌کنند اما به شرطی که به بیراهه نیفتند. ولی از نظر مخاطب مردمی باید قبول کنیم این برنامه یک پدیده قابل درنگ و تامل است. وقتی این همه مردم می‌گویند برنامه‌اش خوب است، حتما خوب است دیگر. باید به رای مردم اخترام گذاشت.

محمد دادکان: بی‌شک این برنامه برنامه خوبی است. با صراحت از مشکلات می‌گوید. این صراحت قابل ستایش است. بله شاید ایراد‌هایی هم باشد اما نمی‌تواند در برابر نکات مثبت، خیلی عرض اندام کند. عادل مشکلات را صریح می‌گوید. حالا اگر دیگرانی قدرت اصلاح مسائل را ندارند که دیگر او مقصر نیست. او باید سعی کند این استقلالش را حفظ کند. باید سعی کند طوری اتفاقات را انعکاس بدهد که مردم بفه‌مند پشت پرده مدیریت فوتبالمان چه اتفاقی می‌افتد. البته به تنهایی نمی‌تواند همه فوتبالمان را پاک کند. باید همه بسیج شوند برای حل مشکلات فوتبال ایران.

حشمت مهاجرانی: در این مدتی که به ایران برگشتم کار عادل فردوسی‌پور را خیلی پسندیدم. او پسر با عرضه و نترسی است که تا به حال قاطی ناپاکی‌های فوتبال نشده است. انهم در روزگاری که اکثر خبرنگارن گرفتار باندهای مختلف شده‌اند و نسل خبرنگاران واقعی و پاک در حال انقراض است. او بدون ترس همه واقعیت‌ها را می‌گوید و اتفاقا گل کردن برنامه‌اش هم به همین دلیل است که مردم احساس می‌کنند در روزگاری که همه واراد زدو بند‌ها شده‌اند و برای خوش آمد مدیران هر دروغ و چاپلوسی و حق خوری را انجام دمی هند یکی پیدا شده که فارغ از تمام این مسائل مو را از ماست بیرون می‌کشد.

فتح الله‌زاده: عادل خودش هم می‌داند چقدر دوستش دارم. البته مدام از دست هم ناراحت می‌شویم. به هر حال عادل دوستانی دارد که مشاورانش هستند. آن‌ها از من خوششان نمی‌آید و این گاهی باعث می‌شود من از کوره در بروم. ولی مهم این است که ۹۰ باید باشد. با همه زاویه‌ای که با فردوسی‌پور دارم، او از حقیقت می‌گوید. گاهی طعنه‌های تندی می‌گوید. در جلسه مرتبط با همین پژوهش هم به او گفتم کاری که عادل می‌کند گاهی تظاهر به واقعیت است اما کارش را خوب انجام می‌دهد اما گاهی تمسخری که در کارش دارد درست نیست. اینکه به مدیری مثل من بگویی شوالیه تاریکی به نظر خودتان کار درستی است؟

/Media/Image/1393/02/06/635341499337912572.jpg

رویانیان: عادل جان، برادر من، شما برای این برنامه خیلی متکی به فرد هستی. نیاز به یک اتاق فکر داری. شاید بخشی از انتقادهایی که به برنامه وارد است، بر اساس همین فردمحوری باشد. ایده‌ها بعد از یک مدت به پایان می‌رسند و چاره‌ای نمی‌ماند غیر از گیر دادن و سه پیچ شدن. برای برنامه سازی نیاز به بودجه است و اتاق فکر. ۹۰ به خانه‌های مردم رسیده است. نباید حالا ر‌هایش کنیم. باید کمک شود تا این برنامه در کنار نمایش مشکلات بتواند راهکار ارائه کند. واقعا برای خیلی‌ها رفتن روی خط برنامه ۹۰ مثل یک کابوس شده است.

علی دایی: من هم به این برنامه نقد دارم. اصلا گاهی عادل درباره چیزهایی حرف می‌زند که نباید مطرح شوند اما مگر می‌شود ۹۰ هیچ چیز مثبتی نداشته باشد. اصلا برنامه‌ای که خوب نباشد هیچ وقت به این سطح از محبوبیت نمی‌رسد. باید برای کار این برنامه احترام قائل بود. ولی من می‌خواهم بگویم اگر ایرادی هم هست بیشتر بر می‌گردد به فوتبال ما. به مدیریت کلی ما. عادل می‌آید حاشیه‌ها، زد و بند‌ها، کاستی را به تصویر می‌کشد اما چه کسی باید اصلاحشان کند؟ بعد هم خیلی درست نیست بگذاریم همه در یک برنامه به هم بپرند.

قلعه نویی: آقایان کمر به قتل من بستند. من با سند و مدرک می‌گویم این برنامه به فوتبال ایران بیشترین ضربه را زده است. بروید برنامه‌اش را ببینید و بررسی کنید. از زمانی که این برنامه پخش شده شرایط فوتبال ایران به چه شکلی در آمده است. آقایان بیشترین ضربه را به فوتبال ایران وارد کرده‌اند. من به هیچ وجه حاضر نیستم دیگر به برنامه‌اش بروم. دوست ندارم حتی تصویری از من در این برنامه پخش شود. اگر می‌خواهیم فوتبالمان درست شود باید قبل از هر چیز درباره این برنامه تجدید نظر شود. بروید ببینید از زمانی که این برنامه پخش شده چه اتفاقاتی افتاده است.

خداداد عزیزی: برنامه نود ذره بین این فوتبال است. در فوتبالی که خیلی از معادلات بیرون از میدان رقم می‌خورد تصور کنید برنامه نود هم نبود. ان وقت سنگ روی سنگ بند نبود. به هر حال اینکه داوران و تمی‌ها می‌دانند که دوربینی تمام رفتارهای ان‌ها را با دقت تحت نظر دارد کمی در نوع قضاوتشان و نوع بازیشان دقت بیشتری می‌کند. در این بین البته نقش عادل فردوسی‌پور در ایجاد این فضا بیش از تمام اول پررنگ است. تصادفی یا غیر تصادفی اینکه فردوسی‌پور شده مجری این برنامه بهترین اتفاق ممکن است. رک بودن نترس بودن و معامله ناپذیر بودن او بزرگ‌ترین حسن این برنامه شده است. (تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناصرفریادشیران
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
۰
۰
فردوسی پور شیوه خاص برنامه های ورزشی بخصوص فوتبال را پایه گذاشت مبارزه واقعی با تبانی كاران ، البته آنانی كه مخالف فردوسی پور هستند خودشان منشوری هستند . نكات مثبت برنامه نود زیاد است در كل باید به دوست خوبم عادل فردوسی پور و شبكه سه و مدیران سیما خدا قوت و خسته نباشید گفت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها