بهره‌برداری از دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب پایتخت

دریاچه شهدای خلیج فارس امروز در شمال پارک جنگلی چیتگر با وسعت حدود 250 هکتار که شامل 130 هکتار پهنه آبگیر و بقیه پهنه ساحلی است، به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۶۰۱۶۶
بهره‌برداری از دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب پایتخت

به گزارش واحد مرکزی خبر، این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در نوع خود در خاورمیانه است که در سال 89 عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مرادی شهردار منطقه 22 تهران در حاشیه افتتاح این دریاچه گفت: در این دریاچه سه جزیره به نام های جزیره شهدای تنب کوچک در شمال غرب دریاچه، جزیره شهدای تنب بزرگ در شمال دریاچه و جزیره شهدای ابوموسی در حال ساخت است.

وی گفت: هدف از ساخت جزایر مصنوعی، ایجاد کاربری های فرهنگی، مذهبی و تفریحی است.

مرادی درباره فضاها و محورهای تفریحی، سلامت دریاچه گفت: در اطراف این دریاچه هفت کیلومتر محور پیاده راه، هشت کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و دو اسکله ویژه قایق های تفریحی و پدالی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آمفی تئاترهای روباز با ظرفیت 1000 و 3000 نفر در شرق و غرب دریاچه و غرفه های عرضه محصولات فرهنگی و اطلاعات گردشگری هم ساخته شده است.

شهردار منطقه 22 تهران درباره دسترسی های محلی به دریاچه گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق بزرگراه همت غرب و همچنین از سمت شرق از طریق بزرگراه شهید حکیم- خیابان هوانیروز و از غرب از طریق جاده آزادشهر- خیابان شهید میرکمالی به دریاچه دسترسی پیدا کنند.

مرادی درباره فضاهای خدماتی گفت: 220 چشمه سرویس بهداشتی، پارکینگ های دوچرخه و همچنین پارکینگ های خودرو به ظرفیت 20 هزار دستگاه در نظر گرفته شده است.

قالیباف شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: شهرداری تهران موظف است در مسائل فرهنگی- اجتماعی- تفریحی امکانات لازم را برای شهروندان فراهم کند.

وی افزود: با احداث دریاچه شهدای خلیج فارس امیدواریم محیطی را برای خانواده‌ها فراهم کنیم که بتوانند اوقاتی را در این محل به همراه فرزندانشان سپری کنند.

شهردار تهران گفت: مطمئناً شهرستانی های عزیز نیز با سفر به تهران از این مکان تفریحی بازدید و لذت خواهند برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها