در ماه رمضان، وعده‌های غذایی باید حتما به سه قسمت سحری، افطار و شام تقسیم شود و روزه‌داران برای جبران کم‌آبی بدن از مصرف سبزی و میوه غاقل نشوند.
کد خبر: ۵۷۸۱۵۵

 

 
مژگان خطیبی کار‌شناس تغذیه با اشاره به تغییر شیوه تغذیه روزه داران گفت: به دلیل فعالیت بیشتر افراد در صبح، وعده سحری باید کامل باشد تا بدن مقدار کافی انرژی برای فعالیت روزانه را داشته باشد. 
خطیبی اضافه کرد: با توجه به اینکه در طول روز، فرد مدت زمان زیادی تشنه است، روزه داران از مواد غذایی که مدر نباشد در وعده سحری استفاده کنند. بنابراین باید دانست که مصرف چای به دلیل مدر بودن در وعده سحری باعث کم آبی بدن فرد روزه دار در طول روز می‌شود. 
این کار‌شناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: مصرف بعضی از میوه‌ها مانند هلو و سبزی‌ها یی مانند کاهو جبران کم آبی بدن فرد روزه دار را می‌کند.
وی افزود: بهتر است روزه داران با مصرف یک فنجان چای کم رنگ و یا یک لیوان شیر با خرما افطار کنند. مصرف نوشیدنی سرد در وعده افطار بعد از ۱۵ ساعت گرسنگی و تشنگی، باعث وارد کردن استرس به معده می‌شود.
خطیبی همچنین توصیه کرد: روزه داران در وعده شام غذای سبک مصرف کنند زیرا هرچه قدر وعده شام بیشتر و سنگین‌تر باشد فرد برای وعده سحری اشتها ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها