رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی گفت : میعانات گازی پارس جنوبی وارد چهارمین بورس کشور می شود و عرضه گاز طبیعی هم در دست بررسی است.
کد خبر: ۶۳۷۱۴۱
بورس انرژی، میزبان میعانات گازی پارس جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، بابک باقری در مصاحبه با رادیو اقتصاد از ایجاد بسترهای فنی و ابزاری برای معاملات انواع حامل های انرژی خبر داد و گفت: امیدواریم میعانات گازی پارس جنوبی تا پایان سال عرضه شود و گاز طبیعی هم سال آینده وارد خواهد شد.

وی افزود: عرضه میعانات گازی از سوم آذر در حال عرضه است و خریداران می توانند روزانه تهیه کنند که تا 95 درصد هم استقبال و فروخته شده است.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی تاکید کرد: عرضه این کالاها و حامل های انرژی به کشف قیمت واقعی کمک می کند که بر اساس نرخ های جهانی تعیین می شود.

باقری افزود: برای عرضه گاز طبیعی با شرکت ملی گاز مذاکره شده است و آغاز عرضه آن به نیازسنجی و طراحی سیستم های معاملاتی نیاز دارد.

وی پیش از این هم گفته بود عرضه نفت خام در رینگ داخلی هم برای سال جاری برنامه ریزی شده است که برای پالایشگاه ها به ویژه پالایشگاه های خصوصی و کوچک مفید است و با هماهنگی های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران امیدواریم تا پایان سال شاهد عرضه آن باشیم.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی تاکید کرده است: برای عرضه نفت خام در رینگ صادراتی هم آمادگی داریم و ساز وکارهای معاملاتی فراهم است.عرضه کننده آن هم وزارت نفت است که باید تصمیم بگیرد چه وقت می خواهد استفاده کند.

وی افزود: عرضه نفت برای متقاضیان داخلی بازار پر رونقی در بورس انرژی خواهد داشت و به واقعی شدن قیمت ها کمک می کند.

باقری گفت: ‌وجود بورس برای کشوری که کانون ذخایر نفت و گاز محسوب می شود، ضروری است و بورس انرژی آینده پردستاوردی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها