علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: حمایت از تولید و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی در اقتصاد کشور تحول ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۰۵۹۲
حمایت از تولید و اجرای اصل 44 عامل تحول در اقتصاد

علی اکبر ولایتی عصر چهارشنبه در جمع مردم گیلان در مهدیه رشت افزود: در زمینه خصوصی‌ سازی سیاست‌ های موثری وجود دارد اما تاکنون این سیاست‌ ها اجرا نشده است.

وی همچنین مردمان این خطه از شمال ایران را ولایتمدار و خستگی ناپذیر توصیف کرد و اظهار داشت: استان گیلان دارای استعدادهای فراوانی است که با همت مردم این خطه می‌ توان نقش تاثیرگذار در اقتصاد، فرهنگ و سایر بخش ها ایفا کرد.

این نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: به برکت ولایت مطلقه فقیه، جانفشانی شهیدان و مشارکت مردم، نظام و حکومت اسلامی در کشور تجلی یافته که در حفظ این مهم دست از تلاش برنخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلاتی که در کشور وجود دارد به ویژه در بحث اقتصادی که مطالبه مردم است، تمام توان و ظرفیت خود را برای رفع این مهم به کار خواهیم گرفت تا به سرانجام مطلوب برسد.

ولایتی در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم به فضل الهی در بیست و چهارم خرداد ماه سال جاری با شور و شعور پای صندوق ‌ها خواهند آمد و حماسه سیاسی رقم خواهند زد.

وی همچنین دو اصل " محوریت اخلاق " و " ثبات در تصمیم‌گیری‌ ها " را شاخصه دولت متمم نامید و افزود: توجه به مسائل داخلی و خارجی که منفک از یکدیگر نیستند مدنظر دولت من خواهد بود.

نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در زمینه جزئیات طرح کوتاه مدت رفع مشکلات اقتصادی در 100 روز اشاره کرد و اظهارداشت: دوره ریاست جمهوری چهار سال است که بیش از  1400 روز است.

وی با اعلام اینکه هر 100 روز یکبار گزارشی از عملکرد دولت را به مردم عرضه خواهم کرد، گفت: صد روز اول بسیار تعیین‌ کننده است، مردم دچار مشکلات شدید معیشتی هستند.

ولایتی در ادامه با اشاره به برنامه ‌های بلند مدت و میان مدت خود برای اداره کشور تصریح کرد: اقتصاد کشور بیش از اینکه تولیدمحور باشد توزیع ‌محور است.

وی همچنین احیای جاده ابریشم را از دیگر برنامه‌ های خود نام برد و افزود: کشور به لحاظ جغرافیای سیاسی موقعیت ممتازی دارد و می‌تواند در حمل و نقل، محل ترانزیت کالا قرار گیرد.

این نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین به ویژگی ‌های دولت آینده خود اشاره کرد و بیان داشت: دولت من دولت متمم است یعنی خادم ملت که از پنج حرف تشکیل شده است.

وی افزود: میم اول یعنی متدین، این به معنای آن است که کسانی که متدین هستند را در دولتم به کار می‌گیرم.

ولایتی تجربه را از دیگر بندهای دولت متمم نام برد و تاکید کرد: دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد باید از افراد با تجربه در اداره کشور استفاده شود البته جوانان باید در امور کشور دخالت داشته باشند و افراد باتجربه، تجربه‌های خود را در اختیار آنان بگذارند.

وی تصریح کرد: سومین بند دولت متمم به کارگیری افراد جوان و متخصص است که در کنار نیروهای با تجربه به کار گرفته خواهند شد که این امر گردش قدرت بین نخبگان را استمرار می‌دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به چهارمین بند دولت متمم گفت: میم دیگر معتدل است یعنی پرهیز از افراطی‌گری، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از افراطی‌گری ضربات زیادی خورده‌ایم و افراطی‌گری یکی از آفت ‌های پیشرفت است.

 وی مشورت‌ پذیری را آخرین بند دولت متمم برشمرد و اظهار داشت:  کسانی که صاحب تجربه هستند و امروز خانه‌ نشین شدند در اداره امور کشور استفاده خواهند شد.

ولایتی در ادامه مهمترین سرمایه کشور برای توسعه را نیروی کارآمد دانست و افزود: من از مشورت و تخصص نیروهای کارآمد در مدیریت استفاده می‌کنم.

وی با بیان اینکه خطوطی که مقام معظم رهبری در زمینه روابط خارجی ترسیم فرموده‌اند را دنبال خواهم کرد، اظهارداشت:  همین خط در بحث هسته‌ای نیز دنبال می‌شود.

این نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: از حق هسته‌ ای خود تحت هیچ شرایطی نخواهیم گذشت و مقاومت خواهیم کرد اما این مقاومت پسوندی دارد که می شوند " مقاومت
مدبرانه " .

وی یادآور شد: در حوزه روابط خارجی باید با تدبیر عمل کرد چون این امر خواست مردم است، نمی‌توان بدون تدبیر در این زمینه پیش رفت امروز دیگر معلوم است که قطعنامه‌ ها کاغذ پاره نیست از این رو نمی‌ توان در دیپلماسی بی‌تدبیر بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها