کاهش تحریم ایران

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن با انتشار مقاله ای با عنوان« در اولویت های اوباما چیزی بر ایران مقدم نیست» نوشت:پیش بینی می شود که روحانی با اظهار نظرهای مناسب به کار خود ادامه دهد، و تحریم ها برای تسهیل مأموریت او کاهش پیدا کند، سپس کشورهای «1+5 »دور تازه ای از مذاکرات با ایران را اواخر اوت جاری یا اوایل سپتامبر آتی آغاز نمایند.
کد خبر: ۵۸۷۰۱۰
کاهش تحریم ایران

در این مقاله آمده است:به نظر می رسد روحانی برای ایراد سخنرانی در جریان برگزاری دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی شود ، چنان چه مسائل خود را با مهارت رفع و رجوع نماید، و تدابیری را برای تجدید اعتماد سازی اتخاذ نماید ، این به معنی کاهش برخی تحریم های اقتصادی خواهد بود .

الشرق الاوسط می نویسد:اوباما معتقد است امکان انجام معامله با آقای روحانی وجود دارد ، در حالی که نتانیاهو نه فقط خواهان انجام هیچ گونه مذاکره ای میان امریکا و ایران نیست ، بلکه حتی می خواهد آمریکا را به جنگ با ایران سوق دهد .

اصلاح طلبان و چینش کابینه روحانی

گروهی از اصلاح طلبان نزدیک به مجمع روحانیون اقدام به برپایی جلسه ای در گیلاوند دماوند کرده و به بررسی وزرای پیشنهادی کابینه روحانی پرداخته اند.

به گزارش مشرق، در این جلسه یکی از افرادی که خود را برای وزارت اطلاعات یا کشور آماده کرده بود با ابراز گلایه و نگرانی از وزرای پیشنهادی گفته است این کابینه را هاشمی چیده و او در حال انتقام گرفتن از اصلاح طلبان و مجلس ششمی ها است.

بر اساس این گزارش، عدم به کارگیری محمد رضا عارف، محمد شریعتمداری، مجید انصاری در کابینه حسن روحانی همراه با کنار گذاشتن طیف گسترده ای از اعضای مجمع روحانیون، حزب اعتماد ملی، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین و طیف افراطی حزب کارگزاران باعث تشدید اختلافات و دلخوری ها در جناح فتنه و اصلاح طلب شده است.

اصلاح طلب نیستیم

ماشاالله شمس الواعظین،روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری آریا با بیان اینکه اصلاح طلب نیستیم تاکید کرد:روزنامه اقبال قرار است از اول مهرماه منتشر شود.این روزنامه کاملا مستقل است و هیچگونه وابستگی جناحی و حزبی ندارد .

وی گفت:بنده معتقدم روزنامه نگاری حرفه ای آن است که همه تحولات اجتماعی یعنی اصلاح طلبی،محافظه کاری ،اصولگرایی،بنیاد گرایی و دیگر جریان هایی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند را پوشش دهد در واقع آیینه و بازتابی از تحولات و ساختارهای اجتماعی است.

این روزنامه نگار تصریح کرد:با توجه به وضعیت رسانه های گروهی و روی کار آمدن دولت امید و تدبیر ضروری است گفتمان اعتدال و میانه روی به گفتمان ملی تبدیل شود تا نتایجی که مدنظر مردم و نظام سیاسی است تحقق پیدا کند.

وزرای پیشنهادی و فتنه 88

 حسین مظفر معاون نظارت مجلس  در گفت‌وگو با خانه ملت، با اعلام اینکه وزرایی که به عنوان اعضای کابینه به مجلس معرفی شده‌اند افراد معتدل ، کارآمد و معتقد به نظام هستند، بیان کرد: افرادی که پایبند به اصول انقلاب اسلامی و نظام نباشند شایسته قرار گرفتن در مهمترین مسئولیت اجرایی نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد: ابهاماتی در خصوص موضع‌گیری وزرای پیشنهادی در قبال فتنه 88 در میان نمایندگان مجلس وجود داشت، اما با توضیحاتی که از سوی آنها درجلسات  کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مجامع مختلف ارائه شد، مشخص شد که آنها هیچ نقشی در این جریان نداشتند و فتنه گران را یاری نکرده‌اند.

وی با اشاره به کارآمدی اعضای کابینه دولت یازدهم، افزود: سوابق مدیریتی و تجربی وزرای پیشنهادی نشان می‌دهد آنها افراد کار آمدی هستند که می توانند با برنامه‌ریزی حکمیانه چالش‌های کشور را مدیریت کنند، حسن اعتماد به رئیس جمهور منتخب در این شرایط برای رای مثبت به کابینه معرفی شده نوعی همراهی با آرای مردم است و باعث تحکیم رابطه ملت با مجلس و همکاری بیشتر دوقوه می‌شود.

معاون نظارت مجلس، ادامه داد: اقتضای اصولگرایی در رأی اعتماد به کابینه یازدهم، باید متوجه به مصالح نظام و مطالبات مردم باشد که اصولگرایان معقول به این امر توجه دارند.

newsQrCode
برچسب ها: فتنه اصلاح طلب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها