در زندگی بسیاری از افراد، ۱۰ زمان مناسب برای تغییر شغل پدید می‌آید که اگر قرار است کسی شغل خود را تغییر دهد بهتر است در این زمان‌ها اقدام به تغییر شغل خود کند.
کد خبر: ۶۶۹۶۸۵

جام جم سرا:

۱- اگر فرصت کاری بهتری برای شما به وجود آمده و در حال حاضر وجود دارد می‌توانید کارتان را عوض کنید اما اگر قرار است تازه به دنبال کار جدیدی بگردید پس نباید همین کاری را هم که دارید از دست بدهید. فرصت‌های شغلی خوب کم هستند.

۲- اگر از کاری که انجام می‌دهید خسته شدید یا این کار برای شما کسل کننده است و تصمیم به تغییر شغل دارید باید ابتدا با خودتان این موضوع را روشن کنید که با توجه به تجربیات قبلی چه کار می‌تواند با این تجربیات شما ارتباط داشته باشد. ممکن است موقعیت‌های مختلفی وجود داشته باشد اما همهٔ آن‌ها با تجربیات شما هماهنگ نباشد.

۳-گاهی اوقات خستگی‌های ذهنی و مشکلات شخصی در زندگی باعث می‌شود افراد به اشتباه گمان کنند که باید شغلشان را عوض کنند اما همیشه اینگونه نیست کار از زندگی جداست زمانی که سر کار هستید باید به کار فکر کنید البته که روحیات افراد به گونه‌ای است که نمی‌توانند مانع تاثیر گذاری کار و زندگی بر یکدیگر شود اما باید سعی کنید که چاره‌ای برای از بین بردن خستگی‌ها پیدا کنید.

۴-ممکن است در برخی از موارد شما نتوانید پس از مدتی با کاری که انجام می‌دهید خودتان را وفق دهید و یا اینکه تجربیات کافی نداشته باشید و تصمیم بگیرید کارتان را عوض کنید در این زمان باید تصمیم جدی بگیرید اگر واقعاً نمی‌توانید که شغلتان را با موفقیت پیش ببرید پس باید کارتان را عوض کنید.

۵-گاهی ممکن است روحیات شما با کار سازگار نباشد و نتوانید در کار موفق شوید یا روند کاری شما پیشرفتی نداشته باشد در این صورت که خلق و خوی افراد با کار متناسب نیست افراد می‌توانند شغلشان را عوض کنند.

۶-اگر فرصت شغلی تازه و جدیدی به وجود آمده که از لحاظ درآمد و پیشرفت خیلی بهتر از شغل فعلی شماست پس باید با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و ارزیابی کار جدید اقدام به تغییر شغل کنید همیشه دقت کنید که عجولانه تصمیم نگیرید.

۷-همیشه به یاد داشته باشید که اوایل سال جدید برای پیدا کردن یک شغل یا تعویض آن مناسب‌تر است زیرا دستیابی به اهداف در هر سال با تغییراتی روبروست بنابراین در ابتدای سال اقدام به تغییر یا استخدام کنید.

۸-گاهی اهداف شما و برنامه ریزی‌های شما با کاری که انجام می‌دهید متفاوت است. یا ممکن است ظرفیت‌هایی که محل کار شما دارد آنقدر زیاد نباشد که بتوانید پیشرفت کنید یعنی پتانسیل‌های شما فرا‌تر از ظرفیت‌های کاری که انجام می‌دهید باشد در برخی از محیط‌های کاری پیشرفت خیلی بالاست و امکان ارتقا وجود دارد اگر شما در اینگونه محیط‌ها قرار ندارید و احساس می‌کنید که بهتر از تغییر شغل دهید پس باید با بررسی‌های کامل شغلتان را عوض کنید.

۹-اگر استعداد‌ها و توانایی‌های شما در محیط کار نادیده گرفته می‌شود و از وضعیت کارفرما و نوع کارش راضی نیستید می‌توانید شغلتان را عوض کنید.

اگر احساس می‌کنید که کار آن طور که باید انجام نمی‌پذیرد و فرصت‌های شما از دست می‌رود پس باید موقعیت کاریتان را تغییر دهید.

۱۰-این را به یاد داشته باشید که تغییر شغل و داشتن کار جدید در هر صورت نیاز به توضیح و تفسیر برای مدیران جدید از کار قبلیتان دارد بنابراین هیچ‌گاه نباید رفتار شما به گونه‌ای باشد که با ناراحتی از کاری که دارید دست بکشید بلکه باید برای تغییر شغل اهداف جدی داشته باشید حتما در موقعیت جدید از علت ترک کار قبلی و تجربیات شما در آن سوال می‌شود بنابراین تغییر شغل کار ساده‌ای نیست و بدست آوردن یک شغل جدید نیاز به رمان دارد بنابراین سعی کنید در وهلهٔ اول برای تغییر شغل پیشرفت را در نظر بگیرید. (باشگاه خبرنگاران جوان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها