یافته‌های جدید دانشمندان پس از بررسی تعدادی از مردهای ژاپنی نشان داد که قد کوتاه و طول عمر طولانی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.
کد خبر: ۶۷۴۲۸۸

جام جم سرا:
یک تحقیق جدید در برنامه قلب هونالولو (HHP) و مطالعه پیرشدن آسیایی هونالولو (HAAS) در مرکز پزشکی کواکینی هاوایی آمریکا انجام شد که در این پژوهش، دانشمندان سوژه‌هایشان را به دو گروه تقسیم کردند: قد گروهی بین ۶۰/۹۶ تا ۱۵۲/۴ سانتی متر و حتی کوتاه‌تر بود و گروهی نیز بین ۱۲۱/۹ و ۱۵۲/۴ سانتی متر یا بلند‌تر بودند. نتایج نشان داد افراد گروه اول که دارای قد کوتاه‌تر بودند، عمر طولانی تری داشتند و هر چه سوژه‌ها قدشان بلند‌تر می‌شد، از عمر کوتاهتری برخوردار بودند.
بر اساس این مطالعه، مردان قد کوتاه‌تر بیشتر احتمال دارد که دارای شکل محافظتی از ژنی به نام FOXO۳ باشند. این ژن موجب می‌شود اندازه بدن در طول رشد اولیه کوچک‌تر و در عین حال، فرد طول عمر طولانی تری داشته باشد. مردان قدکوتاه همچنین دارای سطوح انسولین خون پایین تری هستند و احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان نیز کمتر است.

این نخستین مطالعه‌ای است که ارتباط مستقیم اندازه بدن با این ژن را آشکارسازی می‌کند. دانشمندان پیش‌تر از این واقعیت در مدل‌های حیوانی آگاه بودند اما درباره انسان‌ها اطلاعی نداشتند.

برنامه HHP مرکز کواکینی در سال ۱۹۶۵ و با حضور ۸۰۰۶ مرد امریکایی دارای نسب ژاپنی آغاز شد که بین سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۱۹ متولد شده بودند. همچنین سبک زندگی و شرایط بهداشتی این مردان در تمامی این سال‌ها به دقت پیگیری شد. تقریبا ۱۲۰۰ مرد حاضر در این مطالعه وارد دهه‌های ۹۰ و ۱۰۰ سالگی شده و ۲۵۰ نفر از آن‌ها هنوز زنده هستند. جزئیات این پژوهش در مجله PLOS ONE منتشر شد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها