ولایتی دررادیو ایران :

مشکل معیشت، مشکل اساسی کشور است

علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مشکل معیشت، مشکل اساسی کشور ماست و مردم از گرانی افسارگسیخته رنج می‌برند وعلت آنها مشخص است و علاج دارد.
کد خبر: ۵۷۰۳۲۲
مشکل معیشت، مشکل اساسی کشور است

علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در شبکه رادیو ایران تصریح کرد: ما در زمانی که مردم اسرایشان در دست عراق بود با وجودی که در فشار زیادی بودیم مقاومت کردیم و مردم با صبر خودشان از ما حمایت کردند تا بالاخره موفق شدیم که 598 را اجرا کنیم و اولین قراردادی بود که بعد از شروع جنگ در آن بر آتش‌بس عقب‌نشینی و آزادی اسراء و تعیین متجاوز که در بند 6 قطعنامه بود، مشخص شد.

وی افزود:‌ اجرای قطعنامه 598 یک دیپلماسی پیچیده داشت که بخشی از آن مثل کوه یخ آشکار بود و یک پنجم آن روی آب و چهارپنجم آن زیر آب بود که بعضی از کارهایی که در پشت صحنه انجام می‌شد تا منجر شد به اینکه دبیر کل سازمان ملل متحد در شورای امنیت اعلام بکند که صدام حسین متجاوز از و همه اعضای شورای امنیت او را تأئید کردند و عملاً ما پیروز شدیم و این مورد با مقاومت مردم و دیپلماسی موفق صورت گرفت.

نامزد یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که مسئله هسته‌ای را با حفظ حقوق هسته‌ای انشالله حل خواهند کرد و در روابط خارجه توسعه خواهیم داد بدون اینکه از حقوق ایران ذره‌ای گذشت بکند. با اجرای یک دیپلماسی فعال می‌توانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی را که به آن مربوط می‌شود را حل بکنیم.

ولایتی افزود: بنده در زمان وزارت خارجه هم روابط خوبی با سران کشورهای بزرگ  مثلاً با رهبر چین با گورباچوف با آقای میتران ارتباط داشتم و آقای میتران به من می‌گفت که هر وقت به اروپا آمدی یک سری هم به ما بزن و به من بگو که روابط ایران و فرانسه خوب پیش می‌رود یا نه، که اگر خوب پیش نرفت به من گزارش تا من مؤاخذه بکنم کسانی که در این زمینه بد عمل کرده‌اند.

وی افزود: بنده با کاری که در دهلی نو انجام دادم خانم گاندی را قانع کردم که اگر محل اجلاس عدم تعهد را عوض نکنم ما از غیرمتعهدها خارج می‌شویم و این برای غیرمتعهده موجب بی‌حیثتی خواهد شد و این دیپلماسی مؤثر واقع شد و آنها میزبانی را به تعلیق انداختند و صدام حسین میزبانی را به گور برد.

این نامزد ریاست جمهوری افزود:‌ مسئله روابط خارجه با کشورهای دیگر دنیا و موضوع اقتصاد داخلی ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر دارند. ما میلیاردها تومان پول در کشورهای خارجی داریم که با یک دیپلماسی فعال می‌توانیم پول‌ها را به کشور برگردانیم. ضمن اینکه در توسعه روابط با سایر کشورها یک مشکلاتی که با آمریکا داریم با سایر کشورها چنین مشکلاتی را نداریم. چرا باید با سایر کشورها روابطمان اینگونه قفل شود.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی سران کشورهای اروپایی برای اینکه با ما ملاقات داشته باشند،‌ صف می‌کشیدند این روابط را می‌شود اصلاح کرد مثلاً در قضیه بیداری اسلامی 6 همایش بین‌المللی را با رهنمودهای مقام معظم رهبری در تهران برگزار نمودیم که بزرگان علمای جهان اسلام به ایران آمدند و نشان دادند که به ایران و رهبری ایران اعتماد دارند و بیانات مقام معظم رهبری در این همایش‌ها بسیار تعیین کننده بود و نقش ایران را در بیداری اسلامی یک بار دیگر به دشمنان نشان داد. تقریباً بالای 90 درصد اینها دعوت ما را اجابت کردند.

وی افزود: آخرین جلسه‌ای که با علمای بیداری اسلامی داشتم بنده را مأمور کردند که یک اتحادیه علمای اسلام با مرکزیت ایران را در تهران تشکیل بدهیم.

ولایتی با اشاره به مسائل داخلی گفت: مشکل معیشت، مشکل اساسی کشور ماست و مردم از گرانی افسارگسیخته رنج می‌برند وعلت آنها مشخص است و علاج دارد که یک بخش آن به روابط خارجی بر می‌گردد و در داخل کشور نیز با تنظیم بازار و کنترل بازار می‌توان مشکل را برطرف کرد و تورم ارتباط نزدیکی با نقدینگی دارد و نباید پول خیلی زیاد در جامعه پخش شود و به آن اندازه‌ای که پول پخش می‌شود باید بیشتر تولید انجام شود.

این نامزد ریاست‌جمهوری تأکید کرد: راه علاج مشکلات اقتصادی ما دو چیز است، یک افزایش تولید و واگذار کردن امر تولید به مردم است، همانطور که در اصل 44 آمده است و هدفمندی یارانه‌ها باید عیناً مطابق قانون اجرا شود و در کنارش باید به صنایع کمک بشود. اینکه بنده گفتم برای برطرف کردن مسائل حاد اقتصادی کشور یک فرصت صد روزه می‌خواهم در این مدت می‌شود مسائل حاد را علاج کرد و من به عنوان یک طبیب به بیماری اقتصادی نگاه می‌کنم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها