معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی:

می‌ترسند برای کشاورزی پول خرج کنند

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

کل خرید تضمینی گندم 3.8 میلیون تن

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه 3 میلیون و 790 هزار تن گندم خریداری شده‌ است، گفت: آمار رسانه‌ها درباره نرخ خرید تضمینی مربوط به خرید بخش دولتی است در حالی که سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی هم در خرید گندم مشارکت دارند.
کد خبر: ۵۷۵۳۳۷
کل خرید تضمینی گندم 3.8 میلیون تن

ناصر توکلی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: آمارهایی که در رسانه‌ها در مورد خرید تضمینی گندم منتشر می‌شود مربوط به خرید دولتی است در حالی که سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی نیز به عنوان مباشر خرید عمل می‌کنند.

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با رصد از مراکز خرید تا هفتم تیر، 3 میلیون و 790 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که 2 میلیون و 220 هزار تن توسط بخش دولتی و یک میلیون و 489 هزار تن توسط بخش خصوصی بوده است.

توکلی تأکید کرد: همچنان که قبلاً هم اعلام شده است در صورتی که برنامه خرید تضمینی به درستی انجام شود امسال 8 تا 9 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون خرید گندم نسبت به سال گذشته چه وضعیتی دارد؟ گفت: میزان گندم خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62.7 درصد و نسبت به سال 90، 24.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

توکلی با اشاره به وضعیت مناسب خرید تضمینی گفت: در حالی که پیش‌بینی شده بود از استان خوزستان یک میلیون و 300 هزار تن گندم خریداری شود اما تاکنون یک میلیون و 371 هزار تن خریداری شده است.

وی همچنین ادامه داد: پیش‌بینی خرید 700 هزار تن گندم از استان گلستان نیز تاکنون 660 هزار تن محقق شده و همچنان ادامه دارد.

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به میزان خریدی که تاکنون انجام شده است در بسیاری موارد فراتر از پیش‌بینی بوده است.

وی ادامه داد: هنوز برداشت در  10 استان کشور آغاز نشده است و در استانهای گرمسیر هم تحویل گندم ادامه دارد.

 امسال دولت علاوه بر نرخ هر کیلو 720 تومان خرید تضمینی گندم، مصوب کرد کیلویی 50 تومان هم هزینه حمل پرداخت شود که در پرداختی‌های کشاورزان لحاظ نشده است.

همچنین بخش خصوصی گندم کشاورزان را کیلویی 780 تا 850 تومان خریداری می‌کند و همین عامل باعث شده است تا حدودی انگیزه کشاورزان برای تحویل گندم به بخش دولتی کمرنگ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها