جام جم نوا:‌ از همان روزی که قطعه «مشکی رنگ عشقه»‌ با صدای رضا صادقی در بازار زیرزمینی منتشر شد، نام او هم با این رنگ گره خورد. امروز هم وقتی صحبت از مشکی می‌شود، همه یاد رضا صادقی می‌افتند. حتی نام گروه موسیقی رضا صادقی هم که در کنسرت ها همراه اوست، « مشکی پوشان» است.
کد خبر: ۶۷۴۲۹۸
عصار مشکی‌پوش اول است یا رضا صادقی؟


اما آنهایی که اهل کنسرت هستند و موسیقی، می‌دانند که یکی از اولین مشکی‌پوشان موسیقی ایران، علیرضا عصار است. عصار که البته از رضا صادقی چند سالی قدیمی‌تر است، هیچ‌گاه روی رنگ مشکی کار تبلیغاتی نکرده، اما او در اغلب کنسرت‌هایش مشکی پوشیده است. به همین دلیل مدتی است میان اهالی موسیقی این ایده مطرح شده که اولین مشکی‌پوش موسیقی ایران کیست؟ عصار یا صادقی؟
رضا صادقی دراین‌باره می‌گوید:« علیرضا عصار بیشتر از آنکه برای من همکار باشد، حکم استاد را دارد. این را بدون اغراق می‌گویم. حالا اینکه عصار اول مشکی پوشیده یا من، اصلا مطرح نیست؛ چون عصار اینقدر خوبی‌ها و امتیازها در فضاهای موسیقی دارد که هنوز که هنوز است پس از گذشت چند‌سال کسی نتوانسته10 شب پشت‌سر هم کنسرت بگذارد و سالن هم پر شود؛ ولی عصار این کار را انجام داد و کسی هم نتوانست به این رکورد دست یابد. من بر سر این موضوع اصراری ندارم و اشرافی روی این قضیه نداشتم که عصار مشکی می‌پوشیده و من هم مشکی می‌پوشیدم. زیاد به این قضیه توجه نمی‌کنم چون نگاه خودم به مشکی، یکرنگی بود، نه خود رنگ.»
اما نکته اینجاست که با وجود اینکه عصار به رنگ مشکی بسیار علاقه دارد و اغلب تصاویر او روی جلد آلبوم‌هایش با پیراهن مشکی بوده و همچنین در اغلب کنسرت‌ها با این رنگ روی صحنه ظاهر شده، او با پیراهن سفید نیز در انظار ظاهر می‌شود. در واقع می‌توان گفت عصار هم مشکی‌پوش است و هم سپید‌پوش. البته که باز هم یکرنگ است مثل صادقی.
(تماشاگران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها