رونمایی از نخستین فرش صدفی جهان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک گفت: اولین و بزرگترین فرش صدفی جهان با محوریت خلیج همیشه فارس در ساحل زیبای روستای جاسک کهنه شهرستان جاسک رونمایی شد.
کد خبر: ۶۶۹۱۹۷
رونمایی از نخستین فرش صدفی جهان

عبدالرحمن لشکری زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح این فرش به لحاظ نوع و پوشش خاص منطقه، اشکال زیبای لباس‌ها و در کنار آن ماهی که دست رنج صیاد است به شکل منحصر به فردی جلوگر شده است.

وی بیان کرد: این فرش صدفی در متراژ 410 مترمربع، با تلاش 25 نفر از هنرمندان جاسکی و با بهره گیری از 12 نوع رنگ طبیعی صدف و با بکارگیری یک تن و 500 کیلو صدف که از نقطه‌های مختلف شهرستان به مدت 2ماه جمع آوری شده بود، ساخته شد.

لشکری زاده، اهداف برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی هنرمندان شهرستان، استفاده از سواحل بکر و طبیعی، جذب سرمایه‌گذاران جهت توسعه منطقه و معرفی جاسک به عنوان یک منطقه توریستی به کشور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اولین و بزرگترین فرش صدفی جهان که با محوریت خلیج همیشه فارس در ساحل زیبای روستای جاسک کهنه برگزار شد با استقبال بی نظیر مردم بندر جاسک روبرو شد تا گامی مؤثر برای معرفی شهرستان جاسک با وجود سواحلی بکر و دست نخورده و همچنین جذب گردشگر برداشته باشیم.

لشکری زاده یادآور شد: با توجه به وجود ساحل بکر و زیبای روستای جاسک کهنه، این روستا با رای هیئت بازدید کننده برای ساخت فرش صدفی با محوریت روز خلیج فارس مورد انتخاب قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها