کابینه روحانی به روایت تلویزیون آمریکا

تلویزیون آمریکا با اشاره به بررسی کابینه روحانی در مجلس شورای اسلامی به گفتگو با رضا علیجانی از عناصر ملی-مذهبی مقیم خارج در این زمینه پرداخت.
کد خبر: ۵۸۷۷۷۲
کابینه روحانی به روایت تلویزیون آمریکا

علیجانی با اشاره به نقش خاتمی و هاشمی رفسنجانی در دولت روحانی گفت:کابینه یک کابینه ترکیبی است به یک معنا به جز اصلاح طلبان رادیکال که به هر حال در جنبش سبز موضع روشن تر و دقیق تری داشته و فعال بودند، ترکیبی است از جریانات میانه به اصطلاح راست غیر تندرو تا جریان اعتدالی تا به برخی از اصلاح طلبانی که عمدتاً در طیف آقای هاشمی و کارگزاران فعال بودند، اما با توجه به تجربه به اصطلاح مدیریتی که در قبل داشتند این ترکیب را ما در کابینه هم می بینیم.

گرایش روحانی به آقای رفسنجانی یا تمایلات و بینش ایشان نزدیکتر هست تا آقای خاتمی،  روحانی در واقع نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان و بخشی از جنبش سبز بود اما او در واقع همفکری و همسویی بیشتری با آقای هاشمی دارد .

پاسخ نتانیاهو به روحانی

رادیو رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه بنیامین نتانیاهو ماه آینده رهسپار مجمع عمومی سازمان ملل متحد می شود و قرار است در نشست مجمع عمومی سخنرانی کند گفت:او دوباره  موضوع برنامه های اتمی ایران را مطرح می سازد که پاسخی به نخستین اظهارات رییس جمهوری جدید ایران حسن روحانی خواهد بود.

این رادیو به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: در همین حالی که انتخابات ریاست جمهوری جریان داشته  و روحانی پیروز شده است و اکنون دولت خود را برپا می سازد نه تنها برنامه های اتمی رژیم ایران متوقف نگردیده است که شتاب بیشتری نیز به آن داده شده است.

 ایهود باراک وزیر دفاع پیشین اسراییل نیزدر گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان ان در رابطه با استقبال برخی از کشورهای غربی از گزینش حسن روحانی و ابراز امیدواری های غرب گفت که اسراییل به آن چه که علیه اتمی ایران می گوید که اعتقاد دارد و واقعا همه گزینه ها علیه برنامه های هسته ای رژیم ایران روی میز است.

ارزیابی موسسه صهیونیستی از کابینه پیشنهادی

یک مرکز مطالعاتی ، وابسته به رژیم صهیونیستی طی گزارشی تحلیلی به بررسی و ابعاد سنجی موقعیت آقای روحانی و کابینه پیشنهادی دولت وی، با عنوان «دولت پیشنهادی حسن روحانی، ویژگی ها  و مفاهیم » پرداخت.
 
به گزارش مشرق؛ بر اساس این گزارش کابینه پیشنهادی دکتر روحانی، دولتی کاملا تکنوکرات را تشکیل خواهد داد. تنظیم کنندگان گزارش بر این باورند که مشی حرکت اقتصادی دولت تکنوکرات روحانی مبتنی بر مدل حرکتی "نئو لیبرال ها" می باشد؛ مدلی که مبتنی بر این گزارش با انتصاب محمد نهاوندیان به عنوان رییس دفتر رییس جمهور، اجرای آن حتمی و نهایی خواهد بود.

این گزارش با اشاره به سخنان حجت الاسلام سید احمد خاتمی در نمازجمعه تهران روز قدس، خط قرمز روحانیون که این گزارش آنها را راست رادیکال می خواند را استفاده از شورشیان و افراد دخیل در فتنه 88 معرفی شده است.
 
همچنین در این گزارش به ارزیابی تقابل جریان رفرمیست (اصلاح طلب) از کابینه پیشنهادی پرداخته و به تفاوت قرائت این جریان در قاعده مقاله منتشره از کسری نوری در روزنامه اصلاح طلب بهار می پردازد.

طرح حمله احتمالی آمریکا به سوریه

در بیش از دو سال اخیر و به موازات تداوم درگیری‌ها در سوریه، همواره بحث احتمال مداخله نظامی غرب و به ویژه آمریکا در این کشور به نفع گروه‌های مخالف و شورشی مطرح بوده است. این بار‌ در شرایطی که رئیس ستاد ارتش آمریکا در سفری به خاورمیانه است، منابع اسرائیلی طرح حمله احتمالی به سوریه را منتشر کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد ارتش آمریکا روز دوشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا با نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کند؛ وی پیشتر دیدارهای مشابهی ‌نیز در کشور اردن با مقامات این کشور داشته است.

پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم اسرائیل می‌نویسد، سفر خاورمیانه دمپسی‌ با نگاه انجام رایزنی‌ها و سنجش شرایط پیش از‌ تصمیم‌گیری نهایی باراک اوباما درباره مداخله یا‌ عدم مداخله نظامی آمریکا در سوریه انجام شده است.

به نوشته دبکا‌ در صورتی که تصمیم نهایی اوباما مبنی بر مداخله باشد، عربستان سعودی، امارات، اسرائیل، اردن و احتمالاً ترکیه در آن مشارکت خواهند داشت.

آمریکا، فرانسه، عربستان سعودی و امارات‌ بر فراز مناطق مرکزی و جنوبی سوریه، منطقه پرواز ممنوع برقرار می‌کنند؛ منطقه‌ای که از مرز اردن و سرزمین‌های اشغالی آغاز شده و دمشق را نیز در بر می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
امیدوارم كه در سوریه صلحی پایدار برقرار گردد. در هر جنگی مردم هستند كه بیشترین ضرر را می كنند. خواه جنگ داخلی خواه جنگ خارجی. به امید روزی كه در تمام مناطق صلح و امنیت برقرار گردد.
مهدی
ملت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
مرگ بر اسرائیل جنایتكار وبی وجود
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
نابودی امریكا در حمله به سوریه است

نیازمندی ها