تحلیل امیراحمدی از مذاکرات ژنو

آمریکا «دبه» کرد

روحانی خطرناکتر از احمدی نژاد

مایکل لدین کارشناس ضد ایرانی و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی، این موضوع که روحانی یک اصلاح طلب است را مورد سوال قرار می دهد و می گوید: روحانی در هر صورت، بدتر از احمدی نژاد است.
کد خبر: ۶۱۵۴۵۲
روحانی خطرناکتر از احمدی نژاد

در حالی که به نظر می رسد با دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 و نزدیک شدن به توافقات هسته ای ، فشارها بر ایران پایان خواهد یافت اما شواهد و قراین نشان می دهد پرونده به اصطلاح حقوق بشر ایران هم عرض با برنامه هسته ای در حال رسیدگی است و بهانه جویی غرب برای کارشکنی در مسیر ایران پایان نخواهد یافت.

به گزارش مشرق،  در همین راستا پایگاه خبری_ تحلیلی آمریکایی واشنگتن فری بیکن تیتر یک خود را تحت الشعاع قرار گرفتن حقوق بشر در ایران به خاطر پرونده اتمی انتخاب کرد.

این رسانه آمریکایی در ادامه از قول مایکل لدین کارشناس ضد ایرانی و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی، اینکه روحانی یک اصلاح طلب است را مورد سوال و تردید قرار می دهد و از قول او می نویسد: روحانی در هر صورت، بدتر از احمدی نژاد است.

افشاگری روسیه در باره توافق هسته ای

 تلویزیون بی بی سی با اشاره به افشاگری روسیه در باره توافق هسته ای به  نبرد کاخ سفید و کنگره آمریکا در قالب لغو یا تشدید تحریم‌های جدید علیه ایران اشاره کرد و گفت:وزیر خارجه روسیه می گوید در جریان گفتگوهای هسته‌ای اخیر در ژنو ایران طرح پیشنهادی آمریکا را پذیرفته بود اما تغییراتی در آخرین لحظات مانع از توافق شد.

 سرگئی لاوروف نامی از کشوری نبرد ولی گفته شده فرانسه نگرانی هایی از جمله راکتور آب سنگین اراک را به میان کشیده بود آقای لاوروف ابراز امیدواری کرد که طرفین هفته آینده در ژنو بر اختلاف ها غلبه کند.

 در همین حال تلاش کاخ سفید برای جلوگیری از افزایش تحریم ها علیه ایران توسط کنگره ادامه دارد. وزیر خارجه آمریکا با ارائه گزارشی از مذاکرات گروه پنج بعلاوه یک با ایران از نمایندگان کنگره خواست از تصویب تحریم های تازه خودداری کنند جان کری هشدار داد که تشدید تحریم ها فرصت تاریخی برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران را از بین می برد.

خاتمی لیدر اصلاحات

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه هیچ‌ فردی درباره لیدری خاتمی در جریان اصلاحات شک و شبهه‌ای ندارد، گفت: همه توان و تلاش این جریان، حمایت و پشتیبانی از دستاوردهای حضور مردم در انتخابات 92 است.

محمد جواد حق‌شناس،  در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لیدری جریان اصلاحات همچنان به دست محمدخاتمی است و هیچ‌ فردی شک و شبهه‌ای در این‌باره ندارد.

وی افزود: جریان اصلاحات، همه توان و تلاش خود را به خرج می‌دهد تا بتواند از دستاوردهای حضور مردم در انتخابات 92 حمایت و پشتیبانی کند.

حق شناس خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین موضوع امروز کشور، آرامش و رفع مشکلات در عرصه داخلی و خارجی است.

واکنش نتانیاهو به گزارش آژانس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو مدعی شد که گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توسعه نیافتن برنامه اتمی ایران، او را تحت تاثیر قرار نداده است.  

وی افزود که توسعه نیافتن برنامه اتمی ایران به این دلیل است که به ادعای او تهران «احتیاجی به این کار ندارد و تاسیسات و سانتریفوژهای کافی دارد که بتواند از آن‌ها برای تکمیل تولید مواد برای استفاده در هسته بمب اتمی بهره جوید.»
 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود که روز پنجشنبه منتشر شد،  از توسعه نیافتن برنامه اتمی ایران در سه ماه گذشته خبر داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها