آمریکا در پی افزایش تحریم‌ها

قانون‌گذاران کنگره آمریکا نگران دادن امتیاز از سوی دولت اوباما به ایران در روند مذاکرات هسته‌ای هستند. این قانون‌گذاران می‌کوشند با سخت‌تر کردن تحریم‌ها به عنوان اقدامی پیشگیرانه از این موضوع ممانعت کنند.
کد خبر: ۶۱۴۹۰۱
آمریکا در پی افزایش تحریم‌ها

به گزارش دویچه وله، قانون‌گذاران آمریکا روز یک‌شنبه (۱۰ نوامبر/ ۱۹ آبان) اعلام کردند قصد دارند تحریم‌ها علیه ایران را شدیدتر کنند تا از سهل‌گیری دولت باراک اوباما در مذاکره با ایران بر سر پرونده هسته‌ای این کشور پیش‌گیری کنند. به گفته دیپلمات‌ها توافق با ایران به رغم شکست مذاکرات در ژنو همچنان امکان‌پذیر است.

مذاکرات با ایران قرار است تا ۱۰ روز آینده مجددا در ژنو از سرگرفته شود. مذاکرات سه روزه اخیر در ژنو (۷ و ۸ و ۹ نوامبر) بدون رسیدن به توافقی بر اساس طرح اولیه برای کاهش فشار تحریم‌ها بر ایران در مقابل تغییراتی در برنامه هسته‌ای این کشور پایان یافت. این مذاکرات در سطح عالی با حضور وزرای امور خارجه گروه ۱+۵ و ایران برگزار شد اما نشست آتی در سطح معاونان خواهد بود. با این‌همه بریتانیا و روسیه هر دو اعلام کرده‌اند که شانس حصول توافق نسبتاً بالاست.

اصلاح طلبان با نامزد غیر اصلاح طلب

عضو بنیاد باران در مورد ورود اصلاح طلبان به انتخابات مجلس دهم گفت: یک جریان سیاسی برای رسیدن به خواسته هایش می تواند در شرایط خاص به کاندیدایی برسد که وابسته به تفکر آن جریان سیاسی نباشد.

مرتضی حاجی در گفتگو با  مهر، در احتمالا ت مطرح شده از جمله از سوی کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران  مطرح شده مبنی بر اینکه اصلاح طلبان با محوریت ناطق نوری در انتخابات مجلس ظاهر می شوند، گفت: سیاست ورزی همه یا هیچ نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود اصلاح طلبان به انتخابات با محوریت ناطق نوری دلیلی برای عدم وجود لیدر و چهره شاخص در جریان اصلاحات نیست، ادامه اداد: ممکن است در یک شرایطی هر تشکل سیاسی برای رسیدن به یک حد متعادلی از خواسته ها یا فراهم شدن شرایطی برای بهتر شدن وضعیتش رضایت بدهد .

هدف اصلی آمریکا از مذاکره با ایران

 وزیر خارجه امریکا در اظهارنظری که هدف واقعی این کشور در مذاکرات با ایران را شفاف تر می کند اعلام کرد واشنگتن در نهایت خواهان برچیدن برنامه هسته ای ایران است.

به گزارش ایران هسته ای، به خبرنگاران گفت درخواست امریکا برای توقف پیشرفت برنامه هسته ای ایران در گام اول، مقدمه ای برای درخواست برچیدن کامل برنامه هسته ای ایران است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، کری گفت: «آمریکا هنوز هم درباره تمایل ایران برای برچیدن برنامه هسته ای خود تردید دارد و همزمان با ادامه گفت وگوها، تحریم ها را حفظ خواهد کرد».

وی در سخنانی در شبکه تلویزیونی اِن بی سی گفت: «ما کور نیستیم و فکر نمی کنم احمق باشیم. به نظر من، ما درباره اینکه چگونه مسائل را بر اساس منافع ملی کشورمان و منافع جهان مورد سنجش قرار دهیم درک بسیار خوبی داریم».

فرانسه به نمایندگی از اسراییل

 تلویزیون بی بی سی با تحلیل مذاکرات سه روزه ایران و پنج به علاوه یک در ژنو به کارشکنی فرانسه در مذاکرات هشته ای اشاره کرد و گفت: بعد از مذاکرات این وزیر خارجه فرانسه بود که خبر داد که طرف های مذاکره کننده در این دور به توافق نرسیده اند چنان که از دیپلمات ها نقل شد لورن فابیوس با موضع سخت تر درباره اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران رسیدن به توافق را دشوار کرد.

بی بی سی افزود: او پیشتر بر ملاحظات اسراییل در این مذاکرات تاکید کرده بود نخست وزیر اسراییل می‌گوید که از رهبران کشورهای طرف مذاکره با ایران خواسته بود برای رسیدن به توافق با ایران عجله نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یونس
United Kingdom
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
۰
۰
اینها همش بازیه سیاسیه!
این وسط یه سری آدم ساد ه مثل ماها به خودشون هی امیدواری میدن كه شرایط بهتر میشه ولی نمیشه هر روز بدتر از دیروز میشه و شرایط زندگی سخت تر میشه!
روز به روز بر آمار بیكارها اضافه میشه و از اون ور تورم سر به فلك كشیده ، اكثر جوانها مون بیكارن و نمیتونن واسه خودشون تشكیل خانواده بدن!
نا امیدی توی جامعه داره بیشتر و بیشتر میشه!

نیازمندی ها