ساقه مو بافتی مرده است و در صورت آسیب دیدگی، راهکاری درمانی برای آن وجود ندارد و نمی‌توان ویتامینی خاص یا دارویی را به ساقه مو رساند و انتظار درمان داشت. با این حال، متخصصان مو بر توصیه‌ای تاکید می‌کنند که ظاهراً تنها راه کاهش آسیب به موها بخصوص موهای رنگ شده است.
کد خبر: ۶۵۸۶۲۱

جام جم سرا: وقتی ساقه موها در اثر آسیب‌های محیطی، بخصوص رایج‌ترین آنها که تماس با موادشیمیایی موجود در اکسیدان یا مواد قوی موجود در بی‌رنگ‌کننده‌ها و فر یا صاف‌کننده موها قرار‌می‌گیرد، دچار تغییرات ساختاری و تخریب بافت آن می‌شود و در نتیجه، موها خشک و شکننده می‌شوند و درخشندگی و طراوت سابق را نخواهند داشت.
بر اساس آنچه در تازه‌های آرایش و زیبایی گزارش شده، از نظر علمی برای ساقه مو که بافتی مرده است، هیچ اقدام درمانی‌ای وجود ندارد و نمی‌توان دوباره طراوت را به موی آسیب‌دیده برگرداند. در واقع برخلاف ریشه و فولیکول موها که بافت‌های زنده هستند و از عمق پوست و با عروق خونی تغذیه می‌شوند، نمی‌توانیم هیچ ویتامین خاص یا دارویی را به ساقه موها برسانیم و انتظار درمان داشته باشیم. با کمی توجه به این گفته درمی‌یابید هزینه کردن برای اقدام‌هایی چون ویتامینه کردن ساقه مو مبنای علمی ندارد و ویتامین‌های لازم و مفیدی چون گروه B باید از طریق رگ‌ها به فولیکول‌های مو برسد، نه از راه بافتی مرده به نام ساقه. از طرفی، با اینکه متخصصان پوست نظر مثبتی درباره ویتامینه کردن و استفاده موضعی از سبزی‌ها و میوه‌ها روی موها ندارند و معتقدند این کار مبنای علمی ندارد، با این حال، به کسانی که موهایشان را رنگ کرده‌ا‌ند یا از محصولات شیمیایی فر‌کننده، صاف‌کننده و بی‌رنگ‌کننده استفاده می‌کنند توصیه می‌کنند که حتماً از نرم‌کننده‌های مو استفاده کنند.
پوشاندن ساقه موها با نرم‌کننده‌ها به دلیل بار الکتریکی مثبتی که دارند، مناطق آسیب‌دیده مو را به صورت موقت ترمیم می‌کند و از ریزش موها، خشکی بیشتر و همچنین ایجاد موخوره جلوگیری می‌شود.
در واقع مصرف نرم‌کننده‌های مو و حالت‌دهنده‌ها یا مواد درخشان‌کننده، باعث می‌‌شود موی آسیب‌دیده صدمه بیشتری نبیند و راحت‌تر شانه شود یا لااقل ظاهرش، هرچند موقت، نمای خوبی پیدا کند. رسیدگی نکردن به موهای خشک و آسیب‌دیده آنها را دچار ریزش و موخوره می‌کند‌ بنابراین اگر توصیه به پرهیز از رنگ کردن مکرر مو را جدی نمی‌گیرید و حالا موهای آسیب‌دیده دارید، حتما استفاده از نرم‌کننده‌ها و رسیدگی به موها را جدی بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها