نادر قاسمی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: با افزایش وام خرید مسکن به ۳۵ میلیون تومان و برای زوج‌های جوان به ۵۰ میلیون تومان، دریافت‌کنندگان تسهیلات می‌توانند اقساط را به دو صورت پلکانی یا یکسان پرداخت کنند، هرچند که بیشتر تمایل دارند اقساط را به‌طور پلکانی پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۳۵۳۵۹

به گفته وی، در صورتی که تسهیلات پلکانی شود در سال اول مبلغ قسط ۶۱۵ هزار تومان، سال دوم ۶۴۶، سال سوم ۶۷۸ هزار تومان است که تا ۱۲ سال ادامه می‌یابد و در سال دوازدهم به یک میلیون تومان می‌رسد. در صورتی که مبالغ یکسان پرداخت شود، قسط ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود که تا ۱۲سال ادامه خواهد داشت.
قاسمی درباره نحوه پرداخت اقساط ۳۵ میلیون تومانی نیز گفت: اقساط در این نوع تسهیلات به صورت پلکانی از ۴۳۵ هزار تومان در سال اول آغاز می‌شود و در ادامه به ۴۵۰، ۴۷۰، ۴۹۰ و در ‌‌نهایت به ۷۰۰ هزار تومان در سال دوازدهم می‌رسد، اما مبلغ یکسان پرداختی ۵۲۵ هزار تومان در ۱۲ سال است. سقف وام خرید مسکن ۲۰ میلیون تومانی چند سال است که افزایش نداشته در حالی که قیمت خانه چند برابر شده است.
وی با بیان آنکه بانک مسکن در بخش مسکن فقط هشت تا ۱۰درصد تاثیر گذار است، گفت: بقیه تاثیر پذیری مسکن خارج از این بانک است، بنابراین افزایش تسهیلات از طریق اوراق نه تنها سبب نگرانی نخواهد شد بلکه به رونق بازار مسکن نیز کمک خواهد کرد. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به سقف ۳۵ میلیون تومانی تسهیلات، تصریح کرد: مجموع دریافتی از طریق حساب صندوق و اوراق مشارکت همین ۳۵ میلیون تومان است و بیشتر نخواهد شد و اگر فردی ۱۰میلیون تومان درحساب صندوق دارد می‌تواند با خرید ۲۵ میلیون تومان اوراق، امتیاز تسهیلات مسکن از فرابورس در مجموع به ارزش ۳۵میلیون تومان را دریافت کند.
او درخصوص دریافت وام حداکثر ۵۰ میلیونی زوجین نیز گفت: ممکن است یکی از زوجین ۳۰ میلیون تومان در حساب صندوق داشته باشد که باید در این حساب با زوج دیگر مشترک شود و ۲۰ میلیون تومان دریافت کند یا اینکه ۳۵ میلیون تومان در حساب جوانان داشته باشد که باز هم با زوج دیگر مشترک می‌شود و با دریافت ۱۵ میلیون تومان در مجموع به او ۵۰ میلیون تسهیلات پرداخت خواهد شد. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن یادآور شد: اگر زوجین برای تامین خانه به منابع نیاز داشته باشند، این امکان وجود دارد که با دریافت ۱۰ میلیون تومان جعاله در مجموع ۶۰ میلیون تسهیلات دریافت کنند. از طرفی مدیر امور اعتبارات و سرمایه‌گذاری بانک مسکن نیز گفت: منابع کافی برای پرداخت تسهیلات داریم و اولویت ما مشتریان این بانک هستند. افزایش بی‌رویه سقف تسهیلات مسکن موجب متضرر شدن مصرف‌کنندگان می‌شود و باید توان بازپرداخت قسط وام مسکن نیز مدنظر قرار گیرد.
>> تهران امروز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها