برنامه‌ای که سال‌هاست روی آنتن است

۲۵ سال با جشن مردمی رمضان

«سلام تهران»از جمله برنامه های صبحگاهی است که با شعار سرعت،کیفیت و نوآوری توانسته مخاطبان بسیاری را در ساعات ابتدایی صبح با خود همراه کند.
کد خبر: ۵۴۲۳۰۲

 

بهناز شیربانی: تهیه و اجرای برنامه صبحگاهی به گواه بسیاری ازبرنامه سازان تلویزیون سختی‌های خاص خودش را دارد. یکی ازاین مشکلات تبدیل ساعت ابتدایی روز به یکی از پر بیننده‌ترین اوقات است.

امیر حسین خرمشاهی تهیه کننده برنامه «سلام تهران» که سابقه تهیه برنامه‌هایی چون «میعاد شبانه»، «تامهر»، «باشگاه مهرورزان»، «صبح بخیر ایران»، «جشن رمضان» و... را درکارنامه‌اش دارد، معتقد است: «برنامه صبحگاهی مخاطب خاص خودش را دارد، اگرمخاطب در برنامه مشارکت داشته باشد، ریا کارانه با اوصحبت نشود و موضوعات جاری زندگی را با او در میان بگذاریم قطعا او هم به دیدن برنامه علاقمند خواهد شد.»

اما نخستین نکته‌ای که به محض ورود به پشت صحنه برنامه «سلام تهران» به چشم می‌خورد، صمیمیت و همدلی تیم برنامه ساز است، یکی دیگر از نکات قابل توجه این برنامه حضورکارشناسانی است که برای ارائه برنامه‌ای قابل قبول دور هم جمع شده‌اند. انتخاب کار‌شناسان برنامه نیز روال خاصی دارد که خرمشاهی از آن به عنوان یکی از عناصر ارائه یک برنامه خوب صبحگاهی یاد می‌کند. او معتقد است: «مباحث کار‌شناسی در برنامه باید به گونه‌ای باشد که روز مخاطب را هدف دار‌تر کند. اجرای برنامه صبحگاهی خصوصیات خاص خودش را دارد. ما برای سلیقه خاصی برنامه می‌سازیم وتعداد پر شمار پیامک‌های برنامه شاید به این خاطر است که درصد این سلیقه خاص بیشتر است. کار‌شناسان برنامه سخت و با وسواس انتخاب شدند، سال 89 جمعی12 نفره از کار‌شناسان را در برنامه داشتیم و در حال حاضر این تعداد به 35 نفر رسیده است. انتخاب کار‌شناسان برنامه به گونه‌ای است که من ابتدا به عنوان مخاطب بایدبا نوع گویش و توانایی بیان آن‌ها ارتباط برقرار کنم. قطعا تمام کار‌شناسان برنامه به محض ورود به برنامه به قول معروف همه چیز تمام نیستند، اما تجربه ثابت کرده وقتی به کار‌شناسان جوان اعتماد می‌کنیم، مخاطب هم به او اعتماد می‌کند، اگر چه روزهای اول حضورشان با درصدی خطا همراه است، اما هر جا من به نسل جوان اعتماد کردم، نتیجه گرفتم و مخاطب او را پسندیده است.»

ساعت عاشقی «سلام تهران» هم حال هوایی خاص خودش را دارد. نامی که مخاطبان برنامه آن را انتخاب کردند، قرار هشت صبح مردم و تیم «سلام تهران» برای سلام دادن به بارگاه امام رضا (ع) در ساعت عاشقی یکی دیگر از بخش‌های این برنامه صبحگاهی است.

وقتی از امیرحسین خرمشاهی می‌پرسم  آیا خاطره‌ای جالبی طی دو سالی که سکان هدایت این برنامه را دست گرفته است، به خاطر دارد؟او پاسخ می دهد: «هر وقت خواستم موضوعی اتفاق بیفتد و نشد قطعا دلگیر شدم. اما بعد متوجه شدم چه خوب شد که اتفاق نیفتاد.»

او که با عجله خودش را برای هماهنگی آیتم‌های بعدی برنامه آماده می‌کند،می‌گوید: «از روز اول که دور هم جمع شدیم. سرعت، کیفیت و نو آوری را سر لوحه کارمان قرار دادیم، من از همه بچه‌هایی که بدون کمترین چشم داشت مالی در این برنامه کار می‌کنند، تشکر می‌کنم. اکثر تیم این برنامه را جوان‌ها تشکیل می‌دهند، به نظر من نسل جوان حال حاضر عاشق‌ترین نسل دوران تاریخی کشور ما است که وفادار به انقلاب ودفاع مقدس است و بیشتر از هر کسی حاضراست برای کشورش خدمت کند.» 

امیر حسین خرمشاهی تهیه کننده برنامه «سلام تهران»

ملیحه بسطامی از جمله مجریان ثابت برنامه است که اجرای آیتم‌های خبری «سلام تهران» را عهده دار است. بسطامی از نخستین روزهای شروع برنامه با تیم «سلام تهران» همراه بوده، او می‌گوید که شروع کارش در «سلام تهران» بسیارسخت بوده واصطلاحا آدم صبحگاهی نبوده و کم کم همه چیز برایش عادی شدهاست.

بسطامی درباره ویژگی‌های «سلام تهران» می‌گوید: «صمیمیتی خاص بین بچه‌های این برنامه وجود دارد که از آن انرژی می‌گیرم و سعی می‌کنم به بهترین شکل ممکن کارم را در این برنامه انجام دهم.»

او می‌گوید: «همه ما در این برنامه به خواسته‌های مردم احترام می‌گذاریم و وقتی مردم بیشتر خواستار پیگیر اخبار اقتصادی و سلامت هستند سعی می‌کنم آن‌ها را در اولویت قرار دهم.»

آیتم‌های کوتاه و بحث‌های کار‌شناسی برنامه «سلام تهران» تنوع بیشتری به برنامه می‌دهد. وقتی به انتهای برنامه نزدیک می‌شویم به استودیو اصلی برنامه می‌ریم که آخرین بخش برنامه با اجرای عبدالرضا امیر احمدی و رضا رفیع (طنز‌پرداز) را از نزدیک ببینم. بخشی که رضا رفیع آن را اجرا می‌کند هم، طرفداران خاص خودش را دارد. روزهای شنبه همراه شدن با طنزهای رضا رفیع پایان خوبی برای برنامه‌ای است که پر انرژی آغاز می‌شود.

بعد از اتمام برنامه از امیر احمدی دلیل حضورش را در «سلام تهران» می‌پرسم و او در پاسخ می‌گوید: «من با اجرای برنامه صبح‌گاهی غریبه نیستم و در «صبح بخیر ایران» هم چنین تجربه‌ای داشتم. «سلام تهران» ابتدا توسط فرزاد جمشیدی اجرا می‌شد، بعد از آن امیرجوشقانی و بعد رسالت بوذری و در آخر من به جمع دوستان اضافه شدم. سر سفره «سلام تهران» نیاز همه اقشارجامعه فراهم می‌شود. ریتم، گرافیک و چینش خوب آدم‌ها باعث شده است این برنامه طرفداران خاص خودش را داشته باشد.»

رضا رفیع هم معتقد است: ««سلام تهران» یکی از برنامه‌های خوب صدا و سیما است و به اعتبار حضور امسال من محتوا محور است. به نظر من «سلام تهران» عموم و خواص جامعه را در بر می‌گیرد.» 

انتهای پیام/

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
طلاییان.
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
پس چرا در باره ی رضا محمدنیا حرف نمیزنین؟مجری به این خوبی بانشاطی.واقعا كه؟؟؟؟
پس چرا از اقای طباطبایی سخن نمی گویی مجری قدیمی كه ما را به گذشته می برد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
۰
۰
اقای طباطبایی كجاست قرار بود یكی از ایتم های سلام تهران را اجرا كند با تشكر از برنامه خوب شما
رستم سالاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
با سلام.چرا دیگه رضا محمدنیا مجری سلام تهران نیست؟؟؟؟؟؟؟با وجود محمدنیا برنامتون خیلی پر انرژی بود...خداییش مجری خیلی خیلی خوبیه.من و خونوادم كه دوسش داریم.
مریم وزیری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
سلام. با سلام و احترام فراوان .برنامه سلام تهران یه دوست صمیمی شده برای همه ایرانی ها دیگه این برنامه به تهرونی ها اختصاص نداره .امیدوارم این صمیمیت پایدار بماند .
تجلی از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
با سلام چرا از اقای طباطبایی صحبت نمی كنی حداقل از ایشان به عنوان مهمان برنامه دعوت كنی امید وارم تر تیب اثر دهید با تشكر از برنامه خوبتان
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها