در جلسه‌ای که 11 نفر از اعضای مجمع روحانیون مبارز حضور داشتند، یکی از حاضران پیشنهاد دیدار اعضای مجمع با حسن روحانی را مطرح کرده و گفته است: پس از انتخابات تشکل‌هایی چون جامعه روحانیت و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با وی دیدار کرده اند اما ما حرکتی نکرده ایم پیشنهاد می‌کنم دیداری را با وی هماهنگ کنیم.
کد خبر: ۵۸۵۰۳۵
ناراحتی مرد خاکستری از روحانی

این پیشنهاد با مخالفت اکثر اعضا مواجه شد و عنصر خاکستری مجمع طی سخنانی اعلام کرد: دیدن روحانی رفتن یعنی مشروعیت‌بخشیدن به او. روحانی از نردبان اصلاحات بالا رفت اما بویی از اصلاحات نبرده است. او نیروی حاکمیت و نظام است.

مشرق همچنین نوشت: در مراسم افطاری حامیان عارف، حاضران دلخوری خود را نسبت به معرفی اعضای کابینه دکتر روحانی ابراز داشتند و معتقد بودند زمانی که عارف از کاندیداتوری انصراف داد باید توافقنامه‌ای را با روحانی و خاتمی و هاشمی امضا می‌کردیم. پیروز این انتخابات هاشمی بود که با فشار آوردن روی خاتمی، عارف را مجبور به کناره‌گیری کردند و حالا هم بدون امتیاز دادن به وی، کابینه خود را چیده‌اند. ما باید قبل از کناره‌گیری عارف، حداقل معاون اولی و پنج وزارتخانه را می‌گرفتیم و بعد به نفع روحانی انصراف می‌دادیم.

گزارش رویترز از احمدی نژاد

خبرگزاری رویترز با درج گزارشی از مردی که کاخ ریاست جمهوری را با معدود دوستان باقیمانده اش، ترک می کند نوشت: در خارج از مرزها به عنوان منتقد غرب شناخته می شود و در کشورش او را به خاطر مشکلات اقتصاد مقصر می دانستد. محمود احمدی نژاد کاخ ریاست جمهوری را با تعداد معدود و کمی از دوستانش و آینده ای نامطمئن ترک می کند.

از زمان پیروزی غافلگیرکننده اش در انتخابات سال 2005، احمدی نژاد از چهره ای تقریبا گمنام به بازیگری مشهور در ایران تبدل شد.

او مکتبی در میان سنت گراها و طبقه ی کارگر از طریق کاریزما، زندگی ساده و دیدگاه های پوپولیستی ایجاد کرد.

با جستجو نام احمدی نژاد در گوگل با نتایجی سه برابر بیشتر از بسیاری از افراد مواجه می شویم.

اما تاریخ چه در وطن نوشته شود و چه در خارج از کشور، بعید است که نسبت به او مهربان باشد. چندین ساعت پس از پیروزی روحانی، هزاران نفر در مقابل ستاد مرکزی کاندیدای پیروز و در سراسر شهر به جشن و پایکوبی پرداختند و شعار دادند: احمدی بای بای.

موسوی و کروبی عذرخواهی کنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برخی در فتنه مفتون شدند و گیر کردند، گفت: به برادرانم مهندس میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام مهدی کروبی و همه کسانی که از آنها تبعیت می‌کنند می‌‌گویم که جدا ماندن از امت و امامت و عذرخواهی نکردن از مردم، نظام و امام، اسبابی خواهد شد تا این بیداری اسلامی که از ایران الگو گرفته است به اختلاف کشیده شده و این اختلافات پا بر جا بماند.

به گزارش مهر، حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبر ی شامگاه جمعه د‌ر ضیافت افطار حزب موتلفه اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) طی سخنانی با اشاره به تحولات اخیر در مصر و سوریه گفت: در حال حاضر افرادی در مصر، تونس و دیگر کشورهای اسلامی به پا خواستند و ندای اسلامخواهی سر داده‌اند.

تحلیل حضور میهمانان خارجی درمراسم تحلیف روحانی‌

رادیو  فردا با پخش گزارشی درباره حضور میهمانان خارجی درمراسم تحلیف روحانی گفت:مراسم تحلیف حسن روحانی‌ رئیس جمهوری منتخب ایران قرارست روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود .مهدوی آزاد تحلیلگر مسایل سیاسی ایران ساکن آلمان حضور هیات های خارجی را در این مراسم پله اول بهبود روابط خارجی ایران در دولت جدید می داند.

این رادیو افزود :حضور55 هیات که حداقل بین آنها 11 رئیس جمهور وجود دارد برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی در مراسم تحلیف رئیس جمهور است.

رادیو  فردا گفت: آقای روحانی تلاش می کند که مراسم تحلیف را با آغاز کارزارش برای وعده های انتخاباتی اش که بهبود روابط خارجی ایران در اولویت بود گره بزند و در واقع این مراسم را به پله اول بهبود روابط خارجی ایران تبدیل کند و اگر هم توانست تحریم ها را لغو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها