تبریک کاخ سفید به روحانی

کاخ سفید در پی مراسم تحلیف دکتر روحانی، با تبریک انتخاب وی اعلام کرد که آمریکا آماده است با دولت جدید ایران برای حل موضوع هسته ای وارد مذاکره و همکاری شود.
کد خبر: ۵۸۵۷۸۶
تبریک کاخ سفید به روحانی

رادیو فردا با تحلیل بیانیه کاخ سفید درباره روی کار آمدن دولت روحانی گفت:ساعاتی بعد از مراسم تحلیف و سخنرانی آقای روحانی کاخ سفید در مورد همین مراسم بیانیه‌ای صادر کرد و در این بیانیه به آقای روحانی تبریک گفت.

تحلیلگر رادیو  فردا با مثبت ارزیابی کردن پیام  تبریک کاخ سفید به روحانی اظهار کرد: نوع زبان و ادبیاتی که  سخنرانی ها و مصاحبه های اخیر آقای روحانی دارد زمین تا اسمان با ادبیات آقای محمود احمدی نژاد فرق دارد، زبان روحانی زبان فاخر دیپلماتیک است،به طور قطع این زبانی را که الان ما از آقای روحانی می شنویم برای تعامل با جهان مناسب و بسیار مناسب تر است.

تحلیل متفاوت زیباکلام از کابینه پیشنهادی

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: لیست پیشنهادی اعضای کابینه یازدهم به مجلس لیستی میانه است، به همین دلیل اسم این لیست را 50-50 گذاشته‌ام.

صادق زیباکلام  در گفت‌وگو با  فارس، به تحلیل و بررسی اعضای پیشنهادی کابینه یازدهم به مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: رئیس‌جمهور نشان داد که با برنامه کار می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که باید نمره 50-50 را به اعضای پیشنهادی کابینه آقای روحانی  داد چراکه به گفته وی این لیست پیشنهادی به مجلس چندان بر حسب انتظارات اصلاح‌طلبان نبود و حتی مورد طبع اصولگرایان نیز قرار نداشت.

زیباکلام یکی از دلایل نپذیرفتن عارف برای سمت معاون اولی یک دست بودن حلقه‌های اصلی آقای روحانی عنوان و تاکید کرد: در بین آقایان ترکان، نوبخت، نعمت‌زاده و نهاوندیان نوعی یکدستی، یکپارچگی و انسجام به چشم می‌خورد، بنابراین وجود آقای عارف سبب به هم ریختگی حلقه اصلی آقای روحانی می‌شد.

دردسر‌های جدید کاخ سفید

افشای تلاش‌های دولت آمریکا برای جاسوسی‌های گسترده سایبری از شهروندان این کشور باعث شده بسیاری از هکرهای خلاق برای همکاری با کاخ سفید تمایلی نشان ندهند.

به گزارش رویترز، تا پیش از این کاخ سفید تلاش می‌کرد با استخدام هکرهای خلاق و بااستعداد، مشکلات امنیتی خود را برطرف کند و با این توجیه که امنیت ملی آمریکا در خطر است توانسته بود بسیاری از هکرهای مورد نظرش را به همکاری با خود ترغیب کند.

اما مشخص شدن این مساله که بسیاری از این هکرها ابزاری در دست دولت برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی بوده‌اند، آنها را در مورد ادامه همکاری با دولت دو دل کرده و آژانس امنیت ملی آمریکا را نیز برای استخدام و به کارگیری هکرهای جدید به شدت دچار مشکل نموده است.

کلید قفل مذاکرات هسته ای

المانیتور نوشت: رئیس جمهور جدید ایران لیست وزرای پیشنهادی خود را تقدیم رئیس مجلس ایران کرد که محمد جواد ظریف سفیر اسبق ایران در سازمان ملل هم در آن حضور داشت.

او مردی باتجربه و دارای دکترا حقوق و سیاست بین المللی از دانشگاه دنور است. در صورت رای اعتماد به او، ظریف در بهترین موقعیت برای ارتباط با امریکا و باز نمودن قفل مذاکرات هسته ای و بازسازی روابط ایران با اروپا است.

رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در افغانستان می گوید: ظریف چهره ای فوق العاده از ایران خواهد بود اما توانایی او بستگی به قدرتی دارد که به او داده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
۰
۰
سیاستمداران باید مواظب سیاست گرگ و میش باشند , الان مقامات كاخ سفید و سیاه امریكا در لباس میش هستند كه زیر آن یك گرگ درنده , دندان تیز كرده , خیانت امریكا آنقدر زیاد است كه با آب یك اقیانوس هم پاك نمی شود .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
۰
۰
فقط یك فرد كه فرزند یا والدین بیماری دارد كه محتاج داروی تحریمی است ، معنی تحریم را درك می كند

نیازمندی ها