ولایتی دررادیو ایران :

مشکل معیشت، مشکل اساسی کشور است

علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در امر داخلی و خارجی نیازمند مقاومت توأم با تدبیر هستیم.
کد خبر: ۵۶۹۶۶۲
نیاز به مقاومت توأم با تدبیر داریم

علی‌اکبر ولایتی در دیدار با حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شور و حماسه‌ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است به گفته شما در این استان مهیا شده است.

ولایتی اظهار داشت: انتخابات هر چه پرشورتر برگزار شود موجب استحکام نظام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور نیازمند تلاش است و با توجه به تحریم‌ها باید کارهای فراوانی در این کشور صورت گیرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هر دولتی که روی کار بیاید باید وضعیت داخل و خارج کشور با توجه به تحریم‌ها را بررسی و برطرف کند.

ولایتی تصریح کرد: هر دولتی که روی کار بیاید باید به فرموده مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر بیگانگان باید توأم با تدبیر باشد.

این نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری یادآور شد: دولت مصمم دولتی است که از متخصصان و متدینین استفاده می‌کنند.

ولایتی گفت: اگر مردم به من اعتماد کنند راه اعتدال و مشورت‌پذیری را پیش می‌برم.

وی اظهار داشت: ما در امر داخلی و خارجی مقاومت توأم با تدبیر خواهیم داشت و مردمی بودن و اطاعت از رهبری جزء ارکان برنامه‌های من در دولت یازدهم است.

همچنین علی‌اکبر ولایتی در اجتماع پرشور مردم لرستان در کنار قلعه تاریخی فلک‌الافلاک گفت:  به علت تأخیر وقت از همه مردم لرستان عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: لرستان استانی است با سابقه مبارزانی همچون آیت‌الله کمال‌وند، آیت‌الله بروجردی و شهدایی همچون سید‌نور‌الدین و سید‌فخر‌الدین رحیمی است.

ولایتی ابراز داشت: امروز استان لرستان با این همه ظرفیت و پتانسیل متأسفانه رتبه بیکاری در شأن این استان نیست و این جای تأسف دارد که جوانان این استان امروز بیکار باشند.

وی افزود: اگر به من اعتماد کنید قول می‌دهم که به قول‌هایی که درگذشته به این استان داده‌اند عمل کنم.

ولایتی گفت: توسعه راه‌های ارتباطی، افزایش تعداد کارخانجات، راه‌اندازی کارخانه‌های نیمه تعطیل، پایان دادن به رتبه بیکاری و ... جزء اولویت‌های من در استان لرستان است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: لرستان غنی از معادن است و این استان ظرفیت لازم را برای توسعه بخش کشاورزی را دارد که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

وی افزود: امروز در استان لرستان کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و سیستم‌های پتروشیمی که باعث می‌شود آمار بیکاری در این استان کاهش یابد خبری نیست.

ولایتی با اشاره به اینکه استان‌های زاگرس‌نشین محل عبور لوله‌‌های گاز و همچنین منابعی نظیر گاز و انرژی هستند گفت: با راه‌اندازی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها می‌توان مشکل بیکاری جوانان را در این استان‌ها حل کرد.

ولایتی تاکید کرد: ما باید یارانه‌ها را ادامه دهیم و تلاش می‌کنیم که مبلغ آن‌ها نیز افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: باید 30 درصد سهم تولیدات کشاورزی و صنعتی به بحث یارانه‌ها اختصاص می‌یافت و اگر این کار تاکنون صورت می‌گرفت امروز شاهد تعطیلی کارخانجات در استان لرستان نبودیم.

وی با بیان اینکه 10 درصد از یارانه‌ها باید سهم سلامت باشد گفت: ما به یاری خدا درمان رایگان را برای کشور عملی می‌کنیم و می‌گوییم که در مصوبه مجلس برای قانون پنجم هزینه‌هایی درمانی تحت عنوان بیمه سلامت ایرانیان در نظر گرفته شود.

ولایتی تصریح کرد: باید کاری کنیم که پولی که مردم پرداخت می‌کنند 30 درصد و 70 درصد هزینه‌ها را بیمه تقبل کند.

ولایتی گفت: ما باید مرز پرداخت از جیب مردم را به صفر برسانیم.

این نامزد ریاست‌جمهوری یادآور شد: بنده در کار بهداشت و درمان و در کار سیاست خارجی سابقه طولانی دارم.

وی افزود: باید دفترچه‌های روستایی که کاربرد آن‌ها فقط در محدوده روستاها و شهرها است مانند سایر دفترچه‌ها مردم بتوانند از آن‌ها در تمام نقاط کشور استفاده کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد: تا زمان توسعه سیستم ارجاعی و کامل‌کردن بیمه سراسری هر چه زودتر تبدیل دفترچه‌های روستایی به دفترچه‌های معمولی انجام می‌گیرد.

ولایتی گفت: بیماری‌های صعب‌العلاج باید هزینه‌های آن‌ها پرداخت شود و در دولت خود همین جا اعلام می‌کنم که برای این بیماری‌ها ردیفی درخواست کنیم که از طریق بودجه متمم دولت بتواند تمام هزینه بیماران صعب‌العلاج را پرداخت کند. زیرا این در مقایسه با بودجه 220 هزار میلیارد تومانی پولی نیست.

ولایتی اظهار داشت: امروز آنچه که اختصاص داده شده برای عمرانی و آبادانی لرستان در شأن و منزلت این استان نیست و همه مسئولان وظیفه دارند این مشکلات را برطرف کنند.

وی گفت: امروز بیمارستان خرم‌آباد راه‌اندازی شده اما متأسفانه از لحاظ تجهیزات و امکانات بی‌بهره است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها