روزنامه روسی مدعی شد:

پیش نویس توافق با ایران

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: برخی مقامات دولت آمریکا از امکان مصالحه قریب الوقوع در مورد توافق هسته‌ای با ایران خبر دادند.
کد خبر: ۶۱۵۸۱۴
احتمال دستیابی قریب‌الوقوع به توافق

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این روزنامه امروز در اینترنت در مطلبی به قلم «مایکل گوردون» نوشت: یک مقام عالی رتبه دولت باراک اوباما روز جمعه گفت امکان دستیابی به  راه حلی برای از میان برداشتن یکی از موانع اصلی برای حصول توافق درباره برنامه هسته ای ایران وجود دارد. این توافق ممکن است تا هفته آینده حاصل شود.

این مقام رسمی گفت: برای اولین بار در تقریبا یک دهه گذشته به اولین گام برای توقف پیشرفت برنامه هسته ای ایران نزدیک می شویم.

نیویورک‌تایمز نوشت: مذاکرات بین شش قدرت جهان و ایران قرار است هفته آینده در ژنو از سرگرفته شود. دیپلماتهای غربی امیدوارند توافقی را کامل کنند که فعالیتهای هسته ای ایران را به مدت شش ماه متوقف خواهد کرد و طی این مدت مذاکره کنندگان در پی حصول یک توافق جامع‌تر خواهند بود.

خواص احمدی‌نژاد برای اصلاح‌طلبان

سید محمد خاتمی در دیدار خانواده کروبی و موسوی گفته است: نباید از روحانی انتظار یک اصلاح‌طلب تمام‌عیار را داشت. او خود را مستقل می‌داند. راز حمایت ما از وی در انتخابات ریاست جمهوری این بود که مواضع او نسبت به دیگر کاندیداها به ما نزدیک‌تر بود.

به گزارش مشرق، وی افزود:روحانی پس از رسیدن به قدرت تنها نیروهای درجه دو و سه و حاشیه‌ای اصلاحات را به کار گرفته است. روحانی و ناطق برای ما قابل احترامند اما نه به عنوان یک اصلاح‌طلب بلکه به دلیل مواضع مشترکی که با هم داریم. این از خواص احمدی‌نژاد بود که ما را تا آستانه وحدت پیش برد.

اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران

در حالیکه فضاسازی‎های رسانه‎ای غرب اینگونه القاء می‎کند که اوباما و جان کری به شدت مشغول بررسی راه‎هایی جهت اقناع کنگره به تصویب نکردن تحریم‎های جدید علیه ایران هستند، گزارش‎ها از داخل وزارت خزانه‎داری آمریکا نشان می دهد این وزارتخانه با برپایی اتاقی به نام اتاق جنگ علیه برنامه هسته ای ایران به شدت به دنبال اجرای تحریم ها و اطمینان حاصل کردن از تحریم شدن تمام شرکت‎های خصوصی و عمومی مرتبط با ایران هستند.

نشریه فارین پالیسی در گزارشی به نحوه چگونگی رفتار وزارت خزانه داری دولت اوباما در اعمال تحریم ها پرداخته و با استفاده از کتابی که جدیدا توسط یکی از کارمندان این وزارتخانه نوشته شده ،  ابعاد جدیدی از حملات اقتصادی امریکا به ایران را فاش کرده است.

تحریم ها همچنان ادامه دارد و هر روز شرکت های تازه ای به لیست تحریم ها اضافه می شوند . با این حال وندی شرمن گفت و گو کننده هسته ای با ایران و سایر مقام های دولت اوباما با حضور در کنگره و سنا خواستار توقف تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران شده اند تا بتوانند در مذاکره با ایران بهتر پیش بروند . از نظر دولت اوباما که برداشته شدن بخش کوچکی از تحریم های ایران را در ازای توقف فعالیت های هسته ای که پیشنهاد داده ، نباید از این فرصت به این آسانی گذشت .

فرانسه در نقش انگلیس

گاردین نوشت: آخرین روز مذاکرات هسته ای بین ایران و پنج بعلاوه یک به نصفه شب به وقت تهران کشید. درحالیکه روزنامه ها در پایتخت ایران به طور عادی تا ساعت 10 شب به چاپخانه می روند تا صبح روز بعد در کشور توزیع شوند، دو روزنامه اعتماد و شرق تا آنجاکه ممکن بود منتظر ماندند تا اخبار را پوشش دهند.

این روزنامه انگلیسی افزود: در ایران دیگر انگلیس «شیطان کوچک» نیست،بلکه فرانسه شیطان است، ایرانی ها می گویند کار، کار فرانسوی هاست.

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی که به عنوان دیپلمات در دولت محمد خاتمی فعالیت می کرده است می گوید: عملکرد فابیوس منجر به خشم ایرانیان شده است. نمی توانم بگویم که انعطاف ناپذیری فرانسه از توافق جلوگیری کرد. این موضع سخت دیدگاهی مشترک در پنج بعلاوه یک بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها