دوازدهمین کنگره ملی خلق چین در حالی شکل گرفته که به نظر می رسد مقام های چینی به این نتیجه رسیده اند یک رشد اقتصادی کنترل شده و نه افراطی برای کشورشان بهتر است
کد خبر: ۵۴۷۷۸۳
رشد اقتصادی چین مهندسی می شود

پس از آنکه ˈ ون جیا بائوˈ نخست وزیر چین در نخستین روز برگزاری کنگره ملی خلق از رشد اقتصادی 5/7 درصدی برای کشورش سخن گفت ، یک مقام دیگر این کشور نیز روز پنجشنبه آن را مورد تاکید قرار داد.

ˈ جانگ پینگ ˈ، وزیر کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس سالانه کنگره ملی خلق گفت: رشد اقتصادی چین در یک سال باید بین هفت تا هشت درصد باشد و این میزان معقول است.

به گفته این مقام چینی بر خلاف رشد 3/9 درصدی سال 2011 میلادی از این پس باید چین یک عقب رفت منطقی داشته باشد.

بسیاری از شهروندان چین و برخی از کارشناسان این کشور رشد بی رویه اقتصادی و کنترل نشده را دستمایه مشکلات اجتماعی و افزایش نرخ تورم دانسته اند.

به گفته وزیر کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، هدف این است که نرخ رشد در سال 2013 میلادی خیلی بالا نرود و بتوان این روند را برای آینده نیز حفظ کرد.

ون جیا بائو، نخست وزیر چین روز سه شنبه این هفته و در آخرین گزارش کاری دولتش در آیین گشایش اجلاس کنگره ملی خلق رشد اقتصادی سال جاری میلادی را 5/7 درصد برآورد کرد.

وزیر کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین می گوید که کاهش مهندسی شده رشد اقتصادی مزایای زیادی برای کشورش دارد .

وی گفت که چین می تواند با تمرکز بر مصرف بیشتر به رشد اقتصادی کمک کند .

وی تصریح کرد : پیشتر نیز به رغم رکود در تقاضای خارجی ، بیشترین تمرکز بر مصرف داخلی برای پیشبرد قدرت و رشد اقتصادی کشور بوده است.

وی همچنین گفت که در حال مطالعه نظام قیمت گذاری جدیدی برای نفت هستیم تا بازتاب واقعی از بهای جهانی سوخت باشد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی مرجع اصلی تصمیم گیری در مورد بهای انرژی در چین است.

دوازدهمین اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین (مجلس) از روز سه شنبه این هفته برای بحث و بررسی مسایل مهم این کشور از جمله برنامه های پیش رو اقتصادی تشکیل شده است .

در جریان نشست های کنگره که به مدت دو هفته به طول خواهد انجامید قرار است هیات دولت جدید چین نیز معرفی شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها