جدی شدن توافق احتمالی کشورهای 1+5 با ایران و ناامید شدن ریاض و تل آویو از آمریکا در خصوص فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، موجب شده تا عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به تهران وارد همکاری های نزدیک شوند.
کد خبر: ۶۱۶۲۱۳
توافق اسرائیل و عربستان بر ضد ایران

به گزارش مهر، ساندی تایمز در گزارشی می نویسد : موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی عربستان سعودی در حال همکاری بر روی نقشه های احتمالی علیه ایران از جمله حمله به تاسیسات هسته ای این کشور هستند.

این نقشه ها در صورتی که مذاکرات پیش روی کشورهای 1+5 و ایران، نتواند برنامه هسته ای ایران را آنگونه که باید محدود کند به اجرا گذاشته می شوند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، عربستان سعودی توافق کرده که جنگنده های رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران بتوانند از حریم هوایی این کشور عبور کنند.

علاوه بر این مورد در صورت حمله احتمالی، عربستان با در اختیار گذاشتن هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای نجات و همچنین هواپیماهای سوخت رسان، رژیم صهیونیستی را در اجرای این حمله یاری می دهد.

اوضاع آشفته پهلوی

مه لقا فخرآور که تا چندی پیش از هواداران پهلوی بود در ذیل فراخوان نشست مجازی 25 آبان خطاب به پهلوی نوشت: وقتی یک مجمع کوچک بعد از شش ماه از هم پاشید و به نتیجه نرسید شما امیدی به خودتان دارید که یک مملکت را اداره کنید و همه را راضی نگه دارید که بعد از شش ماه یک مملکت به هزار تکه تقسیم نشود؟

به گزارش بولتن نیوز، فخرآور افزود:صحبتهای شما را در مورد دولت جمهوری اسلامی قبلا شنیده ایم و خوانده ایم. بهتر است به جای حاشیه رفتن به سوالات مربوط به ریزش شورای ملی و عالی و دفتر سیاسی پاسخ دهید و از کارهای مثبتی که در این چند ماهه شورای ملی انجام داده به عنوان سخنگو توضیح دهید.

اوضاع این روزهای ربع پهلوی چنان آشفته است که اخبار موثق به دست آمده نشان از آن دارد وی شخصا از اعضای گروهش درخواست کرده که با انحلال شورا موافقت کنند اما برخی شدیدا با این طرح مخالفت کرده اند و با تهدید به وی اعلام کرده اند اگر چنین تصمیمی بگیرد موضوعات پشت پرده ای ممکن است فاش شود!

یکی از افراد با نفوذ در دفتر پهلوی به نام احمد اویسی در سفر به یک کشور اروپایی برای دوستش خاطره ای نقل کرده بود با این مضمون که رضا پهلوی از راه اندازی شورای ملی پشیمان شده است و در کار انجام شده قرار گرفته است حتی این موضوع را گفته بود که شاهزاده (ربع پهلوی) مصرف دخانیات را افزایش داده است.

اختلاف آمریکا و اسرائیل بر سر ایران

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه از شبکه سی‌ان‌ان پخش شد، بار دیگر با این ادعا که برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای بقای اسرائیل است، توقف این برنامه را خواستار شد.

نتانیاهو در این مصاحبه گفته است: من نخست‌وزیر اسرائیل هستم و باید به بقای کشورم اهمیت بدهم. ایران (در صورت توافق با 1+5) توان تسلیحات هسته‌ای خود را حفظ می‌کند. این ظرفیت به این کشور امکان تولید تسلیحات هسته‌ای را می‌دهد و این تسلیحات هم تهدیدی برای آینده کشور یهودی هستند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در این مصاحبه به وجود اختلاف میان آمریکا و اسرائیل در موضوع نحوه مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران هم اذعان کرده و گفته است: دوستان، حتی بهترین دوستان، هم ممکن است اختلاف نظر داشته باشند. ما روی بسیاری از موارد تفاهم داریم، اما بعضی موضوعات هم مورد اختلاف است.

نبرد سیاسی دولت اوباما و کنگره

رادیو بی بی سی با اشاره به فشارهای چند سویه بر دولت اوباما در آستانه مذاکرات هسته ای با ایران گفت:از شنبه گذشته که نمایندگان ایران و پنج به علاوه یک از رسیدن به توافقی بر سر برنامه اتمی ایران بازماندند واشنگتن صحنه نبردی سیاسی بین دولت باراک اوباما از یکسو و جناحی در کنگره و اسرائیلی ها از سوی دیگر بوده که خواستار افزایش تحریم ها در مقطع حاضر هستند ستیزی که گاه حالتی عریان به خود گرفت و گوشه ای از اختلاف ها بر سر نحوه برخورد با ایران را در حالیکه روند مذاکرات ادامه دارد در برابر دید همگان گذاشت.

 گزارشگر بی بی سی به نقل از کاخ سفید می گوید: توافق با ایران امکان پذیر است اما موانعی وجود دارد که دولت آقای اوباما را نگران می کند یکی فشار سنای آمریکا برای تصویب یک رشته تحریم های تازه علیه ایران است. دولت می گوید که این حرکت می تواند به مسیر دیپلماتیک ضربه بزند از همین رو دولت این هفته بلند پایه ترین مقام هایش را بسیج کرد تا علیه تحریم های تازه استدلال کنند ابتدا جان کری به سنا رفت: ما تحریم ها را محض تحریم وضع نکردیم هدف این بود که بتوانیم مذاکره کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها