74 سال پیش در چنین روزی؛

اینجا تهران است، رادیو ایران

روی موج صدا

جشن سالگرد رادیو در رادیو

حسین محب‌اهری، برگ برنده رادیو و علت اصلی پویایی آن را در شنیداری بودنش دانست.
کد خبر: ۶۶۶۵۴۲
جشن سالگرد رادیو در رادیو

محب‌اهری از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون برگزاری جشنواره‌ها را عامل تمایز‌ میان آثار باکیفیت و ضعیف دانست و گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان بین کارهای خوب و کارهای نه‌چندان مطلوب رسانه تفاوت قائل شد و ارزش آثار قابل قبول و مناسب را مشخص کرد، برگزاری جشنواره‌هاست.

این بازیگر علت اصلی پویایی و ماهیت فعال رادیو را به ویژگی ذاتی آن یعنی شنیداری بودنش نسبت داده و بیان کرد: رادیو یک ویژگی مهم دارد. این‌که امکان انجام همزمان چند کار را با هم فراهم می‌کند. فکر می‌کنم برگ برنده رادیو در مقایسه با دیگر رسانه‌ها هم همین شنیداری بودن آن است و برنامه‌سازان رادیو می‌توانند از این ویژگی بخوبی بهره ببرند.

یک آسمان تمنا از رادیو تهران

برنامه «یک آسمان تمنا» با موضوع دعا و نیایش و فرازهایی از دعای کمیل امشب ساعت 23 از رادیو تهران پخش می‌شود.

معصومه خیاطون، تهیه‌کننده این برنامه گفت: «یک آسمان تمنا» مجموعه‌ای گرانبها و متنوع از دعاهای ائمه‌اطهار است و تاثیر دعا در زندگی انسان و عوامل تأثیرگذار روی اجابت دعا از سوی کارشناسان مذهبی بررسی می‌شود.

گزارشگر برنامه نیز گزارش‌هایی از این‌که چه زمانی مناسب دعاست و چه کسی را دعا می‌کنید، پخش می‌کند.

وی ادامه داد: فرازهایی از دعای کمیل، دعاهای مناسبتی و در محضر بزرگان که بر مبنای سخنان عالمان دینی است، از دیگر بخش‌های این برنامه است. داوود جم نویسنده، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدیان کارشناس مذهبی، عباس اسکندری روان‌شناس، شمسایی کارشناس ادبی، یوسف رحیمی گوینده و زهرا افشاری‌نژاد گزارشگر این برنامه هستند. این برنامه ساعت 23 پخش می‌شود.

جشن سالگرد رادیو در رادیو

برنامه «کوچه رادیو» امروز با حضور اهالی رادیو و تلویزیون سالگرد این رسانه را جشن می‌گیرد.

این برنامه ساعت 15 و 30 دقیقه با حضور مهمانانی چون منوچهر والی‌زاده، داریوش فرضیایی و خبرنگاران پیشکسوت حوزه رادیو از رادیو ایران پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد بخشایش، گویندگی فرزانه نادری و گزارشگری سمیه رنجبر تولید می‌شود. همچنین رادیو فرهنگ در برنامه «هفت کوچه» که ساعت 15 امروز پخش می‌شود، هفتاد و چهار سالگی رادیو در ایران را جشن می‌گیرد.

افزایش تولیدات استانی صدا و سیما

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما از رشد کیفی تولیدات مراکز در جشنواره هجدهم و افزایش پوشش دیجیتال کشور به 90 درصد تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش فارس، کیومرث طهماسبی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مرکز خراسان شمالی با بیان این‌که گذر از پخش آنالوگ به دیجیتال از اولویت‌های نخست سازمان صدا و سیماست، گفت: هم‌اکنون 80 درصد مردم کشور از پوشش شبکه‌های دیجیتال بهره‌مند هستند که این رقم در خراسان شمالی 85 درصد است.

وی جشنواره هجدهم تولیدات رادیو و تلویزیونی مراکز استان‌ها را فرصتی برای آسیب‌شناسی، ارزیابی و بررسی نقاط ضعف و قوت تولیدات مراکز استان‌ها برشمرد و افزود: این جشنواره با حضور حدود یکهزار هنرمند از سراسر کشور، خرداد ماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.

طهماسبی از رشد قابل ملاحظه آثار رسیده به جشنواره به لحاظ کیفی خبر داد و گفت: هم‌اکنون آثار در بخش‌های مختلف در حال بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها