پایگاه المانیتور به نقل از یک مقام سابق سعودی مدعی آغاز مذاکرات سطح پایین و غیررسمی تهران و ریاض شده و نوشته است که این رایزنی‌ها می‌تواند راه را برای همکاری‌ها در سطوح بالاتر هموار کند.
کد خبر: ۶۷۴۵۱۹
آغاز مذاکرات غیر رسمی ایران و عربستان

چند روز پس از آنکه «سعود الفصیل» وزیر خارجه عربستان رسما از همتای ایرانی خود برای سفر به ریاض دعوت کرد، پایگاه «المانیتور» به نقل از یک مقام سابق سعودی مدعی شده است که مذاکرات مستقیم ریاض و تهران در مورد بحران سوریه به صورت غیررسمی و در سطح پائین آغاز شده است.

به گفته این مقام سابق عربستانی، پیشرفت در مذاکرات کنونی می‌تواند راه را برای شکل‌گیری یک تعامل عمومی میان ایران و عربستان در مورد سوریه، هموار کند. با این وجود، وی تأکید کرده است که اختلافات عمیق میان تهران و ریاض در زمینه بحران سوریه، موجب شده تا چشم‌انداز این مذاکرات بسیار مبهم باشد.

در سه سال گذشته و از آغاز بحران سوریه، تهران همواره بر لزوم ایفای نقش مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود و پایان دخالت‌های خارجی تأکید کرده و در مقابل ریاض بر کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پافشاری کرده است. عربستان در این مدت همچنین کمک‌های مالی و تسلیحاتی گسترده‌ای را به گروه‌های مخالف دولت در سوریه انجام داده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها