مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان خبر داد:

بهره برداری از ۲ مدرسه برکت در مهرماه

توسط بنیاد برکت به بهره برداری می رسد

افتتاح 4 باب مدرسه در استان سیستان و بلوچستان

چهار مدرسه ساخته شده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان این هفته به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۵۶۶۱۱۲
افتتاح 4 باب مدرسه در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، با بهره برداری از این مدارس، شمار مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور به 207 باب می رسد.

این مدارس در روستاهای «جانی میلک» واقع در شهرستان «هیرمند» در مقطع ابتدایی، روستای «حسین آباد فلفلی» واقع در شهرستان «زابل» در مقطع راهنمایی، روستای «کچیان» واقع در شهرستان «نیمروز» در مقطع ابتدایی و روستای «کمپ» واقع در شهرستان «چابهار» در مقطع ابتدایی، احداث شده است و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری افتتاح خواهند شد.

این چهار مدرسه شامل بیست کلاس است و 1559 متر مربع زیر بنا دارد.  محوطه‌سازی انجام شده در این مدارس 3792 متر مربع را در بر گرفته است.

براساس دستور رهبر معظم انقلاب توجه ویژه به ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان مکمل فعالیت های کار آفرینی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور ، از پنج سال پیش در دستور کار بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرارگرفته است.

بنیاد برکت درصدد است براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت مدارس برکت را تا یک هزار مدرسه در 1000 روستا و منطقه محروم کشور به تناسب نیاز ، افزایش دهد که این هدف در پنج سال گذشته با جدیت دنبال شده است.

در همین حال این بنیاد برنامه ریزی و انعقاد قرارداد برای ساخت بیش از 1400 کلاس درس درقالب 320 مدرسه را در روستاهای محروم 30 استان کشور انجام داده است و اهداف پیش بینی شده در این طرح با سرعت عملی جهادگونه توسط مدرسه سازان بی نام این بنیاد دنبال شده است.

ساخت 280 مدرسه برای سال جاری توسط بنیاد برکت ، تعریف و طراحی شده است تا کودکان ساکن در مناطق کم برخوردار، از خدمات آموزشی و تحصیلی لازم برخوردار شوند.

این مدارس در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و فنی و حرفه ای هستند و هزاران دانش آموز روستایی را تحت پوشش خود قرار می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها