گچمه‏‌بافی از صنایع دستی انحصاری کهگیلویه و بویراحمد است که هنری مرکب از گلیم و قالی است. مردمان این دیار مهارت‌های دیدنی بسیار در بافت قالی، جاجیم، گبه و مانند آن دارند که می‌تواند یادگارهای خوبی از سفرتان باشد.
کد خبر: ۶۶۰۷۱۲

جام جم سرا: عشایر کهگیلویه و بویراحمد از گچمه برای زیرانداز و تزیین چادرها و خانه‏های خود استفاده می‏کنند.
علاوه بر صنایع دستی محصولاتی چون عسل، روغن حیوانی، کشک و قره‌قروت و دیگر مواد لبنی و هچنین محصولات کشاورزی مانند گردو سوغات خوبی از سفر به شهرهای این استان خواهند بود.
به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، جنگل‌های بلوط که در امتداد زاگرس واقع‌اند، در این خطه سهم بسزایی در طبیعت و زندگی مردم دارند.

اگر به این مناطق سفر کردید، از مردم سراغ نان «کَلگ» را بگیرید تا طعم نان با آرد بلوط را نیز بچشید. از گیاهان منطقه هم باید از آویشن، کنگر، بیلهَر، قارچ کوهی و لیزک یا بن‌سرخ نام برد که بوی خوشی دارند. گونه‌های بسیاری از گیاهی دارویی در این استان می‌روید که از مهم‌ترین آنها باریجه، آنغوزه، آویشن دنائی ، هوچوبه، مورد، صدر، بابونه، رازیانه، کتان، گل گاوزبان، آلوئه‌ورا است. اگر علاقه‌ای به خرید گیاهان عطاری یا استفاده از آنها دارید و با خصوصیاتشان آشنا هستید، گیاهان مذکور با کیفیتی خوب در این استان در دسترستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها